Motor zaagt :(
Motor zaagt :(
Omdat mn astra heel laag liep stationair (tegen uitvallen aan) heb ik het hele zooitje (LMM / stappenmotor / gasklephuis) gedemonteerd en schoongemaakt.
Daar de slang waar de LMM in zit gescheurd was heb ik die ook gelijk maar vervangen. (LMM erin gaat erg lastig, past vrijwel niet, dus WD40 gebruikt als glijmiddel). (Er is ook WD40 op de LMM gekomen, dit echter weer met remreiniger eraf gespoten).
Na het in elkaar zetten liep de auto weer als een zonnetje. Netjes rustig stationair, rond de 1000 toeren.
Echter na een paar dagen begon de auto te "zagen". Dit gebeurd bij soms koude start en soms als ik al 50km heb gereden. Het is alsof hij het stationair toerental niet meer kan handhaven. 'T gaat van 1000 toeren naar 1500 en weer terug, continue in een loopje.
Nu merk ik verder niks aan het rijgedrag maar vind het wel flink irritant worden nu.
Kan het zijn dat mn LMM kapot is of dat wellicht de stappenmotor (misschien door mijn toedoen) gesloopt is?
Ik heb alles uit elkaar gehad, dus ook de 2 kleine schroefjes los van de stappenmotor en het gedeelte waar hij mee op je gasklephuis zit.
Het o-ringetje zag er nog goed uit.
Hoort je stappenmotor vet te zijn, t stangetje van binnen zeg maar? Ik heb namelijk alles met remreiniger schoongemaakt. Ook de 2 doorvoerkanalen naar je gasklephuis met een doek en remreiniger.
Iemand een idee?
Daar de slang waar de LMM in zit gescheurd was heb ik die ook gelijk maar vervangen. (LMM erin gaat erg lastig, past vrijwel niet, dus WD40 gebruikt als glijmiddel). (Er is ook WD40 op de LMM gekomen, dit echter weer met remreiniger eraf gespoten).
Na het in elkaar zetten liep de auto weer als een zonnetje. Netjes rustig stationair, rond de 1000 toeren.
Echter na een paar dagen begon de auto te "zagen". Dit gebeurd bij soms koude start en soms als ik al 50km heb gereden. Het is alsof hij het stationair toerental niet meer kan handhaven. 'T gaat van 1000 toeren naar 1500 en weer terug, continue in een loopje.
Nu merk ik verder niks aan het rijgedrag maar vind het wel flink irritant worden nu.
Kan het zijn dat mn LMM kapot is of dat wellicht de stappenmotor (misschien door mijn toedoen) gesloopt is?
Ik heb alles uit elkaar gehad, dus ook de 2 kleine schroefjes los van de stappenmotor en het gedeelte waar hij mee op je gasklephuis zit.
Het o-ringetje zag er nog goed uit.
Hoort je stappenmotor vet te zijn, t stangetje van binnen zeg maar? Ik heb namelijk alles met remreiniger schoongemaakt. Ook de 2 doorvoerkanalen naar je gasklephuis met een doek en remreiniger.
Iemand een idee?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nog een keer schoonmaken, even de LFR aan de stekker hangen en de auto op contact zodat je hem hoort klikken paar keer doen en weer uitspuiten. Doet hij daarna nog raad gewoon even tijdje mee doorrijden want het kan dan zijn dat er ergens nog wat remreiniger in staat wat zorft voor het schommelen van het toerental. Doet hij het dan nog niet goed even een andere dr op.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
iemand nog 1 in de aanbieding toevallig? Het is wel voor een c18xe.. en niet voor c20xe. Maar is misschien wel hetzelfde, weet ik niet... Ben 1 van die mensen met een zeldzame 1800 hahaha
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
OF je LFR is kapot, OF je trekt ergens toch valse lucht. Bv die slang van je kleppendeksel die boven je gasklep huis uitkomt in die dikke rubberen slang. Die slangen worden week en gaan scheuren.
Controleer ook alle kleine gaatjes en doorvoerkanaaltjes in het gasklephuis.
Controleer ook alle kleine gaatjes en doorvoerkanaaltjes in het gasklephuis.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Het slecht functioneren van je stappenmotor wordt veroorzaakt door een ophoping van oliedampen uit je carterontluchting..
dus na het schoonmaken van je stappenmotor komt het vaak weer terug, en wordt het alleen maar erger..
om dus te voorkomen dat er zich olie op gaat hopen zou je eigelijk die toevoer van oliedampen af kunnen doppen.
dat betekend dat je het slangetje wat van je kleppendeksel naar het bochtje van je luchtaanzuigbuis loopt (tussen de luchtmassameter en je gasklephuis) afdopt door bijvoorbeeld een dikke moer in dat slangetje te stoppen met een slangenklem er omheen, en aan de kant van het kleppendeskel er een filtertje op te zetten (anders kan die z´n druk niet kwijt).
Op die manier blijven de stappenmotor en de gasklep schoon..
Ik denk ik zeg het even..
dus na het schoonmaken van je stappenmotor komt het vaak weer terug, en wordt het alleen maar erger..
om dus te voorkomen dat er zich olie op gaat hopen zou je eigelijk die toevoer van oliedampen af kunnen doppen.
dat betekend dat je het slangetje wat van je kleppendeksel naar het bochtje van je luchtaanzuigbuis loopt (tussen de luchtmassameter en je gasklephuis) afdopt door bijvoorbeeld een dikke moer in dat slangetje te stoppen met een slangenklem er omheen, en aan de kant van het kleppendeskel er een filtertje op te zetten (anders kan die z´n druk niet kwijt).
Op die manier blijven de stappenmotor en de gasklep schoon..
Ik denk ik zeg het even..
heb j foto of voorbeeld van zoiets want ik volg je niet helemaal........Bartje, schreef:Het slecht functioneren van je stappenmotor wordt veroorzaakt door een ophoping van oliedampen uit je carterontluchting..
dus na het schoonmaken van je stappenmotor komt het vaak weer terug, en wordt het alleen maar erger..
om dus te voorkomen dat er zich olie op gaat hopen zou je eigelijk die toevoer van oliedampen af kunnen doppen.
dat betekend dat je het slangetje wat van je kleppendeksel naar het bochtje van je luchtaanzuigbuis loopt (tussen de luchtmassameter en je gasklephuis) afdopt door bijvoorbeeld een dikke moer in dat slangetje te stoppen met een slangenklem er omheen, en aan de kant van het kleppendeskel er een filtertje op te zetten (anders kan die z´n druk niet kwijt).
Op die manier blijven de stappenmotor en de gasklep schoon..
Ik denk ik zeg het even..
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
boven aan je blok.. links zit een slangetje dat terug gaat naar de buis die van je luchtfilter naar je blok gaat...
dat slangetje.. aan de kant van het luchtfilter afdoppen / dicht maken
en een carterdampfiltertje er op zetten .. ( 7,50 op beursen )
ik ben der dus ook 1 met een c18xe
dat slangetje.. aan de kant van het luchtfilter afdoppen / dicht maken
en een carterdampfiltertje er op zetten .. ( 7,50 op beursen )
ik ben der dus ook 1 met een c18xe
preparation is the key not to fail, fail is to forget the preparation
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop