Inhouden
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Heeft geen nut om paniek te zaaien. Laat ie nou eerst maar een echte kenner er naar laten kijken, of eerst het slangetje vervangen en er een tijdje mee rijden, kijken hoe ie zich gedraagt.watahyahknow schreef:hmmmmm je zou bijna denken aan koelvloeistof scheurtje in de cylinderkop misschien .
laat ze eens een snuffelaar in de koelvloeistof duwen om te kijken of er uitlaatgassporen inzitten
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Het kwam niet door dat slangetje. De rook kwam uit mn uitlaat.
Niet zomaar carterdampen.
Ik heb de dag dat we weer terug gingen naar nederland de auto van mn pa vol gehoest met rook. We waren aant inpakken, stonden rug naar rug en mn pa had de achterklep open. Toen mn pa de zij deuren ook open deed kwam er flink wat rook uit.
Niet zomaar carterdampen.
Ik heb de dag dat we weer terug gingen naar nederland de auto van mn pa vol gehoest met rook. We waren aant inpakken, stonden rug naar rug en mn pa had de achterklep open. Toen mn pa de zij deuren ook open deed kwam er flink wat rook uit.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ok nadat mijn auto een hele tijd stil heeft gestaan, rijd hij weer.
En hij houd weer in. Nou stond ik vanmiddag bij mn vriendin en toen had ie het wel heel erg.
Het leek wel alsof ie stikte. Volgens mij krijgt hij of te weinig lucht of te veel benzine. Wat laag al zei: Hij loopt te rijk.
Kan ik dat ergens een beetje makkelijk verstellen?
Luchtmassameter is goed. Want toen ik daar het stekkertje van af haalde zakte het toerental helemaal in.
Een collega had het laatst over een bepaalde sensor op de motor.
Weet alleen de naam niet meer.
Weet 1 van jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
En hij houd weer in. Nou stond ik vanmiddag bij mn vriendin en toen had ie het wel heel erg.
Het leek wel alsof ie stikte. Volgens mij krijgt hij of te weinig lucht of te veel benzine. Wat laag al zei: Hij loopt te rijk.
Kan ik dat ergens een beetje makkelijk verstellen?
Luchtmassameter is goed. Want toen ik daar het stekkertje van af haalde zakte het toerental helemaal in.
Een collega had het laatst over een bepaalde sensor op de motor.
Weet alleen de naam niet meer.
Weet 1 van jullie misschien wat het zou kunnen zijn?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik denk dat ik er van de week maar weer even mee naar de dealer ga.Laagvlieger schreef:Stekker van een LMM aftrekken is geen manier van diagnose stellen Tuurlijk gaat ie anders lopen zonder luchtmassaverhaal.
En er is nix aan af te stellen. Je hebt een mankement. Dat moet gefixed.
Vandaag had ik weer helemaal geen problemen. En reed hij als een trein.
Ksnap niet waar het vandaan komt. Mjah even laten uitlezen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
dit probleem heb ik ook wel eens maar dan niet met wegrijden t is voornamelijk als ik rond de 3000 rpm zit maar bij mij gaat t motorstoringslampie nie branden heb me laten vertellen dat t vuil in mn injectoren kan zijn k rijd de tank vaak helemaal tot op de bodem leeg
mocht ik nie meer doen van me monteur en heb t ook nie meer gedaan maar nu na ongeveer 10 volle tanks later doet ie t nog wel eens dan houdt ie net iets minder als een seconde in en maakt ook zon klote geluid
kan dat nog steeds dat vuil in de injectoren zijn ofzo........
mocht ik nie meer doen van me monteur en heb t ook nie meer gedaan maar nu na ongeveer 10 volle tanks later doet ie t nog wel eens dan houdt ie net iets minder als een seconde in en maakt ook zon klote geluid
kan dat nog steeds dat vuil in de injectoren zijn ofzo........
ZELF
kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd superKakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.
De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
Re: ZELF
Delax80 schreef:kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd superKakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.
De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
Weet ik. Ik doe het nu ook zelf.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Re: ZELF
Je vind de code wel... maar met de tech 1 kun je ook de waarden aflezen, en das vaak nog meer belangrijker als die storing opzich.Delax80 schreef:kan jezelf ook doen he. ik weet niet of er nadelen aan die methode zijn maar bij mij werkt het altijd superKakashi schreef:Tjah, ik heb geen idee.
De eerst volgende keer dat ik weer een storingslampje te zien krijg lees ik em even uit.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Ik heb net mn motor nog is uitgelezen.
En nu geeft hij code 13.
Op deze site http://www.astra-gsi.nl/index1/tips_tri ... utcode.htm
geeft ie Oxigen sensor open circuit.
Wat wordt daarmee bedoelt?
En nu geeft hij code 13.
Op deze site http://www.astra-gsi.nl/index1/tips_tri ... utcode.htm
geeft ie Oxigen sensor open circuit.
Wat wordt daarmee bedoelt?