C20XE kabelboom: Wie herkent de stekkers???

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

C20XE kabelboom: Wie herkent de stekkers???

Bericht door RedBill »

Wie herkent de volgende stekkers en kan ons vertellen waarvoor ze dienen?

Afbeelding

Locatie: Vlakbij de rechter veerpoot, bij het ruitensproeiervloeistofreservoir. Zit verbonden aan de kabelboom van een Astra GSi C20XE (oorspronkelijk met TC)


Afbeelding

Locatie: Rechtsvoor in de auto bij de voetenruimte. Is verbonden aan de interne kabelboom van de wagen. De drie stekkertjes die in de buurt zitten zijn verbonden met de motorkabelboom. (Motronic en, naar wij denken sensoren voor BC).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

is die eerste niet van je boordcomp???? :?: :?:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

raymond schreef:is die eerste niet van je boordcomp???? :?: :?:
Hoe bedoel je van de BC? Dat daar sensoren aan horen te zitten van de BC? Van de BC unit zelf kan ie niet zijn, omdat ie in de motorruimte zit, niet onder het dashboard ofzo...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
daafje
forum-gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2005 13:09

Bericht door daafje »

niet voor de airco?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

eerste is van de ETC met computer en ETC gasklep, is 10 polige stekker.
Weet ik 100% zeker, heb er zelf poos naar gezocht ivm de V6 ombouw.
Die onderste stekker zou ik even moeten nazien, maar lijkt mij ook een ETC/ABS communicatieverbinding naar motorstuurapparaat.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:Die onderste stekker zou ik even moeten nazien, maar lijkt mij ook een ETC/ABS communicatieverbinding naar motorstuurapparaat.
ABS zou kunnen, maar ETC lijkt me niet, aangezien dit van de originele kabelboom van mijn (8V) Astra is. Of zou die standaard ook al een deel op ETC zijn voorbereid?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

wanneer moet je het weten?
Welke draadkleuren zitten erin?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Draadkleuren zou ik zaterdag even moeten kijken, of Erwin zou even moeten kijken. Onderste heeft niet veel haast. Volgens mij zat deze namelijk ook niet aangesloten toen de kabelboom van de NE eraan zat.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Laagvlieger schreef:eerste is van de ETC met computer en ETC gasklep, is 10 polige stekker.
Weet ik 100% zeker, heb er zelf poos naar gezocht ivm de V6 ombouw.
Die onderste stekker zou ik even moeten nazien, maar lijkt mij ook een ETC/ABS communicatieverbinding naar motorstuurapparaat.
Dus die ETC e.d. heeft een aparte kabelboom... ETC is nu niet aangesloten, gaat wel goed neem ik aan toch?
Liggen nu namelijk niets geen kabels o.i.d. naartoe.
Gasklephuis zonder ETC smoorklep zit erop.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ETC heeft een eigen kabelboom ja.
Gta van bestuurderskant naar bijridjerskant door motorruim langs schutbord naar die 10P stekker.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:ETC heeft een eigen kabelboom ja.
Gta van bestuurderskant naar bijridjerskant door motorruim langs schutbord naar die 10P stekker.
Heb je anders zaterdag toevallig tijd en zin om even een bezoekje te brengen aan ons beunproject in Rijssen???
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Ja, zeg even als je gaat Marcel. Komen wij misschien ook even kijken als dat mag :roll:
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Maartje schreef:Ja, zeg even als je gaat Marcel. Komen wij misschien ook even kijken als dat mag :roll:
Tuurlijk zijn jullie welkom, ook wel als Marcel niet kan...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

:thumbsup: Hoor je nog wel even
Afbeeldingaartje
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Spot ik hier een mini meeting???? :lol:
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Nou het is behoorlijk zeker dat ik kom.

:D
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Mijn vraag, vanaf de hoofdkabelboom (deel vanaf de injectoren) gaat er een stekker naar beneden, ik heb enkel een LFR en klopsensor (dus 2 nodig).

De Kadett had een extra kabelboompje, maar vind ik bij deze niet.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik kom hoor. Heb redbill al PM gestuurd over adres en tijd.
Zal zo even mijn C20XE kabelboom tervoorschijn toveren, kijken of snap wat je bedoelt. :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Foto's zou nog mooier wezen. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

ed
vanuit de injectorrailbak
heb je een rode en zwarte stekker voor je stappenmotor en je klopsensor
1 maal een stekker voor tankontluchtingsklep
en de aarde draden die op je rail komen ,die andere 2 stekkers spreken voor zich
gasklep en lmm
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vanavond maar eens even kijken... bedankt.

En Danny, het is gewoon Erwin.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

sorry ik weet nu niet of het nu ed of er is dat gezeik met hugo daarover hahahaha
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Plaats reactie