geen probleem wel een vraag velgenmaat
geen probleem wel een vraag velgenmaat
zoals je al kan lezen heb ik geen probleem maar ik kan setje velgen kopen maar weet niet zeker of dat zal passen met de wielkast achter,
het zijn 16 inch e45 d4 7j h2 4 gaats
banden voor 205 40 16 banden achter 205 50 16
wie weet of dit past of niet past?
alvast bedankt
het zijn 16 inch e45 d4 7j h2 4 gaats
banden voor 205 40 16 banden achter 205 50 16
wie weet of dit past of niet past?
alvast bedankt
Volgens Afwijking nieuwe velgen bepalen gaat hij 4,2% te weinig aangeven, omdat je omtrek groter wordt.
Ik zou ze kopen en er goede banden op leggen of ze lekker laten liggen...
Ik zou ze kopen en er goede banden op leggen of ze lekker laten liggen...
of die bandjes eerst op roken en dan andere erop gooienMelbo schreef:Volgens Afwijking nieuwe velgen bepalen gaat hij 4,2% te weinig aangeven, omdat je omtrek groter wordt.
Ik zou ze kopen en er goede banden op leggen of ze lekker laten liggen...
Helaas slijten dan niet alleen je banden...iwan16V schreef:of die bandjes eerst op roken en dan andere erop gooienMelbo schreef:Volgens Afwijking nieuwe velgen bepalen gaat hij 4,2% te weinig aangeven, omdat je omtrek groter wordt.
Ik zou ze kopen en er goede banden op leggen of ze lekker laten liggen...
huhMelbo schreef:Helaas slijten dan niet alleen je banden...iwan16V schreef:of die bandjes eerst op roken en dan andere erop gooienMelbo schreef:Volgens Afwijking nieuwe velgen bepalen gaat hij 4,2% te weinig aangeven, omdat je omtrek groter wordt.
Ik zou ze kopen en er goede banden op leggen of ze lekker laten liggen...
keb ook 205/40 r16 besteld voor de voorkant, en volgens een site waar je dat kon omrekenen: 120km/h geeft ie dan aan 114,95.
dus ik vin het opzich wel meejvallen.
check het zelf: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
dus ik vin het opzich wel meejvallen.
check het zelf: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
heb net even wat vergelijkingen gedaan...
Uitgaande van de standaard waaiers met 205/50/15 komt de 215/40/16 het meest overeen.
Uitgaande van 195/55/15 komt 205/40/16 het meest overeen. (Beide 1 % afwijking)
Uitgaande van de standaard waaiers met 205/50/15 komt de 215/40/16 het meest overeen.
Uitgaande van 195/55/15 komt 205/40/16 het meest overeen. (Beide 1 % afwijking)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
ze kunnen dus allebei.........RedBill schreef:heb net even wat vergelijkingen gedaan...
Uitgaande van de standaard waaiers met 205/50/15 komt de 215/40/16 het meest overeen.
Uitgaande van 195/55/15 komt 205/40/16 het meest overeen. (Beide 1 % afwijking)
het maakt niet zoveel dan.....
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
nou is dus te doen en heb ze vanavond op gehaald dus morgen maar over zettenHarm schreef:ze kunnen dus allebei.........RedBill schreef:heb net even wat vergelijkingen gedaan...
Uitgaande van de standaard waaiers met 205/50/15 komt de 215/40/16 het meest overeen.
Uitgaande van 195/55/15 komt 205/40/16 het meest overeen. (Beide 1 % afwijking)
het maakt niet zoveel dan.....
en kreeg een doosje erbij met slotmoeren maar volgens mij heb ik daar weinig aan voor de astra heb je toch slotbouten nodig of word ik nou gek
leuk de velgen pasde dus niet de Ewaarde kwam ik niet mee weg... nu heb ik andere 16 inch 7J gekocht met 4 de zelfde nieuwe banden met een E waarde van 35 geloof ik zo... en wat denk je paste ook niet... de band zat precies tegen de wielkastrand aan... maar die heb ik net uitgerold nouja gerold met een haarfhun en een hamerertje en nu passen ze eindelijk wel de de waaiers zijn er onder uit
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ben je gek ofzo?
Je gaat toch niet met een hamer vrolijk je wielkasten bewerken.
Daarvoor hebben diverse bedrijven uitrolapparaten, wat het plaatwerk niet beschadigd zoals jij nu wel doet.
Dag wielkasten, tot over een 2 jaar bij de plaatwerker.
Je gaat toch niet met een hamer vrolijk je wielkasten bewerken.
Daarvoor hebben diverse bedrijven uitrolapparaten, wat het plaatwerk niet beschadigd zoals jij nu wel doet.
Dag wielkasten, tot over een 2 jaar bij de plaatwerker.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
nounou kan natuurlijk ook overdrijven he
maar voor de duidelijkheid wat ik gedaan heb
is dus met een feun de lak iets warm gemaakt zodat het niet zou barsten en met een kunstof hamertje een stuk van 2 cm iets verder omhoog getikt en dat zal nog geen cm geweest zijn en natuurlijk heb ik voor de zekerheid dat stuk nog behandeld tegen roest en dergelijke
maar voor de duidelijkheid wat ik gedaan heb
is dus met een feun de lak iets warm gemaakt zodat het niet zou barsten en met een kunstof hamertje een stuk van 2 cm iets verder omhoog getikt en dat zal nog geen cm geweest zijn en natuurlijk heb ik voor de zekerheid dat stuk nog behandeld tegen roest en dergelijke
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Je moet die rand er af slijpen, dan alles ontvetten en in de grondlak spuiten, dan carosserie kit er op en bitumen. Doe je dit niet dan gaat het rotten, en ik kan het weten want toen ik mijn auto kocht was een rand ook omgetikt en de andere niet, met als gevolg dat de omgetikte rand begint te roesten.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
is NIET overdreven!
Probleem is dat je KIT barst die tussen die 2 plaatdelen zitten.
Die kit moet water buitenhouden. Die kit is na al die jaren bikkelhard geworden en bij zo'n tik barst ie.
Believe me!!! Dat gaat op ZEER korte termijn roesten van binnen uit!
Dus van buiten zie je in eerste instantie niets, terwijl je binnenkuip al half weggerot is.
Probleem is dat je KIT barst die tussen die 2 plaatdelen zitten.
Die kit moet water buitenhouden. Die kit is na al die jaren bikkelhard geworden en bij zo'n tik barst ie.
Believe me!!! Dat gaat op ZEER korte termijn roesten van binnen uit!
Dus van buiten zie je in eerste instantie niets, terwijl je binnenkuip al half weggerot is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
is idd zo........... ik heb ET-35 7,5J 16" en dat gaan voor goed, achter ook wel als ik alleen of met zn 2en rijd. zodra je er met 3 man erin zit raakt ie snel in de kuip aan de achterkant......Laagvlieger schreef: ET35 is ook altijd een risicomaat.
Blijft proberen.
bij mij gaat het dus wel.........
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!