C20XE weigert af en toe bij dit vochtige weer...
C20XE weigert af en toe bij dit vochtige weer...
Zoals de titel zegt, mijn GSi 2.0 16V weigert sinds de laatste paar weken af en toe te starten.
2 weken geleden ging ik bij een collega van me een film ophalen, en toen ik na 5 minuten de auto weer wilde starten weigerde hij dienst. Na zelf wat gewiebeld te hebben met de verdeelkap en de kabels deed hij het nog steeds niet. Ik heb een vriend van me gebeld die automonteur is, samen hebben we de auto onder een lantaarnpaal geduwd en toen we hem na een tijdje prutsen en wrijven probeerde te starten deed ie t. Ik dacht zelf aan de rotor+verdeelkap, dus die heb ik beide vervangen, waarna het probleem weg was.. dacht ik.
Gisterenavong ging ik weer naar die collega, en wederom na enkele minuten daar te zijn geweest starte de auto weer niet. Weer mijn maat gebeld en die zei, duw 'm voor de grap eens van die parkeerplaats af de weg op. Zo gezegd zo gedaan en direct slaat de auto aan. Hij zei dat het wel eens vaker voorkomt, lussen in de straat etc. Bij Volvo S80's was dit een erkend probleem.
Dus ik denk dat het opgelost is, maar helaas laat mn auto me zojuist weer staan op het werk. Tijd voor maatregelen dus....
Iemand ideeen? Bougiekabels kwam in me op, kunnen poreus zijn maar dan lijkt t me dat de motor slecht loopt, 3 cilinders ofzo, maar niet dat hij helemaal niet start. Kortom ik weet het niet...
Ik ben benieuwd wat jullie denken....
2 weken geleden ging ik bij een collega van me een film ophalen, en toen ik na 5 minuten de auto weer wilde starten weigerde hij dienst. Na zelf wat gewiebeld te hebben met de verdeelkap en de kabels deed hij het nog steeds niet. Ik heb een vriend van me gebeld die automonteur is, samen hebben we de auto onder een lantaarnpaal geduwd en toen we hem na een tijdje prutsen en wrijven probeerde te starten deed ie t. Ik dacht zelf aan de rotor+verdeelkap, dus die heb ik beide vervangen, waarna het probleem weg was.. dacht ik.
Gisterenavong ging ik weer naar die collega, en wederom na enkele minuten daar te zijn geweest starte de auto weer niet. Weer mijn maat gebeld en die zei, duw 'm voor de grap eens van die parkeerplaats af de weg op. Zo gezegd zo gedaan en direct slaat de auto aan. Hij zei dat het wel eens vaker voorkomt, lussen in de straat etc. Bij Volvo S80's was dit een erkend probleem.
Dus ik denk dat het opgelost is, maar helaas laat mn auto me zojuist weer staan op het werk. Tijd voor maatregelen dus....
Iemand ideeen? Bougiekabels kwam in me op, kunnen poreus zijn maar dan lijkt t me dat de motor slecht loopt, 3 cilinders ofzo, maar niet dat hij helemaal niet start. Kortom ik weet het niet...
Ik ben benieuwd wat jullie denken....
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Das de sensor die een puls geeft aan de bobine wanneer die stroom op de rotor moet zetten toch?
Maar... waar zit dat ding??
En wat kost zo'n ding?
En is het makkelijk zo'n ding zelf te vervangen?
Alvast bedankt voor het antwoord!!!
Maar... waar zit dat ding??
En wat kost zo'n ding?
En is het makkelijk zo'n ding zelf te vervangen?
Alvast bedankt voor het antwoord!!!
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Hehe.. das waar!
Na nog wat rondneuzen op internet kloppen mijn symptomen inderdaad vrij aardig met een kapotte krukassensor, waar het niet dat ik wel een lichte benzinegeur onder de kap ruik, niet heel erg aanwezig ofzo, in de auto bijv. ruik je het niet.
Maar als de krukassensor kapot is wordt er toch ook geen benzine ingespoten? Misschien is t mijn verbeelding wel dat ik benzine ruik...
Maar... kan iemand me vertellen waar dat ding zit? Bij het vliegwiel ofzo?
Gr.
Na nog wat rondneuzen op internet kloppen mijn symptomen inderdaad vrij aardig met een kapotte krukassensor, waar het niet dat ik wel een lichte benzinegeur onder de kap ruik, niet heel erg aanwezig ofzo, in de auto bijv. ruik je het niet.
Maar als de krukassensor kapot is wordt er toch ook geen benzine ingespoten? Misschien is t mijn verbeelding wel dat ik benzine ruik...
Maar... kan iemand me vertellen waar dat ding zit? Bij het vliegwiel ofzo?
Gr.
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
ik had het zelfde euvel met vochtig weer..
eerst nieuwe verdelerkap gemonteerd (bougiekabels en rotor hadden ze de verkeerde meegegeven) dus volgende dag even de omgeruild voor de goeie.
rotor en bougiekabels gemonteerd...
en toen wachten op een goeie harde regenbui
nou 3 dagen later was het zover, toen had die de hele nacht in de regen gestaan en sochends gewoon heerlijk starten en meteen netjes lopen.
voorheen was het heel slecht starten en de 1e 10sec op 3 poten lopen en bij het wegrijden wilde hij weleens afslaan.
eerst nieuwe verdelerkap gemonteerd (bougiekabels en rotor hadden ze de verkeerde meegegeven) dus volgende dag even de omgeruild voor de goeie.
rotor en bougiekabels gemonteerd...
en toen wachten op een goeie harde regenbui
nou 3 dagen later was het zover, toen had die de hele nacht in de regen gestaan en sochends gewoon heerlijk starten en meteen netjes lopen.
voorheen was het heel slecht starten en de 1e 10sec op 3 poten lopen en bij het wegrijden wilde hij weleens afslaan.
Zo.. even bij de sloop een andere sensor gehaald.. vond 125 euro een beetje te gortig voor zo'n sensor en daarbij kwam nog dat er 3 weken levertijd op zat, en aangezien hij niet loopt en ik toch mobiel moet zijn....
Hij zit inderdaad bij de krukaspoelie... stekkertje erin en klaar. Vanavond eventjes doen... laat wel weten of het dat was!
Hij zit inderdaad bij de krukaspoelie... stekkertje erin en klaar. Vanavond eventjes doen... laat wel weten of het dat was!
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Nou... na een tijdje gekeken en geprobeerd te hebben besloot ik om oldskool te gaan sleutelen.. dat wil zeggen met de hamer. Terwijl een collega van me de auto startte tikte ik met een hamer op de bobine, en direct sloeg de motor aan. Conclusie moge duidelijk zijn... er zit iets los of iets is mis met de wikkellingen ofzo...
Morgen even een andere halen op de sloop...
@ GSi Twente : Das dus grote bullshit wat je daar zegt.. ik ga gewoon niet onnodig veel geld uitgeven, das iets heel anders! Heb pas een huis gekocht dus ben wat voorzichtiger met mn uitgaven.
Iedereen bedankt voor het meedenken!!
Gr.
Morgen even een andere halen op de sloop...
@ GSi Twente : Das dus grote bullshit wat je daar zegt.. ik ga gewoon niet onnodig veel geld uitgeven, das iets heel anders! Heb pas een huis gekocht dus ben wat voorzichtiger met mn uitgaven.
Iedereen bedankt voor het meedenken!!
Gr.
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Is geen bullshit.
Je zoekt naar een storing, doe het dan ook goed.
Als je krukassensor al helemaal z'n huls verliest, waarom dan twijfelen.
Dan maar 125,- euro er tegen aan en heb je die ook weer goed.
Ik blijf er erbij, 2e hands onderdelen zijn en werken als een taboe.
Je zoekt naar een storing, doe het dan ook goed.
Als je krukassensor al helemaal z'n huls verliest, waarom dan twijfelen.
Dan maar 125,- euro er tegen aan en heb je die ook weer goed.
Ik blijf er erbij, 2e hands onderdelen zijn en werken als een taboe.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Bla bla.. echt grote bullshit over de 2ehands onderdelen.. een sensor is geen slijtagedeel, hij is goed of niet goed, zelfde geld voor een bobine. Ze dragen beide niet bij aan de veiligheid op een manier zoals remmen en banden dat doen.
Heb net bij dezelfde sloop een bobine opgehaald, kosten 15 euro. Nieuwe bobine bij de dealer zou me 110 excl. kosten. Een simpel rekensommetje zal je vertellen dat ik dus 8 bobines op de sloop kan gaan halen en dan nog geld overhoud. Ervanuit gaande dat de auto waar de bobine uitkomt uit '93 komt, 2 jaar jonger dus, en dezelfde kilometers heeft gereden, wil dat simpel gezegd zeggen dat ik dus nog 2 jaar met een bobine van 15 euro kan rijden, en misschien is mijn auto over 2 jaar wel rijp voor de sloop. Dus zou ik, indien ik een nieuwe bobine zou halen, 7x15 is 105 euro op de sloop neergooien.
En nu, na twee keer naar de sloop te zijn gereden, heb ik al 100 euro bespaard op een krukassensor, die achteraf niet kapot bleek te zijn en bespaar ik 115 euro op een bobine.
Dus, om een lang verhaal kort te maken.. jullie moeten maar lekker allemaal nieuwe onderdeeltjes gooien op jullie auto's van 13 jaar oud, enkele jaren later je auto naar de sloop brengen , hetzij omdat ie verrot is of door een ongeluk, en zo mensen zoals mij helpen aan zo goed als nieuwe onderdelen voor een fractie van de nieuwprijs!!
Bedankt allen voor het indirect meebetalen aan mijn onderdelen!
Gr.
Heb net bij dezelfde sloop een bobine opgehaald, kosten 15 euro. Nieuwe bobine bij de dealer zou me 110 excl. kosten. Een simpel rekensommetje zal je vertellen dat ik dus 8 bobines op de sloop kan gaan halen en dan nog geld overhoud. Ervanuit gaande dat de auto waar de bobine uitkomt uit '93 komt, 2 jaar jonger dus, en dezelfde kilometers heeft gereden, wil dat simpel gezegd zeggen dat ik dus nog 2 jaar met een bobine van 15 euro kan rijden, en misschien is mijn auto over 2 jaar wel rijp voor de sloop. Dus zou ik, indien ik een nieuwe bobine zou halen, 7x15 is 105 euro op de sloop neergooien.
En nu, na twee keer naar de sloop te zijn gereden, heb ik al 100 euro bespaard op een krukassensor, die achteraf niet kapot bleek te zijn en bespaar ik 115 euro op een bobine.
Dus, om een lang verhaal kort te maken.. jullie moeten maar lekker allemaal nieuwe onderdeeltjes gooien op jullie auto's van 13 jaar oud, enkele jaren later je auto naar de sloop brengen , hetzij omdat ie verrot is of door een ongeluk, en zo mensen zoals mij helpen aan zo goed als nieuwe onderdelen voor een fractie van de nieuwprijs!!
Bedankt allen voor het indirect meebetalen aan mijn onderdelen!
Gr.
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ja, dat zie ik inderdaad wel aankomen als je alleen maar 2e hands onderdelen gebruikt die om de haverklap weer vervangen dienen te worden.maGSImum schreef:"...en misschien is mijn auto over 2 jaar wel rijp voor de sloop."
En dat is nu juist het verschil tussen jou en de meeste mensen die hier frequent bezoeker zijn... Even voor mijzelf sprekend: natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje en kan ik niet uitsluiten dat ie een keer op de sloop beland door een ongeluk. Helaas hebben we daarvan hier een triest voorbeeld. Maar dat is ook zo bij een splinternieuwe Opel Astra OPC. Dat is dus geen reden om geen nieuwe onderdelen te plaatsen. De meeste mensen zijn hier dusdanig verknocht aan hun GSi dat ze hem zo goed onderhouden dat ie de komende twee jaar niet naar de sloop zal gaan, omdat ze kwalitatief gewoon goed zijn. 50% hier heeft een grondige carosserie restauratie achter de rug. Nog eens 25% heeft de motor of onderdelen daarvan gereviseerd.maGSImum schreef:"...jullie moeten maar lekker allemaal nieuwe onderdeeltjes gooien op jullie auto's van 13 jaar oud, enkele jaren later je auto naar de sloop brengen , hetzij omdat ie verrot is of door een ongeluk..."
Ik durf te beweren dat hier een aantal van de best onderhouden Opels van Nederland vertegenwoordigd is. En die liggen stuk voor stuk niet over 2 jaar op de sloop maar gaan behoren tot gewilde klassiekers. Dat is het doel!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
2ehands onderdelen hoeven per definitie niet gelijk slecht te zijn, maar slijtende onderdelen moet je gewoon altijd nieuw kopen anders heb je grote kans dat het probleem er nog is. Sensoren kun je 2ehands gebruiken alleen is het probleem nog niet opgelost kan het dus nog steeds je 2ehands sensor zijn. Verdelerkap en bougiekabels altijd nieuw er op zetten, je gaat toch ook geen 2ehands remblokken op een auto zetten.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109