Rijbereik op BC nog steeds niet goed
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Rijbereik op BC nog steeds niet goed
Ik heb het er al een keer eerder over gehad op dit forum, maar ik zit eigenlijk nog steeds met een probleem m.b.t. mijn BC.
Ik heb een tijdje terug de pulsgever vervangen. Dit omdat deze geen signaal meer doorgaf aan mijn BC.
Dat probleem was toen verholpen, alle gegevens op de BC werden weer netjes getoond. Behalve het rijbereik. Deze gaf slechts drie liggende streepjes weer. Deze begonnen wel netjes te knipperen wanneer het niveau in de tank erg laag werd. Ook heb ik iets eerder de vlotter van mijn brandstoftank vervangen. Brandstof niveau wordt netjes weergegeven in het metertje in mijn dash.
Nu kreeg ik toen van Laagvlieger het advies de BC te late calibreren. Dat is tijdens de keuring afgelopen vrijdag gebeurd.
Nu heb ik alleen geen drie liggende streepjes meer bij mijn rijbereik, maar een H.
Kan iemand mij vertellen wat dat inhoud? En het liefst natuurlijk ook nog wat ik ertegen kan doen?
Ik heb een tijdje terug de pulsgever vervangen. Dit omdat deze geen signaal meer doorgaf aan mijn BC.
Dat probleem was toen verholpen, alle gegevens op de BC werden weer netjes getoond. Behalve het rijbereik. Deze gaf slechts drie liggende streepjes weer. Deze begonnen wel netjes te knipperen wanneer het niveau in de tank erg laag werd. Ook heb ik iets eerder de vlotter van mijn brandstoftank vervangen. Brandstof niveau wordt netjes weergegeven in het metertje in mijn dash.
Nu kreeg ik toen van Laagvlieger het advies de BC te late calibreren. Dat is tijdens de keuring afgelopen vrijdag gebeurd.
Nu heb ik alleen geen drie liggende streepjes meer bij mijn rijbereik, maar een H.
Kan iemand mij vertellen wat dat inhoud? En het liefst natuurlijk ook nog wat ik ertegen kan doen?
Laatst gewijzigd door RedBill op 29 nov 2006 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik heb weleens een F gehad en ook het kleine Fje op de BC brand dan constant.
vlotter vervangen en daarna deed die het nog af en toe (me benzinemetertje sloeg dan ook helemaal uit (helemaal omhoog) of helemaal naar beneden.
ook geen idee wat dat is.
dit deed hij dan 1 of 2 dagen en nu doet die het weer 3 maanden goed.
dealer wist het ook niet
schijnt een massapunt bij je rempedaal te zitten, had deze even losgehaald en beetje opgestuurd en weer vast gemaakt, sindsdien heb ik er geen last meer van gehad maar of dit ermee te maken had gehad weet ik eigenlijk niet.
vlotter vervangen en daarna deed die het nog af en toe (me benzinemetertje sloeg dan ook helemaal uit (helemaal omhoog) of helemaal naar beneden.
ook geen idee wat dat is.
dit deed hij dan 1 of 2 dagen en nu doet die het weer 3 maanden goed.
dealer wist het ook niet
schijnt een massapunt bij je rempedaal te zitten, had deze even losgehaald en beetje opgestuurd en weer vast gemaakt, sindsdien heb ik er geen last meer van gehad maar of dit ermee te maken had gehad weet ik eigenlijk niet.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
stomme is dat ik nergens die H kan terugvinden in de documentatie.
Dat kleine F-je brand niet toevalliog bij de tijd?]]
Dat met die H heb ik een keer eerder gehoord, bij mike16v was dat toen.
Geen idee hoe dat toen is afgelopen.
Dat kleine F-je brand niet toevalliog bij de tijd?]]
Dat met die H heb ik een keer eerder gehoord, bij mike16v was dat toen.
Geen idee hoe dat toen is afgelopen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Dat F'je heb ik dus af en toe gehad..Laagvlieger schreef:stomme is dat ik nergens die H kan terugvinden in de documentatie.
Dat kleine F-je brand niet toevalliog bij de tijd?]]
Dat met die H heb ik een keer eerder gehoord, bij mike16v was dat toen.
Geen idee hoe dat toen is afgelopen.
gaf ook een F aan als ik bij rijbereik keek
en me benzineteller ging gek doen (ene keer helemaal omhoog en andere keer helemaal plat)
(lees hierboven )
wat houdt dat in dan??? (heb er nou geen last meer van trouwens)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Nee, zie het f-je nooit branden. Ik heb een foto gemaakt, zal ik vanavond even posten.Laagvlieger schreef:stomme is dat ik nergens die H kan terugvinden in de documentatie.
Dat kleine F-je brand niet toevalliog bij de tijd?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Is goed. Straks met de XE zou ie toch omgeprogrammeerd moeten worden toch? Als Mr. Twente die hij nog heeft liggen aan mij wil afstaan dan kan dat wel geregeld worden. Scheelt de kosten voor het omprogrammeren, en die mag hij dan houden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
zoals ik al aangegeven had kreeg ik de F op rijbereik en benzinemeter sloeg ook iedere helemaal uit of bleef plat liggen.Laagvlieger schreef:kan ook via doorverbinden, maar heb geen idee hoe of wat hij dan gaat aangeven.
Zit ook gewoon geheugen in ja.
Vaak oorzaak van brandende F is als je geen originele Opelradio hebt icm de verkeerde software.
vlotter vervangen, daarna deed ie af en toe nog raar (meestal duurde het 1 of 2 dagen)
daarna keer dat massapunt op het rempedaal losgehaalt en opgestuurd en weer vast gemaakt. sindsdien nooit meer gehad maar ik weet nou niet of dat ook het probleem was
had namelijk keer ergens gelezen dat dat massapunt ook voor je benzinemeter e.d was dus was altijd te proberen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik blijf het vreemd vinden. Gisteren mijn tank goed leeggereden. Als de voorraad brandstof kritiek wordt begint het rijbereik op mijn BC wel te knipperen (nu met de H dus). Hij meet dus wel wat, en toch wordt er geen waarde weergegeven.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
misschien hele dmme redenering, maar is de software niet corrupt???RedBill schreef:Ik blijf het vreemd vinden. Gisteren mijn tank goed leeggereden. Als de voorraad brandstof kritiek wordt begint het rijbereik op mijn BC wel te knipperen (nu met de H dus). Hij meet dus wel wat, en toch wordt er geen waarde weergegeven.
dus even software opnieuw installeren?