remmen check

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
iwan16V
forum-gebruiker

remmen check

Bericht door iwan16V »

ik heb vanaf het begin dat ik me gsi heb een check op me bc en ook nog eens in het duits en dus geef die aan bremsbelag... dus wat heb ik gedaan me remblokken voor vervangen en dat was het dus niet en nu heb ik de sensors doorgelust maar hij blijf dat aangeven... nu moet ik er wel bij zeggen dat de blokken van me handrem aardig op zijn en die nog moet vervangen maar ik heb me laten vertellen dat bij de achterremmen en de handrem geen senzoren zitten...
weet iemand wat het wel kan zijn?
suaver
forum-gebruiker

Bericht door suaver »

Of sensor-(en) kapot of kabelonderbreking heb ik ook gehad. Kweet trouwens niet of doorlussen wel werkt misschien mot tie wel een bepaalde spanning doorgeven(inductive weerstand). Ik heb ze ook laten vervangen vanaf de connector. Maar nu is één kant net boven de connector los weet iemand welke auto(s) dezelfde connector(en) hebben gsi's zijn er op de sloop weinig te vinden Hier in de buurt tenminste...
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
iwan16V
forum-gebruiker

Bericht door iwan16V »

suaver schreef:Of sensor-(en) kapot of kabelonderbreking heb ik ook gehad. Kweet trouwens niet of doorlussen wel werkt misschien mot tie wel een bepaalde spanning doorgeven(inductive weerstand). Ik heb ze ook laten vervangen vanaf de connector. Maar nu is één kant net boven de connector los weet iemand welke auto(s) dezelfde connector(en) hebben gsi's zijn er op de sloop weinig te vinden Hier in de buurt tenminste...
of doorlussen werkt... het is mij door een monteur verteld en een vriend van mij die altijd gsi heeft gereden die had ze ook doorgelust en die 2 mensen kennen elkaar niet dus zou ik er van uit kunnen gaan dat dat wel zo zou zijn toch
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

DOORLUSSEN IS VOOR HOMOS !!!!
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

pluggie schreef:DOORLUSSEN IS VOOR HOMOS !!!!
Of voor Pipo's met echte remmen... :wink:
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ben je nog homo, dan maar bremsbelag ! EUJJJJ :lol:
Ja tis een dom systeem met onthoofdende sensoren, ja.
Ja eigenlijk wel ja.
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Melbo schreef:
pluggie schreef:DOORLUSSEN IS VOOR HOMOS !!!!
Of voor Pipo's met echte remmen... :wink:
Echte remmen zijn AP/Brembo/Wilwood.

:lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

GSi Twente schreef:Echte remmen zijn AP/Brembo/Wilwood.

Voor hoe ik mijn Astra gebruik zijn die OPC-remmen prima (denk ik want moet ze nog steeds eens monteren :oops: )!
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Melbo schreef:
GSi Twente schreef:Echte remmen zijn AP/Brembo/Wilwood.

Voor hoe ik mijn Astra gebruik zijn die OPC-remmen prima (denk ik want moet ze nog steeds eens monteren :oops: )!
En je rijdt al jaren met de zooi doorverbonden ?????

Laatst gewijzigd door pluggie op 06 jan 2007 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Rallyastra »

Ik ook, beetje overbodig die sensoren aangezien mijn auto standaard 1x in de 3 maand op de krik gaat en ik de hele zooi weer vernieuw
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

pffff... en al die mensen op mij zo'n commentaar toen men een foto onder ogen kreeg van doorverbonden remblokdikte sensoren.

Maar ik heb ze er nu weer goed onder zitten...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

pluggie schreef:En je rijdt al jaren met de zooi doorverbonden ?????

Nee, nu zijn ze nog niet doorverbonden...krijg alleen constant de melding "Rembekleding", maar die is met 1 druk op de knop zo weer verdwenen... :lol:
iwan16V
forum-gebruiker

Bericht door iwan16V »

pffff
na 9 berichten verder weet ik nog niet wat bremsbelag betekend maar volgens mij de meeste van jullie ook niet,maken wel andere uit voor homo's maar brengen zeker de astratje zelf na de garage omdat ze 2 linker handen hebben :P
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

iwan16V schreef:pffff
na 9 berichten verder weet ik nog niet wat bremsbelag betekend maar volgens mij de meeste van jullie ook niet,maken wel andere uit voor homo's maar brengen zeker de astratje zelf na de garage omdat ze 2 linker handen hebben :P
Je geeft toch zelf in je eerste post al aan dat je weet dat het je remblokken zijn? Tenminste, dat maak ik eruit op! En idd "bremsbelag" betekent "rembekleding"...normaal gesproken zijn je blokken dan op als je sensoren goed werken, maar door de jaren heen willen die weleens kapot gaan en doen ze het dus niet meer! :wink:
iwan16V
forum-gebruiker

Bericht door iwan16V »

Melbo schreef:
iwan16V schreef:pffff
Je geeft toch zelf in je eerste post al aan dat je weet dat het je remblokken zijn? Tenminste, dat maak ik eruit op! En idd "bremsbelag" betekent "rembekleding"...normaal gesproken zijn je blokken dan op als je sensoren goed werken, maar door de jaren heen willen die weleens kapot gaan en doen ze het dus niet meer! :wink:
eindelijk een fatsoenlijk antwoord dankje :lol: en me duits is niet al te best maar weet dat brems remmen zijn :lol: en heb de remmen ook na gekeken en voor van idd nodig dus die blokken vervangen en had het vermoeden dat ik een sensor kapot heb gemaakt stukje vanaf gebroken, en die melding gaf die nog steets aan en gister dus doorgelust maar blijft het aan geven daarom snap ik het niet
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Maartje »

Gewoon vervangen dus die sensor :wink:
Afbeeldingaartje
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

1) Sensor vervangen,
2) BC op nederlands zetten,
3) als melding blijt zit er ergens een kabelbreuk. Dan wordt het zoeken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie