buitensporig verbruik
buitensporig verbruik
ik rij nu exact 8 dagen met m'n gsi 8v en ik vraag me af of het normaal is dat er na 280 km nog maar een kwart benzine in de tank is,mijn boordcomputer geeft een gem. verbruik aan van 12.0 l/100km.
Golf?Nein danke! ! !
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
meestal schakel ik op 3000 toeren,ik moet wel zeggen ik rij er elke dag mee naar school en kan bijna nooit vlot doorrijden. altijd remmen dan weer gas geven. toen ik zondag een ritje maakte kon ik rustig doorrijden en gaf mijn boordcomputer een gem. verbruik van 9.5 l/100 km aan
Golf?Nein danke! ! !
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
als ik even gereden heb komt ie mooi op temperatuur. als hij een tijd stationair staat te draaien gaat ie snel naar het rode vlakje maar dat hebben ze blijkbaar allemaal. ik vind het zeer vervelend dat hij zoveel verbruikt, ik ga namelijk nog naar school dus het geld ligt natuurlijk ook niet voor het rapen.
Golf?Nein danke! ! !
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
is wel normaal lijkt me, je zei al dat je veel stukjes rijd waar je niet vlot kan doorrijden, dat heb ik ook.
mijn verbruik is nu 13.4/100 doordat ik veel korte stukjes rij met elke 100meter een bocht/rotonde/stoplicht. en dan schakel ik nog snel over met weinig toeren..
rij ik rustig op de snelweg kan het 8/100 zijn
tank snelweg: 600km
tank bbkom: 350km
mijn verbruik is nu 13.4/100 doordat ik veel korte stukjes rij met elke 100meter een bocht/rotonde/stoplicht. en dan schakel ik nog snel over met weinig toeren..
rij ik rustig op de snelweg kan het 8/100 zijn
tank snelweg: 600km
tank bbkom: 350km
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: buitensporig verbruik
Gemiddeld verbruik zou rond de 8,6 - 8,8 liter / 100 km moeten zijn...kari774 schreef:ik rij nu exact 8 dagen met m'n gsi 8v en ik vraag me af of het normaal is dat er na 280 km nog maar een kwart benzine in de tank is,mijn boordcomputer geeft een gem. verbruik aan van 12.0 l/100km.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Ik rijd elke dag circa 45 km naar mn werk... dus kan m rustig warm laten worden en hoef niet veel te remmen. Als ik gewoon 120 rijd op de snelweg heb ik een gemiddeld verbruik van 6.5/100. M'n BC geeft dan een rijbereik van 800 km aan (met een volle tank). Gaat hier om een Astra 1.8 16v.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
precies
ik heb ook 1.8 16v en heb daarnet nog es opgelet.....alsk 120 rij geeftie +- 6,7/100 km aan. maar 800 hebk bij volle tank nog nooit zien verschijnen:P meestal +- 720.
uiteindelijk rij ik 500 tot 550 km op een tank
uiteindelijk rij ik 500 tot 550 km op een tank
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Snelweg is ook niet de meest zuinige modus hoor.
De auto rijd het meest zuinig als je veel 80 kilometerwegen rijd.
Boven de 100 km/h stijgt het verbruik per 100 km weer. Bij 130 is dat al fors meer dan bij 120 km/h. Bij 140 zit ik bijvoorbeeld al rond de 9,5 liter / 100 km. Bij 80 km/h zit ik op 4,7 l/100 km.
500 kilometer met een tank (zeg 42 liter) is nog een nette 1:12 hoor...
De auto rijd het meest zuinig als je veel 80 kilometerwegen rijd.
Boven de 100 km/h stijgt het verbruik per 100 km weer. Bij 130 is dat al fors meer dan bij 120 km/h. Bij 140 zit ik bijvoorbeeld al rond de 9,5 liter / 100 km. Bij 80 km/h zit ik op 4,7 l/100 km.
500 kilometer met een tank (zeg 42 liter) is nog een nette 1:12 hoor...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: genoeg
is idd 52 liter.Delax80 schreef:42 liter?? astra heeft toch 52 liter tank??
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Ik reed met mijn 8V in de winter ook maar 350-400 km met een tank, scheelt ook enorm veel of je kleine stukjes rijdt of langere stukken.
