fluitend geluid en/of zuigend geluid
- gsi driver
- forum-gebruiker
fluitend geluid en/of zuigend geluid
heey ik heb nog steeds dat geluid!!! hij doet het nu meer als eerst, als ik optrek en mijn koppeling intrap en weer loslaat hoor ik een fluitend of zuigend geluid!! mijn abs sensoren zijn het niet die heb ik al nagekeken en schoongemaakt!!!! wat zou het kunnen zijn? groeten sjaak
Laatst gewijzigd door gsi driver op 14 jan 2007 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
sjale sjoemelle!!!! Flink van de pan!!!!!
Heb namelijk hetzelfde gehad, bij mij was het mijn ABS sensor. Had hier helaas alleen telang mee doorgereden waardoor mijn sensor kapot gegaan was. Dit wist ik omdat mijn ABS en ETC lampjes in het dash bleven branden .
Heb van Niels (rallyastra) een andere sensor gekocht en deze gemonteerd, piepen (schuren) is weg en mijn lampjes gaan weer netjes uit zoals het hoord .
Heb van Niels (rallyastra) een andere sensor gekocht en deze gemonteerd, piepen (schuren) is weg en mijn lampjes gaan weer netjes uit zoals het hoord .
aartje
- gsi driver
- forum-gebruiker
piepend geluid
maar waarom doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet? ik heb het idee dat het iets anders is maar het zou kunnen ik zal het even nakijken
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Re: piepend geluid
Roest, temperatuurwisselingen, vuil van de weg, en een roterend getand deel. Die factoren bij elkaar zorgen ervoor dat het de ene keer harder is dan de andere.gsi driver schreef:maar waarom doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet? ik heb het idee dat het iets anders is maar het zou kunnen ik zal het even nakijken
Technisch denken, niet simpel, dan is niets te verklaren.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- gsi driver
- forum-gebruiker
piepend geluid
ik zal eens kijken!!!! wat kost een nieuwe sensor ongeveer? gr
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- gsi driver
- forum-gebruiker
piepend geluid
heey!! heeft een van jullie er een foto van dan kan ik even kijken!!! en waar moet ik naar kijken om het te verhelpen!!! groeten
Je vroeg toen ook om foto's, dit zijn foto's van mijn oude ABS sensor. Die heb ik aangegeven met een rood (misvormt) cirkeltje.
Zoals je ziet gaat de houder waar de sensor inzit flink oxideren waardoor je sensor tegen dat tandwiel aangedrukt word. Dit veroorzaakt het piepen en geloof me, heb er helaas ervaring mee .
Nog even foto van ander aanzicht:
Zoals je ziet gaat de houder waar de sensor inzit flink oxideren waardoor je sensor tegen dat tandwiel aangedrukt word. Dit veroorzaakt het piepen en geloof me, heb er helaas ervaring mee .
Nog even foto van ander aanzicht:
aartje
- gsi driver
- forum-gebruiker
piepend geluid
dus ik moet hem even eraf halen en dan goed schoon maken?
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- gsi driver
- forum-gebruiker
fluitend en/of zuigend geluid
mijn abs sensor is het niet !!!!!
- gsi driver
- forum-gebruiker
klote geluid
heey waar moet ik nu kijken? ik snap er niks van!!!!!! gr
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- gsi driver
- forum-gebruiker
geluid
ja klopt!!!! ben bij de garage geweest maar wisten niet wat het was!!!! miss koppeling of pakking dat jullie weten?
het is als ik mijn koppeling intrap!!! en als ik mijn gaspedaal op een bepaalde stand hou verder niet!!!! miss drukgroep? ik zeg maar wat ik weet het ook niet!!! groeten jelle
het is als ik mijn koppeling intrap!!! en als ik mijn gaspedaal op een bepaalde stand hou verder niet!!!! miss drukgroep? ik zeg maar wat ik weet het ook niet!!! groeten jelle
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
ey volgens mij heeft een vriend van me precies hetzelde, het lijkt er iig wel op.
vanavond stukkie met em gereden, je hoorde een irritant vrij hoog geluid, beetje tjirptjiprp zegmaar
maar je hoorde het niet als je gas gaf... alleen met gas los, of koppeling in, maar ook zelfs als alleen het contact aanstond.. ?
leek ergens bij het dashboard vandaan te komen, achter de BC en alarmlichten.. geluid is ook niet constant, met koude motor was het er niet, alleen met warme, en dan ook gewoon af en toe
ik dacht ook al abs sensoren of een snaar, maar 1x hoorde je het bij alleen contact aan.. kachel even op alle standen gezet maar daar kwam het niet vandaan, maar misschien toch iets electrisch ipv mechanisch
btw, volgend mij heeft ie geen abs want het lichtje op zn dash brandde ook niet bij contact aan.
vanavond stukkie met em gereden, je hoorde een irritant vrij hoog geluid, beetje tjirptjiprp zegmaar
maar je hoorde het niet als je gas gaf... alleen met gas los, of koppeling in, maar ook zelfs als alleen het contact aanstond.. ?
leek ergens bij het dashboard vandaan te komen, achter de BC en alarmlichten.. geluid is ook niet constant, met koude motor was het er niet, alleen met warme, en dan ook gewoon af en toe
ik dacht ook al abs sensoren of een snaar, maar 1x hoorde je het bij alleen contact aan.. kachel even op alle standen gezet maar daar kwam het niet vandaan, maar misschien toch iets electrisch ipv mechanisch
btw, volgend mij heeft ie geen abs want het lichtje op zn dash brandde ook niet bij contact aan.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Ik heb ook hetzelfde... maar ik vind het wel vet
Bij mij komt het van de Powerfilter vandaan... als ik een bepaald hoeveelheid gas geef begint de powerfilter te fluiten (zuig/fluit/turbo geluid)
Misschien dat dit bij jullie ook het geval wel is....
Bij mij is het niet storend in ieder geval, niet in die mate dat het een hard geluid is.
En het gebeurd alleen als ik flink het gas in trap.
Bij mij komt het van de Powerfilter vandaan... als ik een bepaald hoeveelheid gas geef begint de powerfilter te fluiten (zuig/fluit/turbo geluid)
Misschien dat dit bij jullie ook het geval wel is....
Bij mij is het niet storend in ieder geval, niet in die mate dat het een hard geluid is.
En het gebeurd alleen als ik flink het gas in trap.
C20XE '94
Re: geluid
dan moeten ze beter zoeken! laat hem er eventueel een dagje staan zodat ze op gemakkie even kunnen kijken.gsi driver schreef:ja klopt!!!! ben bij de garage geweest maar wisten niet wat het was!!!! miss koppeling of pakking dat jullie weten?
Als jij aangeeft van joh.. geef even een belletje als je wat weet. dan bellen ze je en geven een prijs door wat het kost en kun jij bepalen of hun het mogen vervangen of dat je het zelf doet.
rare geluiden zijn iig nooit goed!
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Je aanjager niet versleten ? of ergens iets los zitten wat door een bepaalde trilling lawaai gaat maken. Druklager kan het ook nog wel zijn, die gaan ook tsjirpen als ze versleten zijn, maar goed wat marcel al zegt geluiden luisteren moet je expert in zijn. De een die kan het lawaai vinden maken en de ander herkend er een hardcore nummer in weet je nooit
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109