moter wordt niet warm
moter wordt niet warm
Help mijn moter wordt niet warm. De meter komt maar heel iets omhoog ook als ik lang heb gereden. alleen als ik stil sta loopt de meter een klein beetje op.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Thermostaat zit hier:
Zit vast met (ik meen) drie boutjes. Als je hem demonteert, haal dan eerst even de dikke slang los die er op zit en hou een lekbakje onder (kun je het beste even onder de auto zetten >> handen vrij).
Zorg ervoor dat je tijdens dit gedoe een koude motor hebt, dus dat je koelvloeistof niet heet is.
Haal alle slangetjes van de thermostaat af en draai de drie boutjes los... vervangen en weer aankoppelen + koelwater toevoegen.
Zit vast met (ik meen) drie boutjes. Als je hem demonteert, haal dan eerst even de dikke slang los die er op zit en hou een lekbakje onder (kun je het beste even onder de auto zetten >> handen vrij).
Zorg ervoor dat je tijdens dit gedoe een koude motor hebt, dus dat je koelvloeistof niet heet is.
Haal alle slangetjes van de thermostaat af en draai de drie boutjes los... vervangen en weer aankoppelen + koelwater toevoegen.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Re: moter wordt niet warm
Welke motor?stef21 schreef:Help mijn moter wordt niet warm. De meter komt maar heel iets omhoog ook als ik lang heb gereden. alleen als ik stil sta loopt de meter een klein beetje op.
Scheelt een hoop met uitleggen namelijk.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Nee, bij een C20NE kun je je thermostat zonder meer verwijderen. Niet nodig andere delen te demonterenopelforum schreef:volgens mij moet bij een c20ne je distrieriem eraf inc achterkap en nokaswiel
kan me eigen even vergissen met een 1,6
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Ja maar dat zal vast niet echt heet zijn, ik kan mijn kachel niet vol uit zetten want dan zweet je echt peentjes, vervang je thermostaat maar eens 99,99% kans dat het dan over is. Kun je ook heel makkelijk testen, even de helft van de radiateur een stuk karton voor leggen zodat hij bijna geen rijdwind krijgt, word hij dan wel warm is het 100% je thermostaat.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Het is in zoverre niet goed dat je motor langer met olie blijft rondrijden die niet op de juiste viscositeit (vloeibaarheid) is, omdat deze er langer over doet om op bedrijfstemperatuur te komen.stef21 schreef:Is het slecht om met de kapotte termostaat te blijven rijden?
Dat is echter niet zo schokkend dat je motor ervan kapot zal gaan als je er een maandje mee blijft rijden.
Aan de andere kant: Waarom zou je ermee blijven rondrijden? Een nieuwe thermostaat kost een eurootje of 35. Montage kost je misschien een half uur (max), en je kunt dat zelf gemakkelijk doen.
Ik zou em dus gewoon vervangen als ik jou was.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
- Rallyastra
- Oud-Clublid