Massaprobleem?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Massaprobleem?
Goed, de motor zit erin, alles op z'n plek.
Motor slaat niet aan.
- pomp loopt niet van zichzelf, word dus niet ingeschakeld.
- doorverbinden loopt ie direct.
- benzinedruk is er.
- vonk is er.
Bougie gedemonteerd, niet nat... ook geen benzinedamp uit de cilinder.
Niels dacht aan de injectoren, misschien massa probleem ivm poedercoating van de inlaat.
Injectoren hoor je iig niet klapperen.
Benzinedruk regelaar valt duidelijk wel terug na uitschakelen van de pomp.
Maar, zoals de gaskleppositiesensor is verwisseld, kan hij hierom lopen, of moet deze worden afgesteld?
Of zou het puur op electronica bij de computer (+ 3 stekkers wezen)?
Motor slaat niet aan.
- pomp loopt niet van zichzelf, word dus niet ingeschakeld.
- doorverbinden loopt ie direct.
- benzinedruk is er.
- vonk is er.
Bougie gedemonteerd, niet nat... ook geen benzinedamp uit de cilinder.
Niels dacht aan de injectoren, misschien massa probleem ivm poedercoating van de inlaat.
Injectoren hoor je iig niet klapperen.
Benzinedruk regelaar valt duidelijk wel terug na uitschakelen van de pomp.
Maar, zoals de gaskleppositiesensor is verwisseld, kan hij hierom lopen, of moet deze worden afgesteld?
Of zou het puur op electronica bij de computer (+ 3 stekkers wezen)?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
ik weet niet om wat voor een blok het gaat (ik vermoed een c20xe, aangezien je onderschrift), maar ik heb met me corsa gsi (c16se) ook hetzelfde probleem gehad.
bij mij wou ook de pomp niet reageren, toen heb ik het brandstofpomp doorverbonden, toen begon de pomp te pompen en ik had een goede vonk. maar nog steeds wou de motor niet aanslaan.
ik heb toen van andere corsa het brandstofpomprelais gepakt en toen sloeg de motor bij mij in 1 keer aan en wou de andere corsa met mijn relais niet aanslaan.
ik vermoed dat de inspuiting van de injectoren ook via het relais aangestuurd worden, of dat er nou een soort van controe stroompje van het relais naar je regeleenheid gaat zodat die weet dat die mag inspuiten weet ik ook niet.
bij de vrachtwagens waar ik aan werk zit die beveiliging er ook op omdat het bedienen van de injectoren zonder brandstof schade toebrengt aan de injectoren omdat ze niet meer gesmeerd worden.
bij mij wou ook de pomp niet reageren, toen heb ik het brandstofpomp doorverbonden, toen begon de pomp te pompen en ik had een goede vonk. maar nog steeds wou de motor niet aanslaan.
ik heb toen van andere corsa het brandstofpomprelais gepakt en toen sloeg de motor bij mij in 1 keer aan en wou de andere corsa met mijn relais niet aanslaan.
ik vermoed dat de inspuiting van de injectoren ook via het relais aangestuurd worden, of dat er nou een soort van controe stroompje van het relais naar je regeleenheid gaat zodat die weet dat die mag inspuiten weet ik ook niet.
bij de vrachtwagens waar ik aan werk zit die beveiliging er ook op omdat het bedienen van de injectoren zonder brandstof schade toebrengt aan de injectoren omdat ze niet meer gesmeerd worden.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Is een schakelaar bij de M2.5, afstellen tot net voor de klik.
maar ik begrijp dus goed dta het relais in geheel niet wordt aangestuurd?
Massa motorstuurapparaat? of brand het motronic lampje wel?
Bekijk ook een sof je op contact (met ingeschakeld relais dus) spaning op een pin van de injectoren hebt. Die krijgen rechtsreeks 12 volt via het relais, en massa via het motorstuurapparaat.
maar ik begrijp dus goed dta het relais in geheel niet wordt aangestuurd?
Massa motorstuurapparaat? of brand het motronic lampje wel?
Bekijk ook een sof je op contact (met ingeschakeld relais dus) spaning op een pin van de injectoren hebt. Die krijgen rechtsreeks 12 volt via het relais, en massa via het motorstuurapparaat.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Kan nooit kwaad om even een ander brandstofrelais te proberen.
Na mijn tweede kabelboom ontleding heb ik gezien, dat o.a.alle vier de injectoren worden aangestuurd via (blauw/rood) het brandstofrelais.
Als ik het goed begrijp,en de injectoren doen niets, zou ik eerst even zoeken of ze wel aangestuurd worden !
Na mijn tweede kabelboom ontleding heb ik gezien, dat o.a.alle vier de injectoren worden aangestuurd via (blauw/rood) het brandstofrelais.
Als ik het goed begrijp,en de injectoren doen niets, zou ik eerst even zoeken of ze wel aangestuurd worden !
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Als ik zo die posts hierboven lees is het dus misschien wel handy om even een ander relais te proberen just to be sure ???
Of hadden jullie dat al geprobeerd ????
Of hadden jullie dat al geprobeerd ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
- Locatie: ridderkerk
- Contacteer:
ok dat moet goed zijn
massa op je blok is goed ???
massakabel van carroserie naar bak is ook goed ??
computer nog goed ,wil wel is gebeuren dat na een slechte massa het benzine gedeelte in de motronic verrot gaat
dan start die ook niet meer
dan is het zaak om de 3 grote punten op het brandstof relais even door te verbinden (relais eraf en op de stekker doorverbinden ) dan moet die lopen als het goed is
massa op je blok is goed ???
massakabel van carroserie naar bak is ook goed ??
computer nog goed ,wil wel is gebeuren dat na een slechte massa het benzine gedeelte in de motronic verrot gaat
dan start die ook niet meer
dan is het zaak om de 3 grote punten op het brandstof relais even door te verbinden (relais eraf en op de stekker doorverbinden ) dan moet die lopen als het goed is
volle tank voor 19 euro hahahahaha
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Vonk is er.
Benzine is er.
Word ook ingespoten nu.
Alleen waarom wordt dat brandstofcircuit niet bekrachtigd is de vraag.
Als je hem doorverbind, zoals danny zei, pakt ie nog niet aan.
Bedrading omleggen?
En ookal met doorverbinden, dan zou die moeten starten.
Marcel diverse keren nog aan tel gehad, dingen gecheckt.
Zelfde verhaal met een andere kabelboom en computer.
Morgen aanslepen.
Benzine is er.
Word ook ingespoten nu.
Alleen waarom wordt dat brandstofcircuit niet bekrachtigd is de vraag.
Als je hem doorverbind, zoals danny zei, pakt ie nog niet aan.
Bedrading omleggen?
En ookal met doorverbinden, dan zou die moeten starten.
Marcel diverse keren nog aan tel gehad, dingen gecheckt.
Zelfde verhaal met een andere kabelboom en computer.
Morgen aanslepen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: