Mooi geluid uit je auto...
-
- forum-gebruiker
Mooi geluid uit je auto...
Zeg ik heb natuurlijk de filmpjes van de laatste uitstap naar de ring gezien en vond het geluid van de auto van *Volgensmij* Niels.
wel erg gaaf klinken. kun je mij vertellen hoe je dat hebt gedaan?
Uitlaat?
luchtfilter?
wel erg gaaf klinken. kun je mij vertellen hoe je dat hebt gedaan?
Uitlaat?
luchtfilter?
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- GSi Twente
- forum-gebruiker
en een dikke kont waardoor de astra veel vermogen nodig heeft om voor uit te komen
daarom zwaar geluid {trek kracht nodig}
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Bij mij is het helemaal drama nu! Mijn pa werd vanmiddag gebeld op de telefoon thuis:
U spreekt met de Politie te Axel...bent u in het bezit van een oranje Astra?
Nee, dat is mijn zoon.
Wilt u dan tegen uw zoon zeggen dat hij snel iets aan zijn achterlichten moet doen en er een fatsoenlijke uitlaat onder moet leggen anders halen wij hem er vanonder als we hem de volgende keer zien rijden! En dat is vast niet zo moeilijk aangezien hij feloranje is!
Reed kennelijk achter mij vorige week buiten diensttijd en dus met zijn burgerauto. Hij kon absoluut niet zien dat ik remde en het geluid vond hij erg asociaal.
Weer lekker klote zo!
U spreekt met de Politie te Axel...bent u in het bezit van een oranje Astra?
Nee, dat is mijn zoon.
Wilt u dan tegen uw zoon zeggen dat hij snel iets aan zijn achterlichten moet doen en er een fatsoenlijke uitlaat onder moet leggen anders halen wij hem er vanonder als we hem de volgende keer zien rijden! En dat is vast niet zo moeilijk aangezien hij feloranje is!
Reed kennelijk achter mij vorige week buiten diensttijd en dus met zijn burgerauto. Hij kon absoluut niet zien dat ik remde en het geluid vond hij erg asociaal.
Weer lekker klote zo!
Laatst gewijzigd door Melbo op 08 nov 2006 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Ja dat kun je aan jou zware hoofd wel merken in jou astra, die rijd er nog geen ecotech uit oooo sorry mocht ik niet vertellen geloof ik ofnietchucky66 schreef:en een dikke kont waardoor de astra veel vermogen nodig heeft om voor uit te komen
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
-
- forum-gebruiker
@ melbo
je zei zondag nog dat politie nog niets van je uitlaat gezegd had. je had beter nix kunnen zeggen...
wel fijn dat ze je eerst bellen...doen ze hier niet hoor!!ja aan de deur
ga je je uitlaat nog veranderen dan?
zo heel erg is het tog ook weer niet alleen op de ring hoorde we je aankomen
op je achterlichten zit tog E-keur op?
je zei zondag nog dat politie nog niets van je uitlaat gezegd had. je had beter nix kunnen zeggen...
wel fijn dat ze je eerst bellen...doen ze hier niet hoor!!ja aan de deur
ga je je uitlaat nog veranderen dan?
zo heel erg is het tog ook weer niet alleen op de ring hoorde we je aankomen
op je achterlichten zit tog E-keur op?
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Jep, Mellie moet even contakt opnemen met Steve-O van OGC om eens een paar LED lampies te monteren, die heeft ie tegenwoordig ook in een extra felle uitvoering volgens mij...
moeten er bij mij ook nog in, samen met de LED knipperZ
moeten er bij mij ook nog in, samen met de LED knipperZ
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Klopt Plug, ik moet ze nog aanpassen naar de "Irmscher-look" wat branden betreft net als Marcel heeft gedaan, maar ik krijg het zelf niet voor elkaar! Nu zijn mijn remlichten meer oranje dan rood i.v.m. verkeerde reflector.pluggie schreef:Nou zaten wij ook achter je Melbo met de clintmobiel, en wij zeiden ook nog iets van verdorie, je ziet amper licht ! Volgens mij was ook met remmen.
Een keer met Marcel babbelen erover of hij het niet een keer voor me kan doen, maar die heeft het al zo druk met zijn eigen project de laatste tijd. Die LED-lampjes werken niet die heb ik al eens geprobeerd van de autoshop! Kreeg ze niet brandend terwijl lampjes wel goed waren.
@2.0 freak: weet echt niet wat ik nu ga doen. Kan er wel een demper tussen laten zetten, maar dan heb ik misschien wel een geluid waar ik helemaal niet tevreden over ben...het is nu hard, maar ik vind het zelf wel mooi klinken! Nu weet ik wat het heb en straks is het geld uitgeven en ontevreden zijn!
Ben er goed ziek van in ieder geval!! Het einde van het jaar nadert natuurlijk weer en dan doen ze altijd een eindsprintje wat boetes uitschrijven betreft. Aan de andere kant wel relaxed dat hij even belt van tevoren...maar leuk is anders!
-
- forum-gebruiker
uw voertuig mag geen overmatig geluid produceren.
Het geluidsniveau mag niet meer bedragen dan de waarde die is vastgesteld bij de toelating, vermeerderd met 2 dB(A).
Wanneer de waarde niet bekend is, wordt het volgende maximaal
toegestane geluidsniveau gebruikt:
Vanaf 1000 cc is max 106 dB(A) toegestaan
Het is belangrijk hierop te letten als de
uitlaat sterk aan slijtage onderhevig is of
als een niet-originele uitlaat is gemonteerd.
Misschien een keertje meten en dan weet je of je het wel/niet zo kunt
laten...
Wat wordt er gedaan aan geluidsoverlast veroorzaakt door de uitlaat van een auto? Het ministerie van Verkeer en Waterstaat kan niets doen aan geluidsoverlast veroorzaakt door de uitlaat van een auto.
De handel in voertuigonderdelen is vrij.
In principe geldt dat alleen motorvoertuigen die een typegoedkeuring hebben en daarmee voldoen aan het gestelde in het voertuigreglement op de openbare weg mogen. Wat bezitters van motorvoertuigen vervolgens met hun voertuig doen kan alleen bij een controle door de politie worden geconstateerd en beboet. Zelfs bij een APK keuring vindt geen toetsing plaats op het onderdeel geluid.
Het geluidsniveau mag niet meer bedragen dan de waarde die is vastgesteld bij de toelating, vermeerderd met 2 dB(A).
Wanneer de waarde niet bekend is, wordt het volgende maximaal
toegestane geluidsniveau gebruikt:
Vanaf 1000 cc is max 106 dB(A) toegestaan
Het is belangrijk hierop te letten als de
uitlaat sterk aan slijtage onderhevig is of
als een niet-originele uitlaat is gemonteerd.
Misschien een keertje meten en dan weet je of je het wel/niet zo kunt
laten...
Wat wordt er gedaan aan geluidsoverlast veroorzaakt door de uitlaat van een auto? Het ministerie van Verkeer en Waterstaat kan niets doen aan geluidsoverlast veroorzaakt door de uitlaat van een auto.
De handel in voertuigonderdelen is vrij.
In principe geldt dat alleen motorvoertuigen die een typegoedkeuring hebben en daarmee voldoen aan het gestelde in het voertuigreglement op de openbare weg mogen. Wat bezitters van motorvoertuigen vervolgens met hun voertuig doen kan alleen bij een controle door de politie worden geconstateerd en beboet. Zelfs bij een APK keuring vindt geen toetsing plaats op het onderdeel geluid.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Heb jij nu de originele circuitplaten erin zitten met rode rembolletjes? Dat heb ik namelijk, omdat ik ook niet zonder mistachterlicht wil doen.Melbo schreef:Klopt Plug, ik moet ze nog aanpassen naar de "Irmscher-look" wat branden betreft net als Marcel heeft gedaan, maar ik krijg het zelf niet voor elkaar! Nu zijn mijn remlichten meer oranje dan rood i.v.m. verkeerde reflector.pluggie schreef:Nou zaten wij ook achter je Melbo met de clintmobiel, en wij zeiden ook nog iets van verdorie, je ziet amper licht ! Volgens mij was ook met remmen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Geloof dat ik wettelijk gezien weinig aarde onder mijn voeten heb om op te staan m.b.t. mijn uitlaatgeluid:
Nu moet die Pliesie-agent het natuurlijk wel aantonen dat het te hard is en niet alleen maar roepen...meten = weten! Hoewel ik zelf wel 'weet zonder meet' eerlijk gezegd...
Iemand enig idee welke dB-waarde er in het kentekenregister vermeldt staat bij een Astra C20XE??Voertuigreglement schreef:Artikel 5.2.11
1. Personenauto’s met een verbrandingsmotor moeten zijn voorzien van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes.
2. Het uitlaatsysteem moet deugdelijk zijn bevestigd.
3. Personenauto’s moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit typekeuring motorrijtuigen luchtverontreiniging (Stb. 1990, 393). Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
4. Personenauto’s moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit geluidproduktie motorvoertuigen (Stb. 1981, 741). Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
5. Personenauto’s mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A). Het geluidsniveau van de uitlaat wordt vastgesteld op een door Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen aangegeven wijze. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Nu moet die Pliesie-agent het natuurlijk wel aantonen dat het te hard is en niet alleen maar roepen...meten = weten! Hoewel ik zelf wel 'weet zonder meet' eerlijk gezegd...
- GrinX
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Goed nieuws, dat staat nergensMelbo schreef:Geloof dat ik wettelijk gezien weinig aarde onder mijn voeten heb om op te staan m.b.t. mijn uitlaatgeluid:
Iemand enig idee welke dB-waarde er in het kentekenregister vermeldt staat bij een Astra C20XE??Voertuigreglement schreef:Artikel 5.2.11
1. Personenauto’s met een verbrandingsmotor moeten zijn voorzien van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes.
2. Het uitlaatsysteem moet deugdelijk zijn bevestigd.
3. Personenauto’s moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit typekeuring motorrijtuigen luchtverontreiniging (Stb. 1990, 393). Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
4. Personenauto’s moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit geluidproduktie motorvoertuigen (Stb. 1981, 741). Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
5. Personenauto’s mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A). Het geluidsniveau van de uitlaat wordt vastgesteld op een door Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen aangegeven wijze. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
Grtz, GrinX
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Totdat de geluidmeting plaats vind... zo kunnen we nog wel meer dingen krom beweren.
http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=31
Bel de RDW eens voor de precieze eis van het aantal dB uitlaatgeluid.
Reken erop, dat je dan lekker er naast zit.
http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=31
Bel de RDW eens voor de precieze eis van het aantal dB uitlaatgeluid.
Reken erop, dat je dan lekker er naast zit.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
90 db is max
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen