Bart's knutsel topic!!
Bart's knutsel topic!!
Ik ben de laatste tijd weer flink aan het klussen..
en aangezien ik overal foto´s van maak vinden jullie het vast niet erg als ik dat hier neer zet
tijdje geleden heb ik een nieuw setje remmen gemonteerd aangezien de ouwe remblokjes echt op waren..
setje turbo klauwen met Meriva 1.8 schijven (280x25) en DS2500 blokken van Ferodo
Foto:
en aangezien ik overal foto´s van maak vinden jullie het vast niet erg als ik dat hier neer zet
tijdje geleden heb ik een nieuw setje remmen gemonteerd aangezien de ouwe remblokjes echt op waren..
setje turbo klauwen met Meriva 1.8 schijven (280x25) en DS2500 blokken van Ferodo
Foto:
Ook ben ik bezig met een C18XE blokje op te bouwen, ter vervanging van mijn huidige blokje aangezien die al de nodige kilometers heeft gemaakt..
ik heb een aantal onderdelen geverfd..
maar aangezien in sinds kort het polijsten helemaal het uitgevonden, gaat het meeste weer overnieuw..
Inlaatspruitstuk is wel erg goed gelukt en die blijft ook zo..
onderblok netjes zwart gemaakt..
En bij het verversen van de olie wil het oog natuurlijk ook wat
Hoop nieuwe spulletjes!!
Klepjes eruit gehaald met een mooie tang ..
En alles netjes op volgorde..
Kleppen zijn ook opnieuw ingeslepen..
De kop ligt nu bij het revisiebedrijf en is gewassen en gevlakt, kleppen zijn ook weer mooi schoon en heb ook een vliegwiel af laten draaien..
Ondertussen heb ik ook het kleppendeksel weer mooi zilver gespoten, oliedop is matzwart en het bougiekapje in de kleur van de auto.. maar ik twijfel nog een beetje om die ook matzwart te maken..
En zoals eerder aangegeven ben ik er heftig op los aan het polijsten
Gr. Bart
ik heb een aantal onderdelen geverfd..
maar aangezien in sinds kort het polijsten helemaal het uitgevonden, gaat het meeste weer overnieuw..
Inlaatspruitstuk is wel erg goed gelukt en die blijft ook zo..
onderblok netjes zwart gemaakt..
En bij het verversen van de olie wil het oog natuurlijk ook wat
Hoop nieuwe spulletjes!!
Klepjes eruit gehaald met een mooie tang ..
En alles netjes op volgorde..
Kleppen zijn ook opnieuw ingeslepen..
De kop ligt nu bij het revisiebedrijