kachel motor
kachel motor
als ik mijn kachel aanzet, dan piept de kachel motor. is daar een truukje voor dat ik dat piepen weg krijg? of moet ik hem helemaal uit bouwen?
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
mijnes piept heeel af en toe. dan gooi ik de knop weleens op stand 3 en daarna even uit en dan weer op 1 of 2. soms is het dan over..
kachelmotor iets stoffig? misschien eens met een compressorpistool door het gat onder je interieurfilter en alles lekker doorwaaien.
kachelmotor iets stoffig? misschien eens met een compressorpistool door het gat onder je interieurfilter en alles lekker doorwaaien.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
ja beetje WD40 op de lagers spuiten.
Je haalt het interieurfilter eruit.
Daaronder zou je de motor net moeten kunnen zien.
even sprayen terwijl hij op standje 1 zacht draaid.
Even een oude doek ofzo op je uitstroomopeningen bij de voorruit leggen anders heb je de voorruit vet!
Je haalt het interieurfilter eruit.
Daaronder zou je de motor net moeten kunnen zien.
even sprayen terwijl hij op standje 1 zacht draaid.
Even een oude doek ofzo op je uitstroomopeningen bij de voorruit leggen anders heb je de voorruit vet!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
ik gooi um altijd op 4!!Roy 2.0 16v schreef:mijnes piept heeel af en toe. dan gooi ik de knop weleens op stand 3 en daarna even uit en dan weer op 1 of 2. soms is het dan over..
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
goed terugplaatsen idd. anders krijg je bij een regenbui of wasbeurt water bij je voeten vanaf de kachelmotor .. .
ik d8 toen dat de kachelradiator lek was en ik in de paniek. .. al rondgevraagd wat het zou kosten enzo.. later kwam ik erachter dat ik de parafanplaat niet goed had teruggeplaatst na t vervangen van de interieurfilter, randje over randje vergeten zegmaar. water vanaf me raam kon nu makkelijker de kachel instromen..
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
jij bedoeld dus die zwart opvangbak die je goed moet aansluiten, zodat je intrieurfilter niet nat wordt?Roy 2.0 16v schreef:
goed terugplaatsen idd. anders krijg je bij een regenbui of wasbeurt water bij je voeten vanaf de kachelmotor .. .
ik d8 toen dat de kachelradiator lek was en ik in de paniek. .. al rondgevraagd wat het zou kosten enzo.. later kwam ik erachter dat ik de parafanplaat niet goed had teruggeplaatst na t vervangen van de interieurfilter, randje over randje vergeten zegmaar. water vanaf me raam kon nu makkelijker de kachel instromen..
als je deze niet goed aansluit loopt het water dan dus ook meteen naar binnen in je auto???
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
dat is bij mij nu dus het gevalRoy 2.0 16v schreef:en das niet leuk, bij mij bleef het beperkt, ik had het toevallig snel door
maar als t uit de hand loopt dan heb je natte isoleermatten en kan je daaronder lekker roest verwachten ( heeft Melbo meer verstand van )
auto heeft keer bij een garage gestaan en poosie later viel me op dat me vloermat (alleen bij bestuurderskant) nat is.
dus ging even onder de kap kijken en hadden die zwart plaat onder me parafaan er gewoon los op geflikkerd. toen had ik hem er zelf weer goed opgezet maar wist nou niet zeker of het water ook zo naar binnen is gekomen.
vandaar dus....