Achterbumper en uitlaat
Achterbumper en uitlaat
na 2 weken te hebben gereden in me gsi'tje begon ik me te ergeren aan een lekke uitlaat en dus ook maar meteen wat aan gedaan maar wilde niet standaard uitlaat eronder gooien dus ben ik eerst op zoek gegaan naar een andere achterbumper en daar de uitlaat op gemaakt, hier paar fototjes met wat uitleg erbij
aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
en eens kijken hoe de demper eruit zien nouja wat er van over is
dan de originele bumper eraf
en de andere eerst even passen en passend maken
ook gaas in kitten en schroefen
en zo is de bumper af
na wat rvs buizen te hebben gezagen nu alles aan elkaar lassen
fototje tussendoor
en zo is die hoe die onder de auto komt te hangen
maar eerst nog even passen of die overal mooi en vrij in de rubbers hangt
en dat was dus niet het geval,
want de sleepoog zat in de weg en na wat tijdgebrek zat er maar een ding voor mij op,,, eraf met dat ding
en het eind resultaat
en zoals jullie kunnen zien heb ik geen einddemper meer eronder zitten en het geluid klinkt mooi want de cat en de middendemper zit er nog wel standaard onder maar om eerlijk te zijn merk ik toch wel wat verlies van vermogen met optrekken en dus denk ik dat er wel weer een dempertje tussen gaat komen zodat ik weer meer tegendruk heb maar de rest blijf wel zitten zoals het nou zit:lol:
aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
en eens kijken hoe de demper eruit zien nouja wat er van over is
dan de originele bumper eraf
en de andere eerst even passen en passend maken
ook gaas in kitten en schroefen
en zo is de bumper af
na wat rvs buizen te hebben gezagen nu alles aan elkaar lassen
fototje tussendoor
en zo is die hoe die onder de auto komt te hangen
maar eerst nog even passen of die overal mooi en vrij in de rubbers hangt
en dat was dus niet het geval,
want de sleepoog zat in de weg en na wat tijdgebrek zat er maar een ding voor mij op,,, eraf met dat ding
en het eind resultaat
en zoals jullie kunnen zien heb ik geen einddemper meer eronder zitten en het geluid klinkt mooi want de cat en de middendemper zit er nog wel standaard onder maar om eerlijk te zijn merk ik toch wel wat verlies van vermogen met optrekken en dus denk ik dat er wel weer een dempertje tussen gaat komen zodat ik weer meer tegendruk heb maar de rest blijf wel zitten zoals het nou zit:lol:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Achterbumper en uitlaat
Wil je dood ofzo????? Sorry, maar op die manier sleutelen vind ik echt volledig onverantwoord. Dat je hem met een heftruck optilt om em op bokken te zetten, daar zou ik nog een beetje mee kunnen leven, maar zo zonder enige geborgde ondersteuning dat kan echt niet.iwan16V schreef:aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
Voor de rest wel lekker geklust naar eigen smaak zo te zien. Lekker bezig.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Achterbumper en uitlaat
ach wat kan er mis gaan de heftruck staat er ook nog onderRedBill schreef:Wil je dood ofzo????? Sorry, maar op die manier sleutelen vind ik echt volledig onverantwoord. Dat je hem met een heftruck optilt om em op bokken te zetten, daar zou ik nog een beetje mee kunnen leven, maar zo zonder enige geborgde ondersteuning dat kan echt niet.iwan16V schreef:aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
Voor de rest wel lekker geklust naar eigen smaak zo te zien. Lekker bezig.
het is niet de mooste wijze maar altijd beter dan op een gammel krikje
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Achterbumper en uitlaat
Wat er mis kan gaan? Kantelende auto, hydrauliekslang die breekt, moet ik nog doorgaan?raymond schreef:ach wat kan er mis gaan de heftruck staat er ook nog onder
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Blijft een werelds makkelijke manier van sleutelen hahaha
Ik doe het ook wel eens als er op de zaak even geen put vrij is, alleen dan nemen we wel een wat zwaardere heftruck, en nooit voor werkzaamheden ONDER de auto, dat werkt zowieso niet met die lepels eronderdoor
Moet idd wel zeggen dat het er op deze manier hierboven niet ál te profi en veilig uitziet
Ik doe het ook wel eens als er op de zaak even geen put vrij is, alleen dan nemen we wel een wat zwaardere heftruck, en nooit voor werkzaamheden ONDER de auto, dat werkt zowieso niet met die lepels eronderdoor
Moet idd wel zeggen dat het er op deze manier hierboven niet ál te profi en veilig uitziet
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Achterbumper is minder (zwaar minder), maar goed iedereen heeft zijn eigen smaak, uitlaten is wel leuk gedaan alleen was ik zelf voor ovale eindpijpjes gegaan was wat minder druk geweest..
Zal ook wel veel kabaal maken zo zonder einddemper..??
Zal ook wel veel kabaal maken zo zonder einddemper..??
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Re: Achterbumper en uitlaat
als eerste idd ieder zijn eigen smaak en betreft de veiligheid... die staat bij mij boven aan want mog die heftruck het begeven dan heb ik de bokken nog achter de hand waar die dan op staat en hoe zwaar is een astra... ruim genomen 1100 en wat kan deze heftruck hebben 3.5 ton... dus deze manier is dus net zo gevaarlijk als een put want als je erin ga slijpen en lassen en er komt een vuurtje in ben je er ook nog niet zo snel eruit en een brug tja zelfde verhaal dan als een heftruck heRedBill schreef:Wil je dood ofzo????? Sorry, maar op die manier sleutelen vind ik echt volledig onverantwoord. Dat je hem met een heftruck optilt om em op bokken te zetten, daar zou ik nog een beetje mee kunnen leven, maar zo zonder enige geborgde ondersteuning dat kan echt niet.iwan16V schreef:aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
Voor de rest wel lekker geklust naar eigen smaak zo te zien. Lekker bezig.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
wat voor soort kit heb je gebruikt om je gaas te plakken in je bumpers
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ik vind het goed gelukt voor een dagje rommelen, ieder zn eigen methodes en smaken. en dat is maar goed ook anders hadden we allemaal hetzelfde. jammer dat je vermogensverlies merkt zodat er evengoed een demper onder gaat komen, waardoor je werk van nu overbodig wordt.
en sleepoog achter heb je toch niet nodig. mocht je met 2 autos rijden en die ander heeft pech heb je toch geen touw bij je... dus boeie
heftruck vind ik een prima oplossing, veiliger dan krikjes en nog hoger ook
wat is je volgende projectje?
en sleepoog achter heb je toch niet nodig. mocht je met 2 autos rijden en die ander heeft pech heb je toch geen touw bij je... dus boeie
heftruck vind ik een prima oplossing, veiliger dan krikjes en nog hoger ook
wat is je volgende projectje?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
oh k danBart(astra) schreef:Siliconenkit werkt goed en kan je later nog redelijk makkelijk verwijderen
moet namelijk zlef ook nog even gaas plakken bij mijn bumpers
maar die siliconekit plakt dus goed
want volgens mij is dat juist alleen voor naden te dichten ofniet?
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Bij mij zit het netjes om de randen weggebogen en met een tierappie hier en daar, dan kan het er ook nog redelijk easy weer vanaf als dat nodig is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Achterbumper en uitlaat
Auto is dan hooguit een beetje verkreukeld en total loss!! Maar het ergste kan nog komen....hoe kom je zelf weg?!RedBill schreef:Wat er mis kan gaan? Kantelende auto, hydrauliekslang die breekt, moet ik nog doorgaan?raymond schreef:ach wat kan er mis gaan de heftruck staat er ook nog onder
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
risico's vallen op zich wel mee hoor, als je maar een beetje oppast hoe je het doet... zoals op die foto ziet het er niet erg stevig uit, en eronder liggen is niet aan te raden, ben je zowieso nooit snel genoeg mocht er wat gebeuren..
Wij doen het op de zaak ook wel eens, maar dan met een hele dikke heftruck en gewoon op lange lepels, dan staat ie 10 keer steviger en veiliger als op een 2 koloms hefbrug
Slangbreuk is trouwens bull, want daar zit natuurlijk een kleppie tussen he...
Collega druk bezig om zijn 240.000 km 1.4 te reviseren, no shit, nieuwe zuigers en alles, helemaal maf
Wij doen het op de zaak ook wel eens, maar dan met een hele dikke heftruck en gewoon op lange lepels, dan staat ie 10 keer steviger en veiliger als op een 2 koloms hefbrug
Slangbreuk is trouwens bull, want daar zit natuurlijk een kleppie tussen he...
Collega druk bezig om zijn 240.000 km 1.4 te reviseren, no shit, nieuwe zuigers en alles, helemaal maf
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
jij bedoeld 'n slangbreukbeveiliging... meest onveiligmanier van beveiligen van hydraulisch systeem...Sounddragon schreef: Slangbreuk is trouwens bull, want daar zit natuurlijk een kleppie tussen he...
probleem is dat dat ding 't alleen doet als ie is berekend op o.a. aantal l/min en werkdruk.. bovendien komt er ook nog eens bij dat die klepjes in dat ding erg kwetsbaar zijn en dus erg snel kapot gaan (door bijv.piekdrukken...)
Dus 9 van de 10 keer heeft 't 'tzelfde effect als 'n openluchtfilter.. leuk geluid, maar werken...
Groeten, Jens
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Bij ons zit er iets anders op, wat wél werkt.
Dat ding wordt gebruikt voor interne verhuizingen, en wordt regelmatig overbelast, dus om risico te beperken is dat omgebouwd... heb met de kraan trouwens 3 keer een gebroken slang gehad, en 2 van de 3 keer werkte het goed, en één keer bijna goed....
Dat ding wordt gebruikt voor interne verhuizingen, en wordt regelmatig overbelast, dus om risico te beperken is dat omgebouwd... heb met de kraan trouwens 3 keer een gebroken slang gehad, en 2 van de 3 keer werkte het goed, en één keer bijna goed....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)