etc
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: etc
staat de beschrijving daar niet bij ?opelforum schreef:code 14 en 63 heb al in tech archief gekeken maar kom er niet echt uit
wie helpt ???
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
hoe bedoel je met andere woorden?
Open verbinding naar die klepstelmotor, met andere woorden, los draadje? stekkertje los/geoxideerd/ breukje.
en 14 is kortsluiting naar massa, dus de 5 volt ligt tegen massa aan ergens.
Wordt zoeken en meten.
Open verbinding naar die klepstelmotor, met andere woorden, los draadje? stekkertje los/geoxideerd/ breukje.
en 14 is kortsluiting naar massa, dus de 5 volt ligt tegen massa aan ergens.
Wordt zoeken en meten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
mijn etc lampje begint soms spontaan te branden, en is dan niet meer uit te krijgen dmv. het knopje, enkel contact uit, en aan en het werkt weer zoals t hoort. ik ken nog enkele gasten/auto's met hetzelfde euveltje
maar zeer waarschijnlijk wordt dat opgelost door dat stelding onder het gasklephuis eens te bekijken en reinigen?
maar zeer waarschijnlijk wordt dat opgelost door dat stelding onder het gasklephuis eens te bekijken en reinigen?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Zelfde euvel??????
Heb je hem uitgelezen dan?
Contact aan is zelftest, zelftest ok -> ETC functioneel.
Ontstaat er tijdens de werking een storing (Ja, maakt niet uit wat voor een) dan schakelt die de ETC uit.
Dus zelfde euvel dat weet je niet, dat weet je pas als je hem uitleest en er dezelfde defectcodes uitrollen
En een kortsluiting los je niet op door een gasklep te reinigen
Heb je hem uitgelezen dan?
Contact aan is zelftest, zelftest ok -> ETC functioneel.
Ontstaat er tijdens de werking een storing (Ja, maakt niet uit wat voor een) dan schakelt die de ETC uit.
Dus zelfde euvel dat weet je niet, dat weet je pas als je hem uitleest en er dezelfde defectcodes uitrollen
En een kortsluiting los je niet op door een gasklep te reinigen
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ach als ie weer eens ergens binnen staat ga ik wel even alle stekkers weer inspuiten en gasklephuis eraf en kijken hoe t zit en wat er schoon moet.
maar ik ken nog 2 gasten waarbij de etc zichzelf soms spontaan uitschakelt tijdens normale ritten.
en dat uitlezen, na hoeveel zelfdiagnoses (contact aan) is het foutmeldingsgeheugen weer gewist? anders rij ik wel een keer na de dealer toe als het weer voorkomt
maar ik ken nog 2 gasten waarbij de etc zichzelf soms spontaan uitschakelt tijdens normale ritten.
en dat uitlezen, na hoeveel zelfdiagnoses (contact aan) is het foutmeldingsgeheugen weer gewist? anders rij ik wel een keer na de dealer toe als het weer voorkomt
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik zei paar regels terug, dat is een reactie van de ETC op ELKE storing.
ETC maakt gebruik van aardig wat sensoren en communiceert met zowel ABS als motronic. Dus er zijn nogal wat fouten te bedenken die kunnen optreden. ETC mag alleen werken als het 100% betrouwbaar is. idem met ABS. Bij elke defectcode hele systeem uit.
Dus: Uitlezen! niet lukraak dingen gaan doen, omdat hij uitviel net als bij die ander en die had een los stekkertje. Das nou eenmaal hoe het systeem werkt. Beter Geen ETC dan een die hem vol dichtknijpt op moment dat jij inhaalt. Vandaar, foutcode -> dus systeem niet betrouwbaar -> PATS, systeem offline.
ETC maakt gebruik van aardig wat sensoren en communiceert met zowel ABS als motronic. Dus er zijn nogal wat fouten te bedenken die kunnen optreden. ETC mag alleen werken als het 100% betrouwbaar is. idem met ABS. Bij elke defectcode hele systeem uit.
Dus: Uitlezen! niet lukraak dingen gaan doen, omdat hij uitviel net als bij die ander en die had een los stekkertje. Das nou eenmaal hoe het systeem werkt. Beter Geen ETC dan een die hem vol dichtknijpt op moment dat jij inhaalt. Vandaar, foutcode -> dus systeem niet betrouwbaar -> PATS, systeem offline.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
precies. Zo en zo kan het bij welk systeem ook nooit geen kwaad stekkers even schoon te maken, contactreinger en contactolie erop.
Trouwens nog een tip. Let e reven op dat de contactbekkies die in de stekker zitten na verloop van tijd hun veerkracht verliezen. En dan blijven ze iets open staan waardoor ze slecht contact kunnen maken.
Zodra mijn telefoon terug is zal ik wel een seen foto maken van een goede en een slechte stekker.
Trouwens nog een tip. Let e reven op dat de contactbekkies die in de stekker zitten na verloop van tijd hun veerkracht verliezen. En dan blijven ze iets open staan waardoor ze slecht contact kunnen maken.
Zodra mijn telefoon terug is zal ik wel een seen foto maken van een goede en een slechte stekker.
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 20 nov 2006 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Het zacht branden heb ik geen idee van. Misschien weet Marcel wel iets.wiebe_gsi schreef:wat ik heb is dat het lampje soms wle zacht gaat branden.. en soms weer uit gaat terwijl etc gewoon aan staat! doe ik hem dan uit dan gaat het lampje vel branden... maar dit heeft volgens mij niets te maken met het niet werken van het systeem!!
mvgr wiebe
Als je etc uitstaat hoort er geen lampje te branden. Zodra je het systeem uitzet of als er een storing inzit zodat je etc niet werkt hoort je lampje op je dash gewoon te branden
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
even voor de duidelijkheid:
ETC aan -> Lampje is UIT!!
ETC uit -> lampje is AAN!!
ETC in actie (wielspin dus) -> lampje knippert
Flauw branden mag niet gebeuren. Dan heb je ergens in je kabels een storing of je ETC computer slecht!
ETC aan -> Lampje is UIT!!
ETC uit -> lampje is AAN!!
ETC in actie (wielspin dus) -> lampje knippert
Flauw branden mag niet gebeuren. Dan heb je ergens in je kabels een storing of je ETC computer slecht!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
dan heb ik ergens een storing of slechte computer...Laagvlieger schreef:even voor de duidelijkheid:
ETC aan -> Lampje is UIT!!
ETC uit -> lampje is AAN!!
ETC in actie (wielspin dus) -> lampje knippert
Flauw branden mag niet gebeuren. Dan heb je ergens in je kabels een storing of je ETC computer slecht!
maar mijn etc treed dagelijks in werking en volgensmij werkt dat gewoon goed!!...
soms brand het lampje vlauw en soms niet.. verschilt per keer maarlet er niet meer op!1 uit en aan werkt ook gewoon goed... wel vind ik dat mijn etc wat laat ingrijpt als ik dat verglijk met de etc van mun pa zun m3.. e46!.. mjah dat zal wel gewoon kwaliteitsverschil zijn..!!
hebben jullie een idee hoe dit probleem kan worden opgelost? ofmoet ik even een nieuw topic openen?
mvgr wiebe
Astra GSI 2.0 16v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
en welke zijn deze stekkers??? kun je er pics van laten zien???Matt schreef:De mijne deed het af en toe ook ineens niet meer.
Stekker bij me etc en abs schoongemaakt en helemaal geen problemen meer mee gehad. Sindsdien heeft het gewoon normaal en zonder enkele storing gewerkt.
Misschien is proberen?
mijna gaat ook soms branden onder het rijden (of ik nou veel of weinig toeren maakt, maak nie uit).
kan het wellicht proberen