B-Low goes C20XE + DBIlas TB's
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
B-Low goes C20XE + DBIlas TB's
Hoi!
Omdat ik van een 1.8 16v naar 2.0 16v ga welke dadelijk een slordige 200pk gaat leveren (wellicht nog iets meer) vraag ik me af of ik de auto aan moet bieden ter keuring ivm het pk verschil.
Ik wil het graag via de legale weg doen aangezien ik toch behoorlijk veel op de weg zit met de auto, en het me niet kan veroorloven dat de verzekering zijn middelvinger tegen me opsteekt als er ooit een vraagt wagen tegen mijn voorbumper komt.
Hoe sit dah?
Omdat ik van een 1.8 16v naar 2.0 16v ga welke dadelijk een slordige 200pk gaat leveren (wellicht nog iets meer) vraag ik me af of ik de auto aan moet bieden ter keuring ivm het pk verschil.
Ik wil het graag via de legale weg doen aangezien ik toch behoorlijk veel op de weg zit met de auto, en het me niet kan veroorloven dat de verzekering zijn middelvinger tegen me opsteekt als er ooit een vraagt wagen tegen mijn voorbumper komt.
Hoe sit dah?
Grtz, GrinX
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Remmerij ligt al klaar, gaat gewoon standaard GSI worden totdat ik wat heb gevonden wat beter remtTrijzeltje schreef:denk dat je een andere typegoedkeuring moet hebben (dus keuring is noodzaak) omdat er op kenteken staat dat je een 1.8 motor hebt en als je er dan een 2.0 in gooit moeten ook je remmen worden aangepast omdat je een bepaalde remvertraging moet hebben volgens de wet.
Kan het mis hebben......
Porsche klinkt goed in de oortjes, maar OPC remmen volstaan ook wel.
De ombouw gaat het probleem ook niet worden, we hebben genoeg kennis en kunde om dat mogelijk te maken.
Het gaat me alleen of ik hem moet gaan aangeven.
Grtz, GrinX
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dan heb je wel een probleem met je geluid vrees ik
Je kan eerst eerst de C20XE inbouwen en hem daarmee (standaard) laten keuren, dat is niet zo'n probleem denk ik, en dan daarna de boel tunen
Als je het dan op 200 pk houdt, heb je geen probleem toch ?? da's minder als 40% , en daarbij lijkt het me erg sterk dat ze dat gaan checken na een crash
Je kan eerst eerst de C20XE inbouwen en hem daarmee (standaard) laten keuren, dat is niet zo'n probleem denk ik, en dan daarna de boel tunen
Als je het dan op 200 pk houdt, heb je geen probleem toch ?? da's minder als 40% , en daarbij lijkt het me erg sterk dat ze dat gaan checken na een crash
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Motor zal niet meer standaard zijn als hij ingebouwd gaat worden, ik neem aan dat je bedoelt dan zonder tb's?Rallyastra schreef:Met de standaard motor keuren als hij er in zit, vermogen gaat geen probleem worden. Keuring zal niet zo duur zijn omdat er al een type goedkeuring voor astra C20XE is.
Grtz, GrinX
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ja bedoel gewoon met standaard motronic, dus geen DTA ofzo er achter want dat helpt je emissie normen om zeep. Ze gaan bij de RDW kijken welke motor er in zit en of er een type goedkeuring voor is, als er een type goedkeuring is hoeven er verder geen testen gedaan te worden.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Toppie, dan gaan we dat veroorzaken.
Project licht overigens even op een laag pitje, aangezien ik mijn huis aan't verbouwen ben.
Heb overigens gisteren de TB's binnen gekregen, oogt echt gruwelijk gaaf.
Binnekort even alles schoonmaken en de luchtinlaat stralen.
Kan eigenlijk niet wachten tot hij ingebouwd is, maar al het wachten maakt het er wel leuk op
Project licht overigens even op een laag pitje, aangezien ik mijn huis aan't verbouwen ben.
Heb overigens gisteren de TB's binnen gekregen, oogt echt gruwelijk gaaf.
Binnekort even alles schoonmaken en de luchtinlaat stralen.
Kan eigenlijk niet wachten tot hij ingebouwd is, maar al het wachten maakt het er wel leuk op
Grtz, GrinX
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Is je camera lek ofzow ???
THIS TOPIC IS WORTHLESS WITHOUT PIC'S ! ! !
THIS TOPIC IS WORTHLESS WITHOUT PIC'S ! ! !
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ooow, ik was al aan't denken dat er complete schema's meegeleverd zouden moet worden, een lijst met aanpassingen ed. maar dat is dus allemaal niet zo.Laagvlieger schreef:Jij bouwt een al bestaande auto.
C20XE astra, bestaat. Dus makkie.
Je blijft binnen de 40% dus gewoon eigenlijk puur papierwerk en soort simpele APK bij de RDW.
Ik heb gehoord van iemand dat zo'n keuring rond de €60 kost.
Dan stelt dat inderdaad weinig voor.
Thx!
Grtz, GrinX
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dat is wat ik zei jopie Astra met C20XE is al een type goedkeuring voor omdat ze af fabriek al met c20xe geleverd zijn en ze toen de weggedragtest db meeting bla bla gehad hebben, dus kunnen ze dat nu7 zo overnemen van de type goedkeuring.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109