dooie accu / dynamo of lekstroom
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
dooie accu / dynamo of lekstroom
GVD!
vanmiddag heb ik even lope kloten in mn auto, dus misschien 25 min. is de accu belast door de radio en interieurlicht. (had even de accupolen losgehaald om te resetten. meteen bolletjes vervangen door nightvision, en daarna zenders en tijd opnieuw ingesteld)
wil ik vanavond starten... drrrkliklik accu dood
slaat toch nergens op? auto heeft het altijd al gehad terwijl de accu net een half jaar oud is... daarvoor had ie t ook al.
lijkt op een lekstroom als me contact aanstaat? maar hoe meet ik dat.. want komop je kan toch wel een half uur radio luisteren en daarna starten!!
of kan het komen door alleen maar korte stukjes te rijden en veel gebruikers aan? lijkt me stug want bijladen doet ie altijd toch wel, en ik zie nooit het acculampje branden
accu en dynamo heb ik 2 maanden terug laten doormeten en zouden gewoon goed zijn.
groene vlek van het kijkglaasje heb ik alleen op de accu gezien op vakantie ( lange rit, veel bijgeladen blijkbaar)
accu is 55 ampere, dat word dus een 70 amp binnen korte tijd.
suggesties zijn zeer welkom
vanmiddag heb ik even lope kloten in mn auto, dus misschien 25 min. is de accu belast door de radio en interieurlicht. (had even de accupolen losgehaald om te resetten. meteen bolletjes vervangen door nightvision, en daarna zenders en tijd opnieuw ingesteld)
wil ik vanavond starten... drrrkliklik accu dood
slaat toch nergens op? auto heeft het altijd al gehad terwijl de accu net een half jaar oud is... daarvoor had ie t ook al.
lijkt op een lekstroom als me contact aanstaat? maar hoe meet ik dat.. want komop je kan toch wel een half uur radio luisteren en daarna starten!!
of kan het komen door alleen maar korte stukjes te rijden en veel gebruikers aan? lijkt me stug want bijladen doet ie altijd toch wel, en ik zie nooit het acculampje branden
accu en dynamo heb ik 2 maanden terug laten doormeten en zouden gewoon goed zijn.
groene vlek van het kijkglaasje heb ik alleen op de accu gezien op vakantie ( lange rit, veel bijgeladen blijkbaar)
accu is 55 ampere, dat word dus een 70 amp binnen korte tijd.
suggesties zijn zeer welkom
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Neem eens een originele GM accu!!!!
Dit soort dingen maak ik ook vaak mee en dan zit er weer zo'n knaken kwikfitaccu in.
Maar veel korte ritten met verbruikers aan dan trekt ie hem ook leeg hoor!!!!! Lampje brand alleen als de dynamo totaal niets doet!
Dit soort dingen maak ik ook vaak mee en dan zit er weer zo'n knaken kwikfitaccu in.
Maar veel korte ritten met verbruikers aan dan trekt ie hem ook leeg hoor!!!!! Lampje brand alleen als de dynamo totaal niets doet!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ehm... laag... ik wil je niet publiekelijk afvallen hoor, maar ik had laatst met een 44 Ah GM accu van een jaar oud hetzelfde...Laagvlieger schreef:Neem eens een originele GM accu!!!!
Dit soort dingen maak ik ook vaak mee en dan zit er weer zo'n knaken kwikfitaccu in.
Maar veel korte ritten met verbruikers aan dan trekt ie hem ook leeg hoor!!!!! Lampje brand alleen als de dynamo totaal niets doet!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
@redbill, tuurlijk kan altijd stuk.
Heb jij toevallig een slechte gehad. Maar ik zie dat die delco's (GM) gewoon lange rmeegaan dan de knakenaccu's die met 2 jaar echt op zijn.
Dan kunnen ze nog wel gewoon goed werken hoor, alleen op de accuanalyser zie je dan dat je heel wat koudstartstroom moet inleveren.
Nu hebben wij vaak grotere accu's erin dan de voorgeschreven 44Ah, dus we hebben flink reserve. Maar buiten dat om vind ik het ook mooier staan zo'n originele accu.
Heb jij toevallig een slechte gehad. Maar ik zie dat die delco's (GM) gewoon lange rmeegaan dan de knakenaccu's die met 2 jaar echt op zijn.
Dan kunnen ze nog wel gewoon goed werken hoor, alleen op de accuanalyser zie je dan dat je heel wat koudstartstroom moet inleveren.
Nu hebben wij vaak grotere accu's erin dan de voorgeschreven 44Ah, dus we hebben flink reserve. Maar buiten dat om vind ik het ook mooier staan zo'n originele accu.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat laatste ben ik helemaal met je eens...Laagvlieger schreef:@redbill, tuurlijk kan altijd stuk.
Heb jij toevallig een slechte gehad. Maar ik zie dat die delco's (GM) gewoon lange rmeegaan dan de knakenaccu's die met 2 jaar echt op zijn.
Dan kunnen ze nog wel gewoon goed werken hoor, alleen op de accuanalyser zie je dan dat je heel wat koudstartstroom moet inleveren.
Nu hebben wij vaak grotere accu's erin dan de voorgeschreven 44Ah, dus we hebben flink reserve. Maar buiten dat om vind ik het ook mooier staan zo'n originele accu.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
oke gasten, update met feitjes
accuspanning was 11.86 en hij startte dus niet, startmotor ging nieteens rond en verder was het dus kliklikdrr
startkabels erop en starten, 14.22
30 min snelweg gereden, daarna bij thuiskomst stationair 13.72
motor uit,. 12.56
20 minuten later weer gemeten, 12.38
loopt dus wat terug en het zal nu weer ietsie lager zijn, maar kan ook dat ie zakt tot zn maximum. hoeveel is dat meestal?
ik zag ook geen groene vlek op de accu maar meer zwart, maar dat schijnt wel vaker te zijn,. dat ie alleen groen is bij optimaal
maaaaar: eerst 11.86 en nu 12.38 scheelt maar een halve volt.. startmotor moet dus kunnen draaien lijkt me.
startmotor kapot ? ?
accuspanning was 11.86 en hij startte dus niet, startmotor ging nieteens rond en verder was het dus kliklikdrr
startkabels erop en starten, 14.22
30 min snelweg gereden, daarna bij thuiskomst stationair 13.72
motor uit,. 12.56
20 minuten later weer gemeten, 12.38
loopt dus wat terug en het zal nu weer ietsie lager zijn, maar kan ook dat ie zakt tot zn maximum. hoeveel is dat meestal?
ik zag ook geen groene vlek op de accu maar meer zwart, maar dat schijnt wel vaker te zijn,. dat ie alleen groen is bij optimaal
maaaaar: eerst 11.86 en nu 12.38 scheelt maar een halve volt.. startmotor moet dus kunnen draaien lijkt me.
startmotor kapot ? ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
spanning zegt nix. Een accu kan een keurige spanning geven alleen onder belasting compleet instorten. Op moment dat hij niet wou starten, viel dan ook alle stroom weg?
12.38 is prima verdrs. alles boven de 12 volt is ok. 11.86 is een beetje weinig, maar daar hoor tie nog wel op te kunnen starten MITS de accu niet instort.
12.38 is prima verdrs. alles boven de 12 volt is ok. 11.86 is een beetje weinig, maar daar hoor tie nog wel op te kunnen starten MITS de accu niet instort.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
inderdaad ja, ik zal nog wel testen met bobinekabel los en dan meten (zodat ie niet aanslaat)
grote kans dat ie dan instort, dom dat ik dat net niet even had getest
zelf dacht ik eraan dat me startmotor teveel stroom vraagt en dus van binnen rot is.
we zullen snel te weten komen wat er vervangen kan worden
grote kans dat ie dan instort, dom dat ik dat net niet even had getest
zelf dacht ik eraan dat me startmotor teveel stroom vraagt en dus van binnen rot is.
we zullen snel te weten komen wat er vervangen kan worden
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
kijk even of je een massadraad vanaf de dynamo naar het blok hebt lopen, die duidelijk later is aangelegd. De anwb doet dit namelijk vaker bij pech onderweg. Het kan zijn dat ze dat bij jouw wagen ook eens gedaan hebben. Dan kan het zijn dat er gewoon een slecht contact is.
Ik had namelijk een tijdje terug exact hetzelfde probleem. Bleek dat mijn accu wel gewoon goed was maar af en toe wel laadde en af en toe niet.. toen was dat contact geoxideerd.
Ik had namelijk een tijdje terug exact hetzelfde probleem. Bleek dat mijn accu wel gewoon goed was maar af en toe wel laadde en af en toe niet.. toen was dat contact geoxideerd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente