motorstoringslampje
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ok michel.
Wie ik ben. Ik heb me de laatste tijd tot alleen dit forum beperkt ivm tijdgebrek. Maar voorheen konden de meesten in het Opelwereldje mij wel.
Ik ben al 8 jaar Opel diagnose specialist (heet tegenworodig goud in opel termen)en vooral gespecialiseerd in Motronic inspuitsystemen.
Electronische storingen, dan kom je bij mij terecht.
Dat voer ik uit bij de Opeldealer waar ik ook nog 1e monteur en apk keurmeester ben. Dan weet je ook wie ik ben.
Mijn ietwat botte reactie kwam doordat er domweg niet gelezen wordt.
Ik zei ook, universeel halen kan best, zolang het maar Bosch is. alleen neem NOOIT imitatie. En nu gaat dat hele verhaal van die imitatiesensor niet op, omdat het geen Bosch syteem is. Dus dan moet je wel naar de dealer. Ik zei ook dat lambdasondes zelden stuk gaan. Gelijk kwam jij dat dat niet zo was omdat jij (dus 1 uniek iop zich staand geval) het zelf een keer meegemaakt hebt. Tuurlijk, lambda kan kapot, maar dat gebeurd ZELDEN. EN ik spreek uit ruime ervaring. Er is bij mij nog nooit een auto ongerepareerd weggegaan en bijna altijd met zijn eigen lambdasonde.
Dus daarom LEZEN. Je zegt zelf al, zoeken op internet, IK hoef dat niet. Ik heb alle gegegens en info hier al, in mijn hoofd, in boeken, trainingen bij Opel en in softwarevorm op de pc.
Ik weet wel waar ik over praat.
Als je iets niet weet, prima, gewoon vragen. Leer je van.
Vragen is goed. eigenwijs volhouden niet.
Mijn reactie kwam beetje bot door manier van jou typen, laten we het maar op communicatiefoutje houden niet?
zand erover?
Wie ik ben. Ik heb me de laatste tijd tot alleen dit forum beperkt ivm tijdgebrek. Maar voorheen konden de meesten in het Opelwereldje mij wel.
Ik ben al 8 jaar Opel diagnose specialist (heet tegenworodig goud in opel termen)en vooral gespecialiseerd in Motronic inspuitsystemen.
Electronische storingen, dan kom je bij mij terecht.
Dat voer ik uit bij de Opeldealer waar ik ook nog 1e monteur en apk keurmeester ben. Dan weet je ook wie ik ben.
Mijn ietwat botte reactie kwam doordat er domweg niet gelezen wordt.
Ik zei ook, universeel halen kan best, zolang het maar Bosch is. alleen neem NOOIT imitatie. En nu gaat dat hele verhaal van die imitatiesensor niet op, omdat het geen Bosch syteem is. Dus dan moet je wel naar de dealer. Ik zei ook dat lambdasondes zelden stuk gaan. Gelijk kwam jij dat dat niet zo was omdat jij (dus 1 uniek iop zich staand geval) het zelf een keer meegemaakt hebt. Tuurlijk, lambda kan kapot, maar dat gebeurd ZELDEN. EN ik spreek uit ruime ervaring. Er is bij mij nog nooit een auto ongerepareerd weggegaan en bijna altijd met zijn eigen lambdasonde.
Dus daarom LEZEN. Je zegt zelf al, zoeken op internet, IK hoef dat niet. Ik heb alle gegegens en info hier al, in mijn hoofd, in boeken, trainingen bij Opel en in softwarevorm op de pc.
Ik weet wel waar ik over praat.
Als je iets niet weet, prima, gewoon vragen. Leer je van.
Vragen is goed. eigenwijs volhouden niet.
Mijn reactie kwam beetje bot door manier van jou typen, laten we het maar op communicatiefoutje houden niet?
zand erover?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
nu we tog met storingen bezig zijn. heb de mijne uitgelezen omdat me abs en motormanagment lampje ging branden,
de volgende codes zijn naar boven gekomen voor de abs:
-42 wielsensor rechtsvoor (sensor defect)
duidelijke taal dus.
maar heb ook me MM uitgelezen en kreeg de volgende foutcodes:
-31(geen toerental)
klopt want motor draaide niet.
-37 engine self-diagnosis(fault code light) low voltage
?????
