Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87 Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN
Bericht
door Trijzeltje » 29 okt 2006 23:22
Ik denk er over om een intercooler te monteren. In hoofdzaak vanwege de looks en vanwege het geluid.
(schijnt goed te klinken)
Ik dacht aan een intercooler van Autostyle:
InterCooler Universal 710x170x65mm 63mm
Dynamik Intercooler Universeel
Het gaat om een Astra GSI C1.8XE E2 (1995)
Rallyastra
Oud-Clublid
Berichten: 3006 Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop
Bericht
door Rallyastra » 29 okt 2006 23:50
Intercooler is voor turbo's, op een atmosferische motor is het kansloos en sjonny. En boven dien gaat je motor zwaar kut lopen omdat je een aanzuigweg hebt van 1,5 meter
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87 Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN
Bericht
door Trijzeltje » 30 okt 2006 00:04
Dus een Air Intake systeem zou dan beter zijn of gaat de motor daar ook slecht door lopen ?
Rallyastra
Oud-Clublid
Berichten: 3006 Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop
Bericht
door Rallyastra » 30 okt 2006 01:13
Je hebt hier totaal geen reet aan, je kunt beter een vervaningsfilter in je originele filterbak doen daar heb je veel meer aan.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
Marty
Oud-Clublid
Berichten: 1388 Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:
Bericht
door Marty » 30 okt 2006 13:32
Denk dat het geluid ook echt compleet weg zal zijn...... en inderdaad een vermogensverlies van 50%
Maar dat is het natuurlijk allemaal waard
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882 Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente
Bericht
door GSi Twente » 30 okt 2006 17:32
Mart is de uber-sjonnie.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Marty
Oud-Clublid
Berichten: 1388 Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:
Bericht
door Marty » 30 okt 2006 17:36
Present!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699 Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:
Bericht
door 2.nullutje » 30 okt 2006 17:44
GSi Twente schreef: Mart is de uber-sjonnie.
maar wel snelle sjonnie
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Rallyastra
Oud-Clublid
Berichten: 3006 Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop
Bericht
door Rallyastra » 30 okt 2006 17:51
Nep intercooler is net zo fout als 16v stickers op een 8v
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882 Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente
Bericht
door GSi Twente » 30 okt 2006 17:54
Rallyastra schreef: Nep intercooler is net zo fout als 16v stickers op een 8v
Hahahahaha...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Marty
Oud-Clublid
Berichten: 1388 Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:
Bericht
door Marty » 30 okt 2006 17:56
Ik denk nog wel fouter... 16V logo op 8V is een vormfout.
Intercooler op een Non-Turbo is Puur Sjonnie tuning.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Rallyastra
Oud-Clublid
Berichten: 3006 Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop
Bericht
door Rallyastra » 30 okt 2006 17:59
Identiteitscrisis
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
RedBill
Beheerder
Berichten: 9326 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 30 okt 2006 19:45
Mag GSI zonder 16V wel op een 16V straks bij mij?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699 Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:
Bericht
door 2.nullutje » 30 okt 2006 19:57
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Marty
Oud-Clublid
Berichten: 1388 Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:
Bericht
door Marty » 31 okt 2006 08:10
RedBill schreef: Mag GSI zonder 16V wel op een 16V straks bij mij?
Wel als je een intercooler in je front wegstampt.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
pluggie
Oud-Clublid
Berichten: 3763 Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:
Bericht
door pluggie » 31 okt 2006 08:41
Wat ook heel vet is als je een intercooler bij je achterbumper hebt.
Dat lijkt mij veel vet, heeft niemand.
Marty
Oud-Clublid
Berichten: 1388 Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:
Bericht
door Marty » 31 okt 2006 08:51
Onderdeel maken van je Uitlaatsysteem,
AfgasluchtCooling... Koudere lucht stroomt beter weg, waardoor de motor sneller zijn gassen kwijt raakt. Betere Motorprestatie's en beter reactie op het gas. Tot 40%Vermogens winst mogelijk.. Met de nieuwe ExterCooler
Nieuw bij AutoStyle (R)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
heineken
forum-gebruiker
Berichten: 157 Lid geworden op: 05 jul 2005 20:34
Locatie: Denhaag
Bericht
door heineken » 31 okt 2006 20:15
astra gsi turbo
Rallyastra
Oud-Clublid
Berichten: 3006 Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop
Bericht
door Rallyastra » 31 okt 2006 20:32
Als je nou een achterwielaandrijver had had je welk een diff cooler er onder kunnen hangen
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
RedBill
Beheerder
Berichten: 9326 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 31 okt 2006 20:52
Marty schreef: RedBill schreef: Mag GSI zonder 16V wel op een 16V straks bij mij?
Wel als je een intercooler in je front wegstampt.
OK dan doe ik dat in combinatie met een "snorkel" zoals je ook bij landrovers hebt... Zo heb ik een nog langere luchtinlaatweg, en kan ik echt off-road gaan... Misschien doe ik dan wel aan de Camel Trophy mee...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Rallyastra
Oud-Clublid
Berichten: 3006 Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop
Bericht
door Rallyastra » 31 okt 2006 21:26
Nu nog een chick met een vette camel-to er naast
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
Sounddragon
Oud-Clublid
Berichten: 4001 Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:
Bericht
door Sounddragon » 31 okt 2006 23:42
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
pluggie
Oud-Clublid
Berichten: 3763 Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:
Bericht
door pluggie » 01 nov 2006 00:09
Behalve:
Vind ik toch echt dat we weer echt terugmoeten gaan naar Mart zijn ExterCooler
Rallyastra
Oud-Clublid
Berichten: 3006 Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop
Bericht
door Rallyastra » 01 nov 2006 00:42
Doe het zelf camel toe
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109