Stuurapparaat heeft storing?
Nokkenas sensor onlangs nog vervangen, heel nieuw stekkertje aan moeten solderen. Geeft volgens mij geen fout meldingen meer, staat bij dealer namelijk. Ze zeiden dat hij wel wou starten maar niet zo goed en dat het waarschijnlijk aan dat getande wiel op de krukas ligt. De krukas sensor was kapot en is nu vervangen, dus geen melding meer. Wou vandaag auto halen om zelf wat te zoeken, maar niet aan de praat te krijgen en ze zeiden nog wel dat ie het deed (niet goed maar toch).
Distributie is bij dealer vervangen en kan nog 30.000 mee, dus dat kan het volgens mij niet zijn. Hij is gewoon plotseling begonnen te vervelen. Distributie kan toch niet zomaar overschieten?
Bovenste dode punt sensor? Waar zit die dan? Ik dacht dat de krukas sensor dat meette?
Distributie is bij dealer vervangen en kan nog 30.000 mee, dus dat kan het volgens mij niet zijn. Hij is gewoon plotseling begonnen te vervelen. Distributie kan toch niet zomaar overschieten?
Bovenste dode punt sensor? Waar zit die dan? Ik dacht dat de krukas sensor dat meette?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
BDP = afkorting van Bovenste Dode Punt.Gilles schreef:Bovenste dode punt sensor? Waar zit die dan? Ik dacht dat de krukas sensor dat meette?
Deze noemt men dus ook wel de krukas sensor.
Hij heeft maar 1 functie, en dat is het bovenste dode punt dus aflezen.
Het onbrekende tandje van de getande ring die vast op je krukas zit, dat is het herkenningspunt voor deze sensor.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
YustemGSi Twente schreef:BDP = afkorting van Bovenste Dode Punt.Gilles schreef:Bovenste dode punt sensor? Waar zit die dan? Ik dacht dat de krukas sensor dat meette?
Deze noemt men dus ook wel de krukas sensor.
Hij heeft maar 1 functie, en dat is het bovenste dode punt dus aflezen.
Het onbrekende tandje van de getande ring die vast op je krukas zit, dat is het herkenningspunt voor deze sensor.
Grtz, GrinX
Zal morgen wel eens vragen of er foutmeldingen zijn. Ze zouden kijken of het bobine blok kapot was, heb ik verder niks meer van gehoord, dus neem ik aan dat die nog goed was.
Wat is er nog meer aan de ontsteking dat kapot kan gaan? Bougies zijn vrij nieuw en origineel evenals de kabels(beru). Zitten er nog meer van die silicone kabels bij de ontsteking/bobineblok(moet je die gelijktijdig met de rest vervangen, indien aanwezig?)
Wat is er nog meer aan de ontsteking dat kapot kan gaan? Bougies zijn vrij nieuw en origineel evenals de kabels(beru). Zitten er nog meer van die silicone kabels bij de ontsteking/bobineblok(moet je die gelijktijdig met de rest vervangen, indien aanwezig?)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ik vraag me af hoe die garage problemen/oorzaken bekijken/meten o.i.d.
@Laag, kun je bij de Simtec net zoals de Bosch motronic ook de waarden e.d. bekijken tijdens lopende motor?
Of is de Simtec beknopter qua functies?
@Gilles, bobineblok kan, maar zit het niet in de aansturing.
Kom er eens achter, wat de garage reeds heeft bekeken naar oorzaken?
Of is het enkel tech eraan, en uitlezen, en probeer maar raak.
@Laag, kun je bij de Simtec net zoals de Bosch motronic ook de waarden e.d. bekijken tijdens lopende motor?
Of is de Simtec beknopter qua functies?
@Gilles, bobineblok kan, maar zit het niet in de aansturing.
Kom er eens achter, wat de garage reeds heeft bekeken naar oorzaken?
Of is het enkel tech eraan, en uitlezen, en probeer maar raak.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Volgens hun diagnose is er iets mis met het krukas sensor. Ze hebben hem vervangen en geconstateerd dat de oude kapot was. Alle bedrading is doorgemeten en nog steeds geeft hij aan dat er iets is met de krukas sensor.
Weet alleen niet wat voor fout melding hij geeft.
Die nieuwe sensor hebben ze ook door gemeten en die was goed.
Hun conclusie is dus dat er iets mis is met dat "tandwiel", hij leest een verkeerd tijdstip. Zegt men.
Weet alleen niet wat voor fout melding hij geeft.
Die nieuwe sensor hebben ze ook door gemeten en die was goed.
Hun conclusie is dus dat er iets mis is met dat "tandwiel", hij leest een verkeerd tijdstip. Zegt men.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Wil de exacte foutcode wel eens weten.
1) De pulsschijf op de krukas beschadigd niet zom aar, tenzij je met schoefedraaier in je blok hebt zitten hakken.
2) Staat je distributieriem wel 100% op tijd (positieverschil tussen kruk en nokkenas sensor)
3) Oneenparigheid in de motorloop.
Te denken aan een cilinder die slecht meewerkt, waardoor de motor niet zuiver eenparig draait. (Zoek oorzaak, ontsteking? problemen met koppakking of kop).
Trillingsdemper in de krukaspoelie nog heel? Dat rubber wil nog wel eens loslaten, is nog gevaarlijk ook. krukas kan dan zelfs breken!!!
1) De pulsschijf op de krukas beschadigd niet zom aar, tenzij je met schoefedraaier in je blok hebt zitten hakken.
2) Staat je distributieriem wel 100% op tijd (positieverschil tussen kruk en nokkenas sensor)
3) Oneenparigheid in de motorloop.
Te denken aan een cilinder die slecht meewerkt, waardoor de motor niet zuiver eenparig draait. (Zoek oorzaak, ontsteking? problemen met koppakking of kop).
Trillingsdemper in de krukaspoelie nog heel? Dat rubber wil nog wel eens loslaten, is nog gevaarlijk ook. krukas kan dan zelfs breken!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
En anders weet je vrij snel hoeveel moeite vanuit de dealer ervoor gedaan wordt...Laagvlieger schreef:Er bestaan wel 20 foutcodes voor alleen de krukassensor. Wou de exacte even weten. Dan kan ik wat meer.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Zal wel even vragen. Ga vrijdag mijn auto halen en zelf wel weer op onderzoek uit.
Auto staat al 3 weken bij die lui. Ze hebben misschien niet veel uren gemaakt, maar je zou toch een keer kunnen verwachten dat ze wat vooruit gang boeken. Had echt totaal geen zin om zelf uit te zoeken hoe of wat en daarbij ik heb geen TECH 1.
Sloop zaterdag alles er wel even af, zodat ik wat kan zien. Hopelijk wordt ik daar wat wijzer van.
Auto staat al 3 weken bij die lui. Ze hebben misschien niet veel uren gemaakt, maar je zou toch een keer kunnen verwachten dat ze wat vooruit gang boeken. Had echt totaal geen zin om zelf uit te zoeken hoe of wat en daarbij ik heb geen TECH 1.
Sloop zaterdag alles er wel even af, zodat ik wat kan zien. Hopelijk wordt ik daar wat wijzer van.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Je zal trouwens ook niet de eerste zijn met een kabelbreuk op een erg moeiijke plek.
Ik heb ook keer UREN gezocht. hele kabelboom opengeplukt. en idd zat een kabelbreuk in een draad van een injector.
Kan ook zijn met de krukassensor utieraard.
Ik heb ook keer UREN gezocht. hele kabelboom opengeplukt. en idd zat een kabelbreuk in een draad van een injector.
Kan ook zijn met de krukassensor utieraard.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nou ben eindelijk aan de slag gegaan. Alles los vanmiddag en op onderzoek uit. Godverdomme zit die krukas sensor niet gewoon los, weet nog niet of dat de oorzaak is, want alles zit er nog niet op. Maar je mag toch verwachten dat ze weten hoe je een sensor vastzet, ook nog zeggen dat ze hem goed vast hebben gezet.
Hopelijk is dit het.
Nog wat anders, de boel ligt nu toch los. Mijn oliepomp pakking wil ik vervangen, maar heeft iemand een beschrijving hiervan (Tis)?
Hopelijk is dit het.
Nog wat anders, de boel ligt nu toch los. Mijn oliepomp pakking wil ik vervangen, maar heeft iemand een beschrijving hiervan (Tis)?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
die losse sensor kan het heeeel goed zijn!
oliepomppakking vervangen? waarom?
Die gaan nooit lek bij de C18XE's.
Is hoop werk, riem deraf, carter eraf, oliepomp eraf, pasvlakken reinigen, nieuwe pakking plaatsen en dan weer alle sin omgekeerde volgorde.
Als hij niet lekt, laten zitten.
oliepomppakking vervangen? waarom?
Die gaan nooit lek bij de C18XE's.
Is hoop werk, riem deraf, carter eraf, oliepomp eraf, pasvlakken reinigen, nieuwe pakking plaatsen en dan weer alle sin omgekeerde volgorde.
Als hij niet lekt, laten zitten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Ok, dan laat ik hem wel zitten. Ik dacht carter is er nu toch af, dus vervangen. Wil binnenkort de kruk- en nokkenas keerringen vervangen ivm lekken. En dan had ik alles gehad, zodat ik zeker weet dat hij geen olie meer lekt.
Mag toch niet gebeuren bij de dealer dat ze vergeten een sensor vast te zetten!!
Mag toch niet gebeuren bij de dealer dat ze vergeten een sensor vast te zetten!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Dat is idd erg dom.
Reparatie garantie heet dat.
Uren die na vervanging v.d. sensor gemaakt zijn aan storingzoeken, zou je evt. kunnen verrekenen.
Het zal wss geen zuinige rekening worden aan kosten...
Reparatie garantie heet dat.
Uren die na vervanging v.d. sensor gemaakt zijn aan storingzoeken, zou je evt. kunnen verrekenen.
Het zal wss geen zuinige rekening worden aan kosten...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"