X12XE...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

X12XE...

Bericht door GSi Twente »

Eigenlijk speciaal voor Laagvlieger... :wink:

M'n ma heeft een X12XE 1.2 16V.

Ding had na de zomer al last van lichtelijk inhouden, naarmate het najaar in de buurt kwam is het verslechterd.

Toen ging af en toe motorlampie branden, dus laten uitlezen, geeft lambda aan, te rijk of te arm mengsel waarschijnlijk.

Bekend euvel was een kapotte onstekingunit, met wat korting dus vervangen, maar niet geholpen helaas.
Zijn er nog meer ziektes bij een X12XE?

Gasklep heb ik al reeds compleet schoongemaakt, hielp maar mondjesmaat.

Met gas geven borrelt ie gewoon in, komt niet eens op toeren, alleen met rustig gas geven, komt ie omhoog.
Slaat trouwens niet af!
Start verder fatsoenlijk.

Luchtmassameter b.v.?
Of EGR van zo'n typ motor?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

heyy jah in wat voor auto zit tie
want in een agila komt et nog al vaak voor dat de luchtmassa meter kapot is
omdat er vocht via et luchtfilter in komt
als je dan een nieuwe besteld krijg je der ook gelijk een strip bij die je onder je motorkap moet plakke om het vocht tege te houde

maar inhouwde doet tie dan niet egt heel erg volgens mij hor

en als je em dan uitleest staat der altijd een foutcode over de brandstof gallerij rij 1 (cilinder 1) of 2 en dan s et de lucht massa meter
maar als die in een corsa zit zou k et nie wete daar hebbe wij nooit egt probleme mee

mazzoll ricardo
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

ricardo^gsi schreef:heyy jah in wat voor auto zit tie
want in een agila komt et nog al vaak voor dat de luchtmassa meter kapot is
omdat er vocht via et luchtfilter in komt
als je dan een nieuwe besteld krijg je der ook gelijk een strip bij die je onder je motorkap moet plakke om het vocht tege te houde

maar inhouwde doet tie dan niet egt heel erg volgens mij hor

en als je em dan uitleest staat der altijd een foutcode over de brandstof gallerij rij 1 (cilinder 1) of 2 en dan s et de lucht massa meter
maar als die in een corsa zit zou k et nie wete daar hebbe wij nooit egt probleme mee

mazzoll ricardo
Klopt !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Corsa-B '99 met nu 70.000km ongeveer.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ok, rij ermee, en trap hem op zijn staart. Geeft hij rond de 4000 RPM hikjes en smoort ie ietwat, dan is 90% zeker je luchtmassameter kapot.
Dingen zijn behoorlijk duur! Maar zorg dat je 100% de goeie hebt, laat die even goed bestellen door de dealer. Van een andere die er misschien wel op lijkt gaat NIET werken.

suc6!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

3500 toeren en dan vol gas geven in net een koffiemachine, komt niks geen toeren bij...

Dus puur op motornummer en chassisnummer bestellen dus...

Zal wel rond de 200 euro bruto ex zitten?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

€328 ex btw, maar ik heb een verouderde prijslijst.
Krengen zijn f*cking duur.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ali-GSI
forum-gebruiker
Berichten: 461
Lid geworden op: 07 dec 2003 23:06
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Bericht door Ali-GSI »

hmz, ken het probleem bij mijn pa, die had hetzelfde probleem met zijn BMW 320d uit 1999.

Je kon trappen wat je wou, niet vooruit te poepen, gaf je iets minder gas ging ie wel, maar nog niet zoals het hoorde...

Bij de dealer geweest, uitgelezen en bleek idd de luchtmassameter te zijn. Nu trekt dat ding tenminste weer goed, ASC uit en lekker de bochtjes door :lol:
Pioneer Promo Team™

:-D Je moe nie zittuh aan me nikies! :-D
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

-40% (helaas nog veel...)

Achja, moet dan maar gebeuren, zo doorrijden werkt helemaal niet.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie