stuurknikje
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
stuurknikje
ja ik heb t al een tijdje en post het toch maar eens
lijkt wel of me stuur vanzelf iets naar links of recht knikt, beetje van 12:00 naar 12:10 of 11:50 zegmaar. ( capice?)
wielen reageren er ietsie op maar natuurlijk nietecht merkbaar bij zo'n kleine draaibeweging.
ik heb t vooral bij kleine hobbeltjes maar soms is t echt irritant, dan trekt het stuur toch ietsie en dat hoort niet. ook bij afremmen gaat t stuur soms heen en weer. ( beetje maar hoor geen rampscenarios voor je zien)
waar kan ik aan denken ?
stuurbekrachtiging ( olie verversen?)
wiellagers ?
voorvering ?
fuseekogels ??
het lijkt te komen sinds ik andere velgen erop heb maar das al een jaar geleden, misschien om te testen weer de andere velgen erop. maar buiten dat, wat kan t zijn ?
lijkt wel of me stuur vanzelf iets naar links of recht knikt, beetje van 12:00 naar 12:10 of 11:50 zegmaar. ( capice?)
wielen reageren er ietsie op maar natuurlijk nietecht merkbaar bij zo'n kleine draaibeweging.
ik heb t vooral bij kleine hobbeltjes maar soms is t echt irritant, dan trekt het stuur toch ietsie en dat hoort niet. ook bij afremmen gaat t stuur soms heen en weer. ( beetje maar hoor geen rampscenarios voor je zien)
waar kan ik aan denken ?
stuurbekrachtiging ( olie verversen?)
wiellagers ?
voorvering ?
fuseekogels ??
het lijkt te komen sinds ik andere velgen erop heb maar das al een jaar geleden, misschien om te testen weer de andere velgen erop. maar buiten dat, wat kan t zijn ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
verkeerde ET waarde/ wiel naaf combinatie.
probeer andere velgen.
Zorg dat alle draagarmrubbers, fusee en stuurkogels in topconditie zijn.
Dan nog eens proberen.
maar dat zwieberen met stuur enzo bij lastwissel klinkt mij erg als een probleem met de wielen die draagarmbewegingen extreem versterken.
probeer andere velgen.
Zorg dat alle draagarmrubbers, fusee en stuurkogels in topconditie zijn.
Dan nog eens proberen.
maar dat zwieberen met stuur enzo bij lastwissel klinkt mij erg als een probleem met de wielen die draagarmbewegingen extreem versterken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
jah blijkbaar ligt het aan de velgen, mocht het dit jaar nog winter worden gaan de waaiers er weer op met winterrubber.
over 2 maandjes weer apk en daarvoor doe ik zelf weer een kleine beurt. maar hoeveel kost het ongeveer om draagarmrubbers, fusee en stuurkogels te laten vervangen?, en ongeveer de onderdelenkosten? want dan gaat dat er ook gewoon aan geloven.
alvast merci
-----
en nog wat, voor een vriend met een C18XE uit 1994
sinds kort heeft ie met een warme motor dat ie stottend optrekt. koude motor weinig last zover ik weet.
ik heb al gezegd, laat de waardes even uitlezen bij de dealer ( kan ie meteen zn BC in t nederlands zetten ipv. frans)
maar welke sensor gok zullen we eens wagen ?
over 2 maandjes weer apk en daarvoor doe ik zelf weer een kleine beurt. maar hoeveel kost het ongeveer om draagarmrubbers, fusee en stuurkogels te laten vervangen?, en ongeveer de onderdelenkosten? want dan gaat dat er ook gewoon aan geloven.
alvast merci
-----
en nog wat, voor een vriend met een C18XE uit 1994
sinds kort heeft ie met een warme motor dat ie stottend optrekt. koude motor weinig last zover ik weet.
ik heb al gezegd, laat de waardes even uitlezen bij de dealer ( kan ie meteen zn BC in t nederlands zetten ipv. frans)
maar welke sensor gok zullen we eens wagen ?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
jooo alles is verholpen., stuurt weer soepel en goed, geen lichte trekjes naar links of rechts, en ik rij zelfs weer wat zuiniger.
hoe opgelost?
originele waaiers met goede bandjes er weer opgezet (winterset)
ik hield het niet voor mogelijk wat een verschil, van et35 7j naar et49 en 6 j.
ik zou bijna zeggen : voor mij geen erg afwijkende et's en J meer.
( tot het weer lente is waarschijnlijk, maar toch )
hoe opgelost?
originele waaiers met goede bandjes er weer opgezet (winterset)
ik hield het niet voor mogelijk wat een verschil, van et35 7j naar et49 en 6 j.
ik zou bijna zeggen : voor mij geen erg afwijkende et's en J meer.
( tot het weer lente is waarschijnlijk, maar toch )
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Ik heb sinds kort andere banden onder de 17 inchers, deze hebben geen V profiel meer, je wil niet weten hoe belachelijk veel verschil dát maakt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Positief, de bandenboer zei voor de montage ook al : "dat zal wel een stuk minder trekken met rijden"
Ik dacht nog die vent is maf, magoed... reed achteraf weg, en binnen 500 meter begreep ik precies wat ie bedoelde
Is echt een verschil van dag en nacht man, met mijn oude V profieltjes had ik ondanks dat ie pas uitgelijnd was elke keer gelazer dattie weg wilde lopen naar links als ik mijn stuur losliet, en nu is hij echt zo dood als een pier, rijdt kaarsrecht door zonder handjes...
Echt bizar hoeveel dat uitmaakt nog
Ik dacht nog die vent is maf, magoed... reed achteraf weg, en binnen 500 meter begreep ik precies wat ie bedoelde
Is echt een verschil van dag en nacht man, met mijn oude V profieltjes had ik ondanks dat ie pas uitgelijnd was elke keer gelazer dattie weg wilde lopen naar links als ik mijn stuur losliet, en nu is hij echt zo dood als een pier, rijdt kaarsrecht door zonder handjes...
Echt bizar hoeveel dat uitmaakt nog
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
bekend
komt me bekend voor
had eerst ook 17 inch eronder met V profiel. ik weet niet of het door dat profiel kwam maar het reed echt gewoon een stuk minder lekker. heb nu orginele waaiers eronder en rijdt echt super!!!
majah in de zomer vind ik looks ook wel errug belangrijk dus dan gaan ze er denk ik wel weer onder.
had eerst ook 17 inch eronder met V profiel. ik weet niet of het door dat profiel kwam maar het reed echt gewoon een stuk minder lekker. heb nu orginele waaiers eronder en rijdt echt super!!!
majah in de zomer vind ik looks ook wel errug belangrijk dus dan gaan ze er denk ik wel weer onder.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Die héb ikGSi Twente schreef:.... maar gewoon met goeie J en ET waarden.
Zit net geloof ik nog uit te leggen dat je bandenprofiel toch wel meer invloed heeft als je denkt, ZELFS op mijn HEMA velgen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- GSi Twente
- forum-gebruiker