Ik heb het probleem dat me remlichten het niet meer doen. De lampjes zijn gewoon goed. Nu las ik een keer iets over die remsensor ofzo bij je pedaal? Hoe kom ik daarbij en hoe control ik die? Of kan he tnog een ander probleem zijn?
Alvast bedankt
remlichten
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Je komt erbij door op je rug op de vloer van je auto te gaan liggen, met je hoofd bij de pendalen. Kijk je dan bij je rempendaal dan zie je daar een zwarte kunststof schakelaar. (nieuwe = 11 euro bij de dealer). Van die schakelaar haal je de bedrading los. De schakelaar zelf kun je nu draaiend (met de hand of met een sleutel) losmaken. Plaats de nieuwe en alles werkt weer.
De kans dat het probleem ergens anders ligt is uiterst klein. Als het de zekering zou zijn zouden meer zaken niet werken...
Succes!
De kans dat het probleem ergens anders ligt is uiterst klein. Als het de zekering zou zijn zouden meer zaken niet werken...
Succes!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Schakelaar is zelfstellend!
Als jij keer per ongeluk met je voet ofzo het pedaal omhoog hebt gwipt ipv van naar beneden getrapt dan is ie de afstelling kwijt.
Wat nu?
Rempedaal met lopende motor zo hard mogelijk indrukken, tegelijk aan de sknop van de schakelaar hard trekken, dan hoor je hem ratelen en kotm ie naar buiten. Trek totdat hij niet mer verder kan. Dan issie weer op zijn 0 positie. Dan laat je heel langzaam het pedaal weer los, je hoort de schakelaar weer ratelenen als pedaal in rust is moet hij goed staan. even controleren door op de rem te trappen.
Doet ie het nog niet dan is de schakelaar of de zekering kapot.
Als jij keer per ongeluk met je voet ofzo het pedaal omhoog hebt gwipt ipv van naar beneden getrapt dan is ie de afstelling kwijt.
Wat nu?
Rempedaal met lopende motor zo hard mogelijk indrukken, tegelijk aan de sknop van de schakelaar hard trekken, dan hoor je hem ratelen en kotm ie naar buiten. Trek totdat hij niet mer verder kan. Dan issie weer op zijn 0 positie. Dan laat je heel langzaam het pedaal weer los, je hoort de schakelaar weer ratelenen als pedaal in rust is moet hij goed staan. even controleren door op de rem te trappen.
Doet ie het nog niet dan is de schakelaar of de zekering kapot.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 dec 2006 12:04
Thnx voor de handleiding dit was namelijk inderdaad het probleem.Laagvlieger schreef:Schakelaar is zelfstellend!
Als jij keer per ongeluk met je voet ofzo het pedaal omhoog hebt gwipt ipv van naar beneden getrapt dan is ie de afstelling kwijt.
Wat nu?
Rempedaal met lopende motor zo hard mogelijk indrukken, tegelijk aan de sknop van de schakelaar hard trekken, dan hoor je hem ratelen en kotm ie naar buiten. Trek totdat hij niet mer verder kan. Dan issie weer op zijn 0 positie. Dan laat je heel langzaam het pedaal weer los, je hoort de schakelaar weer ratelenen als pedaal in rust is moet hij goed staan. even controleren door op de rem te trappen.
Doet ie het nog niet dan is de schakelaar of de zekering kapot.