Massaprobleem?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Massaprobleem?

Bericht door GSi Twente »

Goed, de motor zit erin, alles op z'n plek.

Motor slaat niet aan.
- pomp loopt niet van zichzelf, word dus niet ingeschakeld.
- doorverbinden loopt ie direct.

- benzinedruk is er.
- vonk is er.

Bougie gedemonteerd, niet nat... ook geen benzinedamp uit de cilinder.
Niels dacht aan de injectoren, misschien massa probleem ivm poedercoating van de inlaat.
Injectoren hoor je iig niet klapperen.
Benzinedruk regelaar valt duidelijk wel terug na uitschakelen van de pomp.

Maar, zoals de gaskleppositiesensor is verwisseld, kan hij hierom lopen, of moet deze worden afgesteld?

Of zou het puur op electronica bij de computer (+ 3 stekkers wezen)?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Bericht door eddie gsi »

ik weet niet om wat voor een blok het gaat (ik vermoed een c20xe, aangezien je onderschrift), maar ik heb met me corsa gsi (c16se) ook hetzelfde probleem gehad.

bij mij wou ook de pomp niet reageren, toen heb ik het brandstofpomp doorverbonden, toen begon de pomp te pompen en ik had een goede vonk. maar nog steeds wou de motor niet aanslaan.

ik heb toen van andere corsa het brandstofpomprelais gepakt en toen sloeg de motor bij mij in 1 keer aan en wou de andere corsa met mijn relais niet aanslaan.

ik vermoed dat de inspuiting van de injectoren ook via het relais aangestuurd worden, of dat er nou een soort van controe stroompje van het relais naar je regeleenheid gaat zodat die weet dat die mag inspuiten weet ik ook niet.

bij de vrachtwagens waar ik aan werk zit die beveiliging er ook op omdat het bedienen van de injectoren zonder brandstof schade toebrengt aan de injectoren omdat ze niet meer gesmeerd worden.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Gaskleppositie sensor moet je afstellen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Is een schakelaar bij de M2.5, afstellen tot net voor de klik.

maar ik begrijp dus goed dta het relais in geheel niet wordt aangestuurd?
Massa motorstuurapparaat? of brand het motronic lampje wel?
Bekijk ook een sof je op contact (met ingeschakeld relais dus) spaning op een pin van de injectoren hebt. Die krijgen rechtsreeks 12 volt via het relais, en massa via het motorstuurapparaat.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Kan nooit kwaad om even een ander brandstofrelais te proberen.

Na mijn tweede kabelboom ontleding heb ik gezien, dat o.a.alle vier de injectoren worden aangestuurd via (blauw/rood) het brandstofrelais.
Als ik het goed begrijp,en de injectoren doen niets, zou ik eerst even zoeken of ze wel aangestuurd worden !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gniffel ik was eerder Bartje :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Als ik zo die posts hierboven lees is het dus misschien wel handy om even een ander relais te proberen just to be sure ???

Of hadden jullie dat al geprobeerd ???? :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Geprobeerd... maar adriaan had met het in en uit pluggen van een brandstofrelais wel dat het motronic-lampje ging branden bij de teller.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Maar bij contact aan brandde hij dus NIET?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9321
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Als het brandstof relais geplaatst was brande het Motronic lampje wel op contact. Alleen als we het relais verwijderd hadden brandde hij niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Gedaan

- Ander relais uitgeprobeerd
- Kabels gecheckd
- Stekker-pin-bezetting gecheckd

Alleen nog even extra massa draad naar de injectie rails leggen kijken of die dan wel wat doet, misschien ergens slechte massa door het poedercoaten.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

nee dat kloipt zonder relais krijgt je motronic geen stroom !!!

wat voor kabelboom heb je gebruikt voor de motor een astra of die van de kadett ???
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Astra kabelboom, m2.5.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

ok dat moet goed zijn

massa op je blok is goed ???
massakabel van carroserie naar bak is ook goed ??

computer nog goed ,wil wel is gebeuren dat na een slechte massa het benzine gedeelte in de motronic verrot gaat
dan start die ook niet meer
dan is het zaak om de 3 grote punten op het brandstof relais even door te verbinden (relais eraf en op de stekker doorverbinden ) dan moet die lopen als het goed is
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Computer kan ik evt. van de Champion Kadett proberen.
Maar neem aan dat ie goed is.

Gaan we maandag eens even kijken... iig bedankt.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

let er wel op dat niet alle computers het doen op deze kabelboom !!!

ps als je de draden doorverbind moet de benzinepomp gelijk gaan lopen !!!
ook als je contact uitstaat !!!
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Computer nummers enig idee van?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Bericht door adriaan »

ik zal mijn eigen meuk even meenemen en maandag middag avond even kijken naar de astra, heb nog wel computer liggen met kabelboom :D
de fiets is toch zo slecht niet.........
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9321
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Goed bezig Adriaan!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Bericht door adriaan »

correctie rellieassie neemt morgen de zooi mee en ik ga meteen vanaf werk naar de hobbybobplek :lol:
de fiets is toch zo slecht niet.........
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9321
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Bel me even alstie draait... :wink:

Kan ik me in de file vanaf Amsterdam irriteren dat ik niet harder opschiet...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik hou het op slechte massa of een niet overkomensen draad, morgen even kijken aangezien het zaterdag pas tegen 9 uur savonds was voor we met de bedrading bezig gingen en nog niet echt lang konden zoeken.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vonk is er.
Benzine is er.
Word ook ingespoten nu.

Alleen waarom wordt dat brandstofcircuit niet bekrachtigd is de vraag.
Als je hem doorverbind, zoals danny zei, pakt ie nog niet aan.
Bedrading omleggen?

En ookal met doorverbinden, dan zou die moeten starten.
Marcel diverse keren nog aan tel gehad, dingen gecheckt.
Zelfde verhaal met een andere kabelboom en computer.

Morgen aanslepen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

voorsat je gaat slepen nog iets, meet de spanning eens op de computer tijdens het starten. Moet boven de 9,5 volt zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

btw jongens die grote centrale stekker ,zit daar alles op goed ???
das diegene dit thv van je accu zit

begint een beetje een spook verhaal te worden zo :evil:
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Plaats reactie