NEW CAM - EHEH 17-11-06
NEW CAM - EHEH 17-11-06
Eerste foto's met de nieuw camera. 75-300 mounted. Tis een EOS350. Jeroen en Iwan o.a. om advies gevraagt, trots als peerdekuutel, tis ook niet niks. Tis voor sommigen een instapmodel, voor mij is het echt pandora's box. Wat een mogelijkheden, wat een kwaliteit, elke sharpen is echtachteroverslaan. Here goes.
Civiel RULES:
Maar militair is toch mijn hobby:
Ontzettend leuk ook, samen met me pa op stap, mijn auto ligt de bak in poeier, pa maakt foto's vande F.27-0604, F.60UTA-N:
Lift off:
Maurechaussee kwam langs met allerhande materiaal:
F-16 overhead:
Hoop vogels:
Check goggles:
Testbak op bezoep op highkey:
Gas derop voor o/s:
T-255:
Thrust waves galore:
Touchdown:
Old meets new:
Mijn vader met zijn nieuwe camera:
Ook in Brabant is de herfst gearriveerd:
334 Sqn T-255 doet een NF-5 na op initial:
In the break:
3 greens:
Crosswind:
THUNDER:
Meer Maurechaussee:
Rob vertelt Ndinges de plek als de zon draait met DC-10 overhead:
On finals:
THUNDER:
De overhead Transall op de 'startmodel' maar ooooh zo ubercam, mijn god wat is dat een droom voor mij:
Sfeerbeelden:
Herfst in Brabant:
Mriya:
THUNDER:
En zo kwam er een einde aan een fantastische middag:
Civiel RULES:
Maar militair is toch mijn hobby:
Ontzettend leuk ook, samen met me pa op stap, mijn auto ligt de bak in poeier, pa maakt foto's vande F.27-0604, F.60UTA-N:
Lift off:
Maurechaussee kwam langs met allerhande materiaal:
F-16 overhead:
Hoop vogels:
Check goggles:
Testbak op bezoep op highkey:
Gas derop voor o/s:
T-255:
Thrust waves galore:
Touchdown:
Old meets new:
Mijn vader met zijn nieuwe camera:
Ook in Brabant is de herfst gearriveerd:
334 Sqn T-255 doet een NF-5 na op initial:
In the break:
3 greens:
Crosswind:
THUNDER:
Meer Maurechaussee:
Rob vertelt Ndinges de plek als de zon draait met DC-10 overhead:
On finals:
THUNDER:
De overhead Transall op de 'startmodel' maar ooooh zo ubercam, mijn god wat is dat een droom voor mij:
Sfeerbeelden:
Herfst in Brabant:
Mriya:
THUNDER:
En zo kwam er een einde aan een fantastische middag:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
scherpe pica's plugster
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN
350D is een prima camera!
Heb hem zelf ook al een jaartje en heb er veel mee gewerkt
ben amateurfotograaf geweest (ben vorrigemaand gestopt)
Nu heb ik hem weinig buiten gebruikt maar in hoofdzaak in
mijn studio. Dus dan is alles weer anders...Blijft Goede keuze!
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/
Heb hem zelf ook al een jaartje en heb er veel mee gewerkt
ben amateurfotograaf geweest (ben vorrigemaand gestopt)
Nu heb ik hem weinig buiten gebruikt maar in hoofdzaak in
mijn studio. Dus dan is alles weer anders...Blijft Goede keuze!
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/
Tis onze nieuwe, kunt ook zien, geen tankboom.Kakashi schreef:KDC10 is vet!
Een DC-10 dus. De andere 2 zijn idd KDC-10en. Ding is ex civiel, komt uit Arizona opslag, heeft half jaar staan wegrotten, en is daarna begin dit jaar voor flinke verbouwing naar Italie gegaan.
Serial number 46987 LN:255
Type DC10-30CF
First flight date 13/06/1978
Zo heefttie tijd op EHEH gestaan in storage:
2 punten nog. Je ziet op foto's PAARS bij bv lampen en bij hard tegenlicht, van ander forum:
________________________________
Krijn,
Die paarse punten, strepen en lijnen, krijg je die alleen op de zwaar gekropte (dus flink uitvergrootte) foto's? Het valt me op dat als je het ziet, het zichtbaar is op plekken waar je een heel groot contrastverschil hebt. Ik denk dat het "chromatische abberatie" (CA) is. De paarse kleur op contrastrijke plekken is typisch voor dit fenomeen.
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromatische_aberratie en http://home.planet.nl/~ifreriks/Technie ... rratie.htm wordt uitgelegd hoe dit technisch in elkaar zit. CA is een fenomeen dat met de lens samenhangt en heeft niets met je camera te maken. Je ziet het regelmatig bij vergrotingen van foto's die met goedkopere en/of oudere lenzen (waarin vaak een optisch mindere glassoort is gebruikt) zijn gemaakt. Ook opnamen met tegenlicht versterken dit fenomeen, maar iedere lens - ook de zeer dure - heeft hier in zekere mate last van. Het is dus niet helemaal te voorkomen, maar de eenvoudigste manier om het op te lossen is om een lens met betere kwaliteit glas te gebruiken. Met PhotoShop en wat tooltjes kun je de typische paarse vlakken ook achteraf wel weghalen; zie bijvoorbeeld de uitleg over de tool "PTLens" op http://epaperpress.com/ptlens/index.html.
Heb je hier wat aan?
Groetjes,
Herbert
______________________________
2e is dat Autofocus soms finaal op zijn bek nog gaat, wat ik nog niet snap.
Soms gaattie na nemen van foto even 'vanaf nul' calibreren, kost je seconde.
Terwijl verder alles 'TIEDIE' is, en ding 3 foto's per seconde kan met 10 Mb RAW per foto. Maar dat heb ik nog niet eens geprobeerd.
En trijzel, LEUK MAN ! Vertel eens wat meer over.
Was het puur hobby van je ? Of wat deed je zoal ?
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN
Het Paarse Spook "chromatische abberatie" de uitleg:
Hoe los je het op:
http://www.fotocentraal.nl/achter_3.php
@ Pluggie:
Ik ben met de fotografie begonnen omdat het een beetje in mijn famillie
zit, zowel mijn opa als mijn vader hebben er ook veel mee gedaan. Zij ontwikelde ook zelf hun foto's. Mijn moeder is vroeger model geweest dus
je kunt wel zeggen dat ik er mee ben opgegroeid. Helaas was er in hun tijd niet echt goede app te koop. Maar dat was niet erg omdat ook zij het altijd als hobby hebben gezien. Toen ik in 2004 begon deed ik dat eerst met een spiegelreflexcamera van Nikon dit was analoog dus met fotorolletjes. Natuurlijk is dit een dure manier maarja als je geen geld hebt voor een digitale moet je roeien met de riemen die je hebt.
In 2005 heb ik de Sony F828 gekocht. dit was een digitale camera waarje mee kom fotograferen maar ook kon filmen. Een aantal maanden later heb ik de Canon EOS 350D gekocht als kit dus met de 18-55mm lens erbij. Omdat ik langzamerhand steeds meer modellen ging fotograferen heb ik ook flink geinvesteerd in apparatuur en heb dus langzamerhand een studio ingericht. Aangezien het huren van een ruimte nog erg duur is tegenwoordig heb ik toen mijn kamer kompleet verbouwd zodat ik daar kom fotograferen. Inmiddels ben ik gestopt met de fotografie omdat het financieel gewoon uit de hand is gelopen. Heb nu alle spullen verkocht behalve de Canon EOS 350D. Heb er zelfs nog een telelens(75-300mm) en een batterij grip bij gekocht:
Tussen 2004 en Nov 2006 heb ik in totaal 40 modellen gefotografeerd.
Van elk model zijn er per fotosessie 1000 foto's gemaakt.
40,000 foto's dus in 2 jaar
Hoe los je het op:
http://www.fotocentraal.nl/achter_3.php
@ Pluggie:
Ik ben met de fotografie begonnen omdat het een beetje in mijn famillie
zit, zowel mijn opa als mijn vader hebben er ook veel mee gedaan. Zij ontwikelde ook zelf hun foto's. Mijn moeder is vroeger model geweest dus
je kunt wel zeggen dat ik er mee ben opgegroeid. Helaas was er in hun tijd niet echt goede app te koop. Maar dat was niet erg omdat ook zij het altijd als hobby hebben gezien. Toen ik in 2004 begon deed ik dat eerst met een spiegelreflexcamera van Nikon dit was analoog dus met fotorolletjes. Natuurlijk is dit een dure manier maarja als je geen geld hebt voor een digitale moet je roeien met de riemen die je hebt.
In 2005 heb ik de Sony F828 gekocht. dit was een digitale camera waarje mee kom fotograferen maar ook kon filmen. Een aantal maanden later heb ik de Canon EOS 350D gekocht als kit dus met de 18-55mm lens erbij. Omdat ik langzamerhand steeds meer modellen ging fotograferen heb ik ook flink geinvesteerd in apparatuur en heb dus langzamerhand een studio ingericht. Aangezien het huren van een ruimte nog erg duur is tegenwoordig heb ik toen mijn kamer kompleet verbouwd zodat ik daar kom fotograferen. Inmiddels ben ik gestopt met de fotografie omdat het financieel gewoon uit de hand is gelopen. Heb nu alle spullen verkocht behalve de Canon EOS 350D. Heb er zelfs nog een telelens(75-300mm) en een batterij grip bij gekocht:
Tussen 2004 en Nov 2006 heb ik in totaal 40 modellen gefotografeerd.
Van elk model zijn er per fotosessie 1000 foto's gemaakt.
40,000 foto's dus in 2 jaar
Avond 2 met de cam:
Die is er om Air Defence units te trainen. Anyway, back to EHEH.
Verslag 22.10 EVENING times. Steeph kwam me ophalen om 19:00.
Sluitertijd hang in de auto:
On our way to destiny:
Hebben wij weer:
Ohoh:
T-255 on deck:
Marcel auto verderop vroeg af, hoe zit nu met spanjaard, cam is fenomenaal, scherpstellen op hand:
Tijd verschoven naar 22:00, naar de mac als afleiding:
Terug, rain times:
50.000 candles:
THUNDER:
T-235 joins the club:
Tijd inmiddels naar 23:05 officieel:
Civiele meuk:
Brabantste vlag:
Steeph in the night:
Lekker vervelen in luchthavengebouw:
Zakenman wacht op zakenjet:
Typische spotbenodigheden:
Tis net de tropen:
Mevrouw kreeg het warm van die aantrekkelijke spotters:
De Internationale alure van Eindhoven airport is na 22:30 die van een ijskast:
Krijnemans !:
EA02 !:
Nu*ecken ?
K*tk*tK8t:
Wat een geluid in de zeikende regen, wat een geluid:
En als laatste dondert de T-264 binnen:
En zo kwam einde aan ontzettend leuke avond, terwijl rest achter de PC zat.
Die is er om Air Defence units te trainen. Anyway, back to EHEH.
Verslag 22.10 EVENING times. Steeph kwam me ophalen om 19:00.
Sluitertijd hang in de auto:
On our way to destiny:
Hebben wij weer:
Ohoh:
T-255 on deck:
Marcel auto verderop vroeg af, hoe zit nu met spanjaard, cam is fenomenaal, scherpstellen op hand:
Tijd verschoven naar 22:00, naar de mac als afleiding:
Terug, rain times:
50.000 candles:
THUNDER:
T-235 joins the club:
Tijd inmiddels naar 23:05 officieel:
Civiele meuk:
Brabantste vlag:
Steeph in the night:
Lekker vervelen in luchthavengebouw:
Zakenman wacht op zakenjet:
Typische spotbenodigheden:
Tis net de tropen:
Mevrouw kreeg het warm van die aantrekkelijke spotters:
De Internationale alure van Eindhoven airport is na 22:30 die van een ijskast:
Krijnemans !:
EA02 !:
Nu*ecken ?
K*tk*tK8t:
Wat een geluid in de zeikende regen, wat een geluid:
En als laatste dondert de T-264 binnen:
En zo kwam einde aan ontzettend leuke avond, terwijl rest achter de PC zat.
Die heeft een flinke F-D (grote beurt) gehad dan.pluggie schreef:Tis onze nieuwe, kunt ook zien, geen tankboom.Kakashi schreef:KDC10 is vet!
Een DC-10 dus. De andere 2 zijn idd KDC-10en. Ding is ex civiel, komt uit Arizona opslag, heeft half jaar staan wegrotten, en is daarna begin dit jaar voor flinke verbouwing naar Italie gegaan.
Serial number 46987 LN:255
Type DC10-30CF
First flight date 13/06/1978
Zo heefttie tijd op EHEH gestaan in storage:
Het blijven echt ontzettend mooie vliegtuigen.
Ben blij dat ik vaak aan het jongere broertje de MD-11 mag werken.
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
Ja heel lang, khad zo'n grip eronder gekocht voor penlites, om juist die accu's te omzeilen, en die heeft 2 sledes zeg maar, 1 voor 2 accu's, en 1 voor 6 penlites, kwilde dat omzeilen, ook omdat die randrommel allemaal zeker als modelleke jaar oud is stervens duur gaat worden. kHeb die ene standaard accu er nu in, die gaat echt veel langer mee dan gedacht.Paintballer schreef:Nice plaatjes weer Plug,en hoe zit het met de accu's van die camera's,houden die het nog een beetje lang vol??
15 minuten opladen gaat dat maffe ding echt 2 avonden mee vol flitsend en wel. Snap ook geen zak nog van standen, en allerlei gasten op spotterslijsten gaan van hoe heb je die foto gemaakt, kheb echt geen idee, zet flitser iig vaak uit, alle foto's hierboven, heb ik alleen ergens ISO op 1600 gezet en flitser verder handmatig, moet je knop indrukken klapt ding uit, en anders gaattie iig niet uit, de 'P' stand. En dan bij die nachtfoto's ram ik de cam qua hoeken in een hek of leg op een vuilnisbak ofzo (wat stuk moeilijker gaat dan mijn ritsrat Fujifilm dingetje), druk 10x op de knop, da's 3 seconden met dat gekke ding, en dan zit er wel scherpe tussen. Ding ragt RAW (gebruik ik niet eens) 3 x 10Mb foto's per seconde weg.
Dus sja.
kHeb geen idee dus. tLijkt erop dattie qua stroom ook 'pro' ermee omgaat.
Mocht je echte cam willen kopen, tis echt een kanon zoiets, megapixels boeien niet (issie 8.3 ofzo), tis vooral ragsnel en dat is de kracht. Theeft ook nadelen, je stopt het niet in je zak.
Ik had iig zelf niet verwacht dat zo ontzettend goed zou zijn. Magoed, je stopt het echt niet in je zak, en tis iig wel aanrader. Tis niet goedkoop, maar tis wel echt heel wat anders dan bv voor 600 euro een of andere 9500 kopen, dan is de keuze makkelijk.
@Kakashi:
Leuk KLM MD-11s ?
Wat ze gedaan hebben is behalve grote overhaull, issie naar snelle laadvloer gebracht ook, dus hele ding is modulair. Geloof dat eis was dattie binnen 6 uur van full cargo naar full PAX kon zijn en combi.
De KDC-10en zijn ook prototypes, is het makkelijk om van normale DC-10en, een tanker te maken, budget werd aan alle kanten overschreden, wij als belastingbetaler hebben er niet zo veel van gemerkt, de US aannemer wel, maar twas niet zo'n succes, en daarom zijn we enige met KDC-10en vooralsnog.
Zo blijkt dat de NAEWF Awacsen, heel moeilijk naar geluidsarme motoren te brengen zijn, heeft iets te maken met de wingspar. Magoed dat pakt ook elke groene politiek verkeerd aan daar met Geilenkirchen, daarom zijn ze ook al 20 jaar zo voor paal aan het staan.
Leuk KLM MD-11s ?
Wat ze gedaan hebben is behalve grote overhaull, issie naar snelle laadvloer gebracht ook, dus hele ding is modulair. Geloof dat eis was dattie binnen 6 uur van full cargo naar full PAX kon zijn en combi.
De KDC-10en zijn ook prototypes, is het makkelijk om van normale DC-10en, een tanker te maken, budget werd aan alle kanten overschreden, wij als belastingbetaler hebben er niet zo veel van gemerkt, de US aannemer wel, maar twas niet zo'n succes, en daarom zijn we enige met KDC-10en vooralsnog.
Zo blijkt dat de NAEWF Awacsen, heel moeilijk naar geluidsarme motoren te brengen zijn, heeft iets te maken met de wingspar. Magoed dat pakt ook elke groene politiek verkeerd aan daar met Geilenkirchen, daarom zijn ze ook al 20 jaar zo voor paal aan het staan.