Mooi geluid uit je auto...

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Is dat alleen voor UITLAATgeluid ?? of mogen ze dan ook bij je TB's meten ???
Algehele geluidsproduktie zeg maar :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

GSi Twente schreef:Totdat de geluidmeting plaats vind... zo kunnen we nog wel meer dingen krom beweren.

http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=31

Bel de RDW eens voor de precieze eis van het aantal dB uitlaatgeluid.
Reken erop, dat je dan lekker er naast zit.
Ze moeten toch een benchmark hebben om te vergelijken lijkt mij. En als de regel is dat je maximaal 2 dB van het geluid bij kentekenregistratie (op de markt komen van de Astra GSi C20XE) mag afwijken, dan ben ik best wel eens benieuwd welke waarde dit is. En ik lees zojuist op die site van Jeff:
6. het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende personenauto is vermeld;

7. na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
Als dat toerental waarop gemeten moet worden volgens het kentekenregister nou 3.000tpm is dan durf ik het misschien nog wel aan, want constant op 3.000tpm maakt hij zoveel herrie niet! Dat is meer als hij belast wordt en bij 3.800tpm.

En als het dan niet klopt moet die agent mij volgens mij nog de kans geven om het op te lossen. Lijkt me sterk dat hij het hele spulletje er vanonder mag schroeven en mij kan verplichten om een origineel uitlaatsysteem aan te schaffen. Maar over de rechten die de politie in zo'n geval heeft heb ik nog geen wetsartikel van gevonden... :wink:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Die site van Jeff :shock: :? :roll: Hou mij der even buiten jah :lol: :lol: :lol:

Geloof me dat ze je kunnen dwingen om onder die Db grens te gaan zitten, ze nemen gewoon je papieren in, en je bent ter plekke onverzekerd... :evil:

Ik geloof ook nooit dat je met een niet-originele pijp kan voldoen aan de eisen zonder veeeeel geld uit te geven aan dempers en laswerk :?

Ze beslissen zeg maar gewoon even voor jou, dat je auto hernieuwd moet worden typegoedgekeurd bij de RDW, keurinkje á la wat Marcel straks moet gaan doen zeg maar, alleen dan met de standaardwaarden van een F GSi 16V :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Sounddragon schreef:Die site van Jeff :shock: :? :roll: Hou mij der even buiten jah :lol: :lol: :lol:
Ik bedoel die site van Erwin, sorry! :P
Sounddragon schreef:Geloof me dat ze je kunnen dwingen om onder die Db grens te gaan zitten, ze nemen gewoon je papieren in, en je bent ter plekke onverzekerd... :evil:
Dat geloof ik nog wel...
Sounddragon schreef:Ze beslissen zeg maar gewoon even voor jou, dat je auto hernieuwd moet worden typegoedgekeurd bij de RDW, keurinkje á la wat Marcel straks moet gaan doen zeg maar, alleen dan met de standaardwaarden van een F GSi 16V :(
Maar daar heb ik meer moeite mee aangezien mijn auto typegoedkeuring heeft. Dat ik die uitlaat meer lawaai laat maken staat los van de rest van de typegoedkeuring van de auto natuurlijk.

Moet niet gekker worden...wat mag je straks nog wel als brave Nederlander? :? Ben in 5,5 jaar tijd misschien 3 snelheidsovertredingen van +- 12 km/u te hard begaan...ga boeven vangen ofzo! :lol:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Sounddragon schreef: Ze beslissen zeg maar gewoon even voor jou, dat je auto hernieuwd moet worden typegoedgekeurd bij de RDW, keurinkje á la wat Marcel straks moet gaan doen zeg maar, alleen dan met de standaardwaarden van een F GSi 16V :(
Onzin. Valt niks te herkeuren. Alleen de herrie is dan niet goed -> originele uitlaat terug OF weer voldoen aan niveau. Bovendien valt er sowieso geen zak te herkeuren, want zoveel herrie is meteen afkeur officieel.

En uit die Kadett D RDW report valt af te lezen dat voor hem de max toegestane waarde 83Db was.

Magoed, tgaat nooit om auto's die 1Db teveel herrie maken.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Melbo schreef:Dat ik die uitlaat meer lawaai laat maken staat los van de rest van de typegoedkeuring van de auto natuurlijk.
Psies.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Zo IS het helaas écht Mel :(

Ze hebben best vergaande macht om je te dwingen om je auto aan de WvW te laten voldoen, net als ze bijvoorbeeld je stereo thuis mee kunnen nemen als je 3 keer overlast veroorzaakt bij je buren :shock: da's ook zoiets lafs, maar ze kunnen het, en de meeste agenten zullen je met alle soorten van genoegen een oor aannaaien als ze de kans geeft, zeker als ze je er in eerste instantie voor aan de kant zetten en je gaat in discussie...gaan ze je graag even laten zien hoeveel 'macht' ze wel niet hebben.... :?

Ik heb persoonlijk nog nooit commentaar gehad van de lange arm, al hadden ze daar alle kans toe, ik snap ook niet dat zoveel mensen er probs mee hebben in het dagelijks verkeer eigenlijk.. moet er wel bij zeggen dat als ik zo'n unit zie rijden, ik wel even een gaatje omhoog schakel :oops: , ook al ben je dan nog steeds duidelijk hoorbaar.... :roll:

Auto's tjoenen is gewoon een spel, meestal speelt oom agent niet mee gelukkig, maar áls ze gaan meedoen, verlies je helaas erg vaak :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Sounddragon schreef:Ik heb persoonlijk nog nooit commentaar gehad van de lange arm...
Ik ook nog nooit echt eigenlijk...nu nog steeds niet, heb alleen een erg directe waarschuwing aan mijn broek hangen. En hier in het dunbevolkte Zeeuws-Vlaanderen weten ze je vrij snel te vinden met een oranje Astra... :roll:

Denk dat ik eens langs dat politiebureau ga en vraag welke agent er gebeld heeft. Dan ga ik met hem eens in gesprek over wat nu wel en niet mag, omdat ik 'door de bomen het bos niet meer zie'...
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Kan je idd ook nog doen, misschien dat de veldwachters daar nog een beetje voor rede vatbaar zijn :wink:

Laatste ^&kol die mij in Zeeland aan de kant zette begon met de populaire slagzin; 'bent u misschien van de ratten besnuffeld ???', ik had nl ZOMAAR het lef om hem 's avonds laat op de A59 (tot 2 keer toe :P ) in te halen met 130 :shock: :lol: :lol:

Ze zijn daar dus niet allemaal lief, wees maar een beetje zuunig op die laatste die je nog eerst even belt voordattie schrijft :wink: :D
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

je gaat nu wel verkeerde dingen vergelijken een huis installatie is wel eff wat anders!!

ze kunnen in principe je huis instal. nooit zo maar afnemen
want als jij hun geen toestemming geeft om je huis binnen te komen staan ze machteloos
en denk jij dat ze via justitie een bevel gaan aanvragen!!!!!
pas als je het echt te bont maakt

met de auto ligt dat wel even anders {zoals onze aller vriend goos plee altijd zegt} je maakt gebruik van de openbare weg waar regels en wetgevingen voor zijn afgesproken en daar heb je je aan te houden.
doe je dat niet dan moet je zelf voor de gevolgen opdraaien
en op de weg heeft de polizie alle macht en jij niet dus kunnen ze je ten aller tijden naaie

de naaiende arm der wet zeg maar
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

chucky66 schreef:je gaat nu wel verkeerde dingen vergelijken een huis installatie is wel eff wat anders!!