En dan was 400 km al een verrassing voor mij als ik dat haalde.
Ik had wel spaghettiespruitstuk en een katvervanger.
Ik vind het echt petje af voor iemand die met een tank 550 km rijdt..
Behalve als je vaak lange stukken maakt, maar die maak ik niet zo vaak..
En dan was 400 km al een verrassing voor mij als ik dat haalde.
Ik had wel spaghettiespruitstuk en een katvervanger.
Ik vind het echt petje af voor iemand die met een tank 550 km rijdt..
Behalve als je vaak lange stukken maakt, maar die maak ik niet zo vaak..
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
zal eens een foto maken als ie op een rijbereik van 800 staat.
Effectief rijd ik op een volle tank circa 650km. Dat is dan wel snelweg verbruik (120km/h). In de bebouwde kom wordt dat snel een stuk minder. Ook is e.e.a afhankelijk van je rechtervoet idd. Maar 500 op een tank is dan nog een eitje.
Met mn oude Astra 1.6 8v mocht ik blij zij als ik 400km op een tank haalde.. en volgens mij zijn die benzinetanks toch echt hetzelfde..
Effectief rijd ik op een volle tank circa 650km. Dat is dan wel snelweg verbruik (120km/h). In de bebouwde kom wordt dat snel een stuk minder. Ook is e.e.a afhankelijk van je rechtervoet idd. Maar 500 op een tank is dan nog een eitje.
Met mn oude Astra 1.6 8v mocht ik blij zij als ik 400km op een tank haalde.. en volgens mij zijn die benzinetanks toch echt hetzelfde..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: genoeg
Sinds wanneer rijd jij je tank tot op de bodem leeg?Delax80 schreef:42 liter?? astra heeft toch 52 liter tank??
Dan haal je inderdaad wel 650 km...
In praktijk tank ik meestal tussen de 40 en 45 liter.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: genoeg
ik heb een keer nog 9km op het rijbereik staan dus moest nodig tank... ik tankte zo rond de 48 liter.RedBill schreef:Sinds wanneer rijd jij je tank tot op de bodem leeg?Delax80 schreef:42 liter?? astra heeft toch 52 liter tank??
Dan haal je inderdaad wel 650 km...
In praktijk tank ik meestal tussen de 40 en 45 liter.
meestal tank ik max 45 liter (staat me rijbereik op zo
n 50km)
BTW Laag:
je zei,, is die vlot op temperatuur.. maar wat versta je onder vlot???
als ik naar mijn auto kijk = ongv. 5 tot 10km rijden voordat hij goed op temperatuur is
maar auto van bijv me broer of ouders die zijn de straat nog niet uit en is al op bedrijfstemp. (stuk sneller dus)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dat moet je voelen uit de kachel en zien p de watertempmeter. olietemp kunnen we helaas niet meten.
Bij mij was het zo, 500 meter rijden, kwam der al iets warmte uit de kachel. meter op 90 en uit kachel crematietemperaturen zo rond de 5 km gereden te hebben (geen snelweg maar stadsverkeer en stukkie 80 weg).
Bij mij was het zo, 500 meter rijden, kwam der al iets warmte uit de kachel. meter op 90 en uit kachel crematietemperaturen zo rond de 5 km gereden te hebben (geen snelweg maar stadsverkeer en stukkie 80 weg).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
mijn koelvloeistofdashboardwarmtemeter ( hele mond vol) staat zelden op 90 graden.
ik heb die plasmatellerplaten en hij staat vrij rap op het middenstreepje ( is ook het enige streepje tussen 0 en 90) en gaat zelden wat hoger, alleen als ik in file sta of veel druk stadsverkeer..
zal vanavond eens kijken na hoeveel km er warmte uit de kachel komt. dat komt al vrij snel als het goed is. maar echt hitte komt er niet uit hoor.
ik heb die plasmatellerplaten en hij staat vrij rap op het middenstreepje ( is ook het enige streepje tussen 0 en 90) en gaat zelden wat hoger, alleen als ik in file sta of veel druk stadsverkeer..
zal vanavond eens kijken na hoeveel km er warmte uit de kachel komt. dat komt al vrij snel als het goed is. maar echt hitte komt er niet uit hoor.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi