Olie peil ?
- Michel82
- forum-gebruiker
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
Olie peil ?
elke week peil ik de motorolie van de auto en altijd goed tot vorige week toen gaf ie aan dat ie behoorlijk veel gebruikt had. Ik zat nog wel boven het min dus op zich geen probleem alleen goed in de gaten houden.
Gister start ik mijn auto en ik hoor gigantisch me kleppen tikken en me olie lampje blijft een paar seconden aan staan. Het getik was wel na een paar seconden weg en verder niks meer aan de hand.
Ik vandaag weer me olie gepeilt en ik zat nu weer op de waarde waar die altijd op heeft gezeten (iets onder het max).
Dus mij vraag is wat zou het kunnen zijn. Ik heb 2 maanden geleden me olie ververst + olie filter vervangen.
bedankt alvast
Gister start ik mijn auto en ik hoor gigantisch me kleppen tikken en me olie lampje blijft een paar seconden aan staan. Het getik was wel na een paar seconden weg en verder niks meer aan de hand.
Ik vandaag weer me olie gepeilt en ik zat nu weer op de waarde waar die altijd op heeft gezeten (iets onder het max).
Dus mij vraag is wat zou het kunnen zijn. Ik heb 2 maanden geleden me olie ververst + olie filter vervangen.
bedankt alvast
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
dan zal je wel ietsie scheef hebben gestaan bij het meten of die ene keer gemeten hebben met een warme motor.
gewoon nog even in de gaten houden inderdaad.
tikkende klepstoters? join the club! als t maar een paar seconden is boeit dat ook niet. en je olielampje brandde misschien alleen omdat ie net op contact stond? of bleef ie echt langer aan dan normaal
voor deze astra ?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7LRFRLDF
tikkende klepstoters? join the club! als t maar een paar seconden is boeit dat ook niet. en je olielampje brandde misschien alleen omdat ie net op contact stond? of bleef ie echt langer aan dan normaal
voor deze astra ?
Laatst gewijzigd door Roy 2.0 16v op 20 dec 2006 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Michel82
- forum-gebruiker
olie lampje
Het olie lampje bleef langer dan normaal branden (toen het getik weg was doofde het lampje).
Auto heeft 145000 km gereden. C20xe blok, er zit 10w40 motorolie in.
leeftijd van de auto is 1994 Dec (nieuwere model).
De auto staat niet 100% recht als ik sta te peilen maar als ik hem ga peilen zorg ik ervoor dat ie voor me deur staat zodat ik altijd (zo goed als) een goeie richtlijn heb.
Alvast bedankt voor de reacties
michel
Auto heeft 145000 km gereden. C20xe blok, er zit 10w40 motorolie in.
leeftijd van de auto is 1994 Dec (nieuwere model).
De auto staat niet 100% recht als ik sta te peilen maar als ik hem ga peilen zorg ik ervoor dat ie voor me deur staat zodat ik altijd (zo goed als) een goeie richtlijn heb.
Alvast bedankt voor de reacties
michel
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
keur het maar af, ik heb er van de week een blikkie Wynns in gegooid. stonden mooie termen op als, '' reinigt de motor inwendig ''verminderd tikkende klepstoters''
nu zijn de voordelen altijd wel wat overdreven, maar de nadelen ook. ''nee niet doen dat vreet em op van binnen''
ik d8 ik probber het eens, en over een maandje krijgt ie toch weer verse olie en een beurtje.
nu zijn de voordelen altijd wel wat overdreven, maar de nadelen ook. ''nee niet doen dat vreet em op van binnen''
ik d8 ik probber het eens, en over een maandje krijgt ie toch weer verse olie en een beurtje.
- Michel82
- forum-gebruiker
Inderdaad voor die astraRoy 2.0 16v schreef:dan zal je wel ietsie scheef hebben gestaan bij het meten of die ene keer gemeten hebben met een warme motor.
voor deze astra ?
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
ja weet ik, maar als ze producten maken waar je blok van in de soep draait zou het niet meer verkocht worden lijkt me. en wat ik al zei, over een maand gaat er nieuw bloed in en ik d8 ik probeer het eens..Melbo schreef:Het spijt me zeer, maar als Marcel zegt dat die shit niet goed voor je motor is en jij zegt dat het geen kwaad kan, dan geloof ik toch eerder Marcel!Roy 2.0 16v schreef:nu zijn de voordelen altijd wel wat overdreven, maar de nadelen ook. ''nee niet doen dat vreet em op van binnen''
ik heb ook weleens een flesje reiniger in de tank gegooid. wat is die 300 ml nou op 50 liter benzine wat er in een week doorheen is..
eerder weggegooid geld heheehe
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
Voor het tanken erin leggen...wedden dat je hem er dan met de tankslang wel verder doorheen krijgt?!Roy 2.0 16v schreef:kan nieteens
want als ik dat doe blijft ie tegen mn groene tankklepje hangen.
hoe is het jouw gelukt dat je weet dat t vet is ?
Maar dat is dus GEEN goed idee hè...voor het geval je Plug zijn sarcasme niet uit zijn zin kon opmaken! Anders krijgen we straks voor de voeten dat we je opgenaaid hebben op je blok te verneuken (voor zover je dat zelf niet doet met die gekke mixflesjes/busjes)...
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Spul waar jij het over hebt is voor bij je olie? Wij hebben het over die troep die je bij je benzine moet gooien om je injectoren te "reiningen"...DaVaRiOuS schreef:die blikjes is idd troep...
maar zolang je het gebruikt volgens gebruiksaanwijzing is er niks slechts aan!
dus blikje erin (motor moet wel al warm zijn!)
motor 15 minuten stationair laten draaien
alle olie eruit halen
nieuwe olie erin
dus niet met dat spul blijven rond rijden!!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Met een benzine toevoeging gaat het om je brandstof circuit, en niet je klepstoters.keur het maar af, ik heb er van de week een blikkie Wynns in gegooid. stonden mooie termen op als, '' reinigt de motor inwendig ''verminderd tikkende klepstoters''
Ik maak toch echt op uit de tekst, dat meneer roy zo'n blik in z'n olie heeft geflikkerd, en nog niet de olie heeft vervangen.
Zeer dom.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
je hebt 2 soorten blikkies van wynns
1 die je vlak voor de oliewissel doet, echte blokreiniger anti sludge, reinigt kanalen enzo
1 waarbij het volgens de verpakking niet uitmaakt wanneer je het erin flikkert en hoelang je ermee rijd. die heb ik erin gedaan, lijkt te helpen maar kan ook toeval zijn, ik heb de stoters tot nu toe eigelijk niet meer gehoort. en olie wordt over n maandje ofzo evengoed gewisseld.
maarre erg boeiende discussie, slotje ?
1 die je vlak voor de oliewissel doet, echte blokreiniger anti sludge, reinigt kanalen enzo
1 waarbij het volgens de verpakking niet uitmaakt wanneer je het erin flikkert en hoelang je ermee rijd. die heb ik erin gedaan, lijkt te helpen maar kan ook toeval zijn, ik heb de stoters tot nu toe eigelijk niet meer gehoort. en olie wordt over n maandje ofzo evengoed gewisseld.
maarre erg boeiende discussie, slotje ?