ze kunnen in principe je huis instal. nooit zo maar afnemen
want als jij hun geen toestemming geeft om je huis binnen te komen staan ze machteloos
en denk jij dat ze via justitie een bevel gaan aanvragen!!!!!
pas als je het echt te bont maakt


met de auto ligt dat wel even anders {zoals onze aller vriend goos plee altijd zegt} je maakt gebruik van de openbare weg waar regels en wetgevingen voor zijn afgesproken en daar heb je je aan te houden.
doe je dat niet dan moet je zelf voor de gevolgen opdraaien
en op de weg heeft de polizie alle macht en jij niet dus kunnen ze je ten aller tijden naaie

de naaiende arm der wet zeg maar
Dan ga ik er ook vanuit dat het al de derde keer is, er al is gewaarschuwd en ze voor de 3e keer die avond/nacht komen, dan hebben ze echies wel een papiertje van hulpofficier, of de man zelf bij zich, en dan gaan je spullen ECHT mee...heb het meegemaakt...vandaar ook dat nou net dát voorbeeld in me opkwam... :wink:

Is ook geen vergelijking, maar meer een voorbeeld van wat verdergaande macht, die ze kunnen aanwenden mits dat nodig is... of niet :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

pak ie toch gewoon weer een nieuwe uit de kast
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Zetten we de auto in de tuin...no problemo 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Snap niet dat iedereen altijd zoveel gezeur heeft, ik word echt NOOOOIT aangehouden vanwege mijn auto snap ook niet wat er mooi aan is een bulte kabaal uit de bleerpiepe, schaf gewoon een goede uitlaat aan of maak er zelf een. Dat de coppers het op je gemont hebben ligt 9 van de 10 keer aanjezelf.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Rallyastra schreef:Snap niet dat iedereen altijd zoveel gezeur heeft, ik word echt NOOOOIT aangehouden vanwege mijn auto snap ook niet wat er mooi aan is een bulte kabaal uit de bleerpiepe, schaf gewoon een goede uitlaat aan of maak er zelf een. Dat de coppers het op je gemont hebben ligt 9 van de 10 keer aanjezelf.
Zegt de meneer met de groep A uitlaat! :lol:

Ben wel blij dat ik onder die 1 van de 10 val... :wink:
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nee ik heb dan wel een groep a uitaat maar die maakt niet teveel kabaal :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Rallyastra schreef:Nee ik heb dan wel een groep a uitaat maar die maakt niet teveel kabaal :wink:
Maar dat wist ook jij niet van tevoren... :wink:
Gebruikersavatar
Ali-GSI
forum-gebruiker
Berichten: 461
Lid geworden op: 07 dec 2003 23:06
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Bericht door Ali-GSI »

Rallyastra schreef:Nee ik heb dan wel een groep a uitaat maar die maakt niet teveel kabaal :wink:
doet je uitlaatspruitstuk zeker wel :P
Pioneer Promo Team™

:-D Je moe nie zittuh aan me nikies! :-D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Die die pokkert alleen als een oude trekkert :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Misschien een stomme vraag, maar ik weet het antwoord niet..:P

Hoe herken je een groep-A Uitlaat. wat zijn de kenmerken waaraan ik (als leek) kan zien dat het een groep-A uitlaat(systeem) is ???
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

Trijzeltje schreef:Misschien een stomme vraag, maar ik weet het antwoord niet..:P

Hoe herken je een groep-A Uitlaat. wat zijn de kenmerken waaraan ik (als leek) kan zien dat het een groep-A uitlaat(systeem) is ???
groter als diameter rond 60mm meestal rond 63mm ipv rietje formaat
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Oke bedankt chucky66...

Maaruh moet je zo'n uitlaat speciaal laten maken of kun je die voor mijn gsi C1.8XE ook gewoon ergens bestellen...?
Weet iemand ook waar dat kan ???
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik weet nog wel een RVS groep A vanaf je kat.
Kost 450,- euro, voordeel met RVS, die hoef je de komende jaren nooit meer iets aan te vervangen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

koopje !!!!!!
direct doen krijg je geen spijt van

zeker als het een supersprint is
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Is die Rvs van 450 euro ook voor een C20XE..
Ik neem aan van wel..
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Plaats reactie