-94 hall effect switch (HES) high voltage
?????
dan heb ik me diag 1 via bc uitgelezen en daar kwamen de volgende codes uit:
-122
??????????
-167
????????
-173
??????????
iemand enig id wat de codes inhouden?
de volgende codes zijn naar boven gekomen voor de abs:
-42 wielsensor rechtsvoor (sensor defect)
duidelijke taal dus.
maar heb ook me MM uitgelezen en kreeg de volgende foutcodes:
-31(geen toerental)
klopt want motor draaide niet.
-37 engine self-diagnosis(fault code light) low voltage
?????
-94 hall effect switch (HES) high voltage
?????
dan heb ik me diag 1 via bc uitgelezen en daar kwamen de volgende codes uit:
-122
??????????
-167
????????
-173
??????????
iemand enig id wat de codes inhouden?
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
laatste 3 zijn software en programmeringscodes van de BC.
Kun je nix mee.
37: laag voltage motronic lampje, Dan is er dus iets met d ebedrading of printplaat achterop je tellerhuis. Ik denk dat je lampje ook niet werkt ofwel?
94: Dat is je hall gever, das een sensor die de nokkenasstand doorgeeft. Kweetniet wat voor motor je hebt? High voltage is in elk geval een onderbreking.
Loopt ie wel dan?
Kun je nix mee.
37: laag voltage motronic lampje, Dan is er dus iets met d ebedrading of printplaat achterop je tellerhuis. Ik denk dat je lampje ook niet werkt ofwel?
94: Dat is je hall gever, das een sensor die de nokkenasstand doorgeeft. Kweetniet wat voor motor je hebt? High voltage is in elk geval een onderbreking.
Loopt ie wel dan?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Jongens jongens geen ruzie aub jullie proberen allemaal mee te denken aan mijn storingsprobleem,ik zit nog steeds met een storing die optreedt boven de 140 km of 4000 rpm,ik heb gedaan wat gezegd,dus bougie/kabels orgineel opel terug gemonteerd,rubbere slangen van inlaat vervangen[vacuumlek],gasklep/stappenmotor schoon gemaakt,uit laten lezen tijdens storing en de orginele opelmonteurs die ook neem ik aan geupdate worden,waaronder storingspecialist/electricien,injechtiespecialist/turbo van gm dealer kunnen allemaal GEEN duidelijk arrgument geven wat het is, want de storing is namelijk niet blijfend,blijft niet in het geheugen staan,want het verdwijnt al met het contact aan/uit zetten,dus er is geen defect aanwezig volgens tech 1 van simtec die meet en zegt dat alles oke is?????De auto rijdt in mijn ogen en gevoel wel goed,maar ja boven de 140...is er niemand die dit gehad heeft met een 1.8xe-16v ecotec 1994 km 162000 nog nooit een sleutel op het blok geweest.
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
Laten we het bij een communicatiefoutje houden.Laagvlieger schreef:Ok michel.
Wie ik ben. Ik heb me de laatste tijd tot alleen dit forum beperkt ivm tijdgebrek. Maar voorheen konden de meesten in het Opelwereldje mij wel.
Ik ben al 8 jaar Opel diagnose specialist (heet tegenworodig goud in opel termen)en vooral gespecialiseerd in Motronic inspuitsystemen.
Electronische storingen, dan kom je bij mij terecht.
Dat voer ik uit bij de Opeldealer waar ik ook nog 1e monteur en apk keurmeester ben. Dan weet je ook wie ik ben.
Mijn ietwat botte reactie kwam doordat er domweg niet gelezen wordt.
Ik zei ook, universeel halen kan best, zolang het maar Bosch is. alleen neem NOOIT imitatie. En nu gaat dat hele verhaal van die imitatiesensor niet op, omdat het geen Bosch syteem is. Dus dan moet je wel naar de dealer. Ik zei ook dat lambdasondes zelden stuk gaan. Gelijk kwam jij dat dat niet zo was omdat jij (dus 1 uniek iop zich staand geval) het zelf een keer meegemaakt hebt. Tuurlijk, lambda kan kapot, maar dat gebeurd ZELDEN. EN ik spreek uit ruime ervaring. Er is bij mij nog nooit een auto ongerepareerd weggegaan en bijna altijd met zijn eigen lambdasonde.
Dus daarom LEZEN. Je zegt zelf al, zoeken op internet, IK hoef dat niet. Ik heb alle gegegens en info hier al, in mijn hoofd, in boeken, trainingen bij Opel en in softwarevorm op de pc.
Ik weet wel waar ik over praat.
Als je iets niet weet, prima, gewoon vragen. Leer je van.
Vragen is goed. eigenwijs volhouden niet.
Mijn reactie kwam beetje bot door manier van jou typen, laten we het maar op communicatiefoutje houden niet?
zand erover?
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
ik denk lamda sensor defect als ik het zo hoor
sorry
sorry
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Laagvlieger,dat is dat hard plastic ronde ding wat tussen je luchtfilter en gasklep zit,en niet dat kleine witte blokje met stekkeraansluiting wat in de rubbere slang gedrukt zit,die daar weer naast zit??wat is dat witte ding eigenlijk dan.
Laatst gewijzigd door zundapp op 20 nov 2006 21:51, 4 keer totaal gewijzigd.
chucky 66 ik denk als de lamda kapot is blijft hij ook kapot nadat je opnieuw het contact aanzet,maar dat is niet het geval,de fout melding wordt aan de lamda gegeven met TE RIJK,maar is na opnieuw starten na een minuut of twee is de storing weg,dus dan is hij volgens mij niet kapot zijn,maar dat is wel zo kom ik na het resetten [op de snelweg zeg maar bij benzinepomp/parkeerplaats] weer boven de 140 km/4000rpm dan gaat na verloop van tijd toch weer het storingslampje branden en dan voor een tweede keer,[en weer resetten heb niet meer gedaan ik ben gewoon door naar huis gereden] ik vindt het een groot raadsel,gem verbruik stad 1:9 op 120 1:12
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Laagvlieger,ik kan de luchtmassameter wel even omwisselen,ik heb er nog een liggen,misschien dat dat wat uitmaakt?ik heb als ik me niet vergist deze al eens een aantal maanden geleden gewisseld en dat maakte toen ook niets uit,kan ik geen lekkage hebben op de inlaatpakking [is nog nooit los geweest] of gasklep[pakking is wel vervangen na schoonmaken van gasklephuis] want momenteel draait de motor stationair wat hoger als normaal.Dus wat hoger als normaal,valt dan naar beneden bijna af willen slaan,en dan weer terug komen net onder het normaal stationair toerental en schommelen op dat lage toerental,of heeft dat met de luchtvochtigheid te maken,en te veel stadsverkeer en weinig buitenweg[zijn ze ook gevoelig voor toch vocht].
@ laagvlieger
lampje doet het wel verder niets noemenswaardig aan me lampjes te zien. ook niet achterkant tellerplaat.
ik heb een c20xe uit '92
waarz it die sensor pesies? en kan je die onderbreking zien of moet je die meten?
de motor loopt wel jah. lampje brand wel constant.
lampje doet het wel verder niets noemenswaardig aan me lampjes te zien. ook niet achterkant tellerplaat.
ik heb een c20xe uit '92
waarz it die sensor pesies? en kan je die onderbreking zien of moet je die meten?
de motor loopt wel jah. lampje brand wel constant.
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
@2.0 freak-> Sensor zit in je ontstekingshuis. maar als ie start dan doet ie het. Vreemd!!! Merk je nog vermogensverlies?
@zundapp -> lekkage kan je altijd hebben. Das alleen te zien met de TECH. en dan niet met een foutcode maar door de datalijst te bekijken. Klusje voor de dealer dus.
Ok nog paar puntjes:
1) Pakking van de LFR nog heel???
2) LFR zelf nog goed (ivm schommelend toerental)
3) Carterventilatieslang nog heel??? dat is die dikkere die van je kleppendeksel naar het gasklephuis loopt. Deze verteren nog wel eens door de olie die meekomt.
4) Hoe is je uitlaatspruitstuk? niet toevallig gescheurd???? of krom of op een andere manier lek?
@zundapp -> lekkage kan je altijd hebben. Das alleen te zien met de TECH. en dan niet met een foutcode maar door de datalijst te bekijken. Klusje voor de dealer dus.
Ok nog paar puntjes:
1) Pakking van de LFR nog heel???
2) LFR zelf nog goed (ivm schommelend toerental)
3) Carterventilatieslang nog heel??? dat is die dikkere die van je kleppendeksel naar het gasklephuis loopt. Deze verteren nog wel eens door de olie die meekomt.
4) Hoe is je uitlaatspruitstuk? niet toevallig gescheurd???? of krom of op een andere manier lek?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Laagvlieger lekkage opzoeken met diskcleaner op de delen spuiten en luisteren naar een oplopend toerental is dat geen optie??
1]pakking stappenmotor ziet er goed uit.[maar zal hem vervangen],ik heb de stappenmotor[nog nooit vernieuwd] onlangs schoongemaakt met wasbenzine,wat ik regelmatig doet, maar de stift niet in gesmeerd met vaseline.[misschien dat de rede schommelen toerental door stroefheid]
2]ik heb er een van vectra liggen een verbeterde versie volgens gm,kan die er weer opzetten kijk of dat uitmaakt.
3]carterventielatieslang ziet er opties goed uit,kan hem wel vervangen[is wat slap en klefferig van de olie,maar ziet geen scheurtjes.
4]uitlaatspruitstuk is 2 jaar geleden bij gm vernieuwd na a.p.k keuring.[werdt afgekeurd op klein scheurtje bovenop,lekkage].
Ik zal deze punten na lopen en uitvoeren,lfr omwisselen,luchtmassameter omwisselen,bougie/kabels is weer orgineel,slangen/pakkingen controleren vervangen.
Komt de storing nu weer terug laagvlieger dan zal ik hem weer laten uitlezen op een te rijke lamdasonde en dan maar gokken en dan de lamda maar vernieuwen [lamda is nog van de fabriek dus 12 jaar oud met 162000],wat denk jij meer kan je toch niet doen??Gr Astra
1]pakking stappenmotor ziet er goed uit.[maar zal hem vervangen],ik heb de stappenmotor[nog nooit vernieuwd] onlangs schoongemaakt met wasbenzine,wat ik regelmatig doet, maar de stift niet in gesmeerd met vaseline.[misschien dat de rede schommelen toerental door stroefheid]
2]ik heb er een van vectra liggen een verbeterde versie volgens gm,kan die er weer opzetten kijk of dat uitmaakt.
3]carterventielatieslang ziet er opties goed uit,kan hem wel vervangen[is wat slap en klefferig van de olie,maar ziet geen scheurtjes.
4]uitlaatspruitstuk is 2 jaar geleden bij gm vernieuwd na a.p.k keuring.[werdt afgekeurd op klein scheurtje bovenop,lekkage].
Ik zal deze punten na lopen en uitvoeren,lfr omwisselen,luchtmassameter omwisselen,bougie/kabels is weer orgineel,slangen/pakkingen controleren vervangen.
Komt de storing nu weer terug laagvlieger dan zal ik hem weer laten uitlezen op een te rijke lamdasonde en dan maar gokken en dan de lamda maar vernieuwen [lamda is nog van de fabriek dus 12 jaar oud met 162000],wat denk jij meer kan je toch niet doen??Gr Astra
Laatst gewijzigd door zundapp op 21 nov 2006 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
vermogen verlies merk ik niet misschien dat het een paar pk is maar veel is het niet.
verder loopt ie netjes. weet niet of het ermee te maken heeft maar hij rijd wel duur. als ik bv getankt heb staat de bc van het rijbereik op ongeveer 500. bij matt bv staat ie ver over de 600.misschien omdat die auto uit 94 komt.
ik weet wel dat bij me ontsteking het stekkertje niet zo jovol zat.misschien dat dat het is.verder zou ik het niet weten.
verder loopt ie netjes. weet niet of het ermee te maken heeft maar hij rijd wel duur. als ik bv getankt heb staat de bc van het rijbereik op ongeveer 500. bij matt bv staat ie ver over de 600.misschien omdat die auto uit 94 komt.
ik weet wel dat bij me ontsteking het stekkertje niet zo jovol zat.misschien dat dat het is.verder zou ik het niet weten.
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Met een beetje fatsoenlijk rijden is 550 km goed haalbaar.
Fabrieksopgave C20XE 1:13 (7,7 l/100 km)
52 liter / 7,7 = 675 km. In praktijk rijd je em nooit helemaal leeg.
45 liter / 7,7 = 584 km.
Fabrieksopgave C20XE 1:13 (7,7 l/100 km)
52 liter / 7,7 = 675 km. In praktijk rijd je em nooit helemaal leeg.
45 liter / 7,7 = 584 km.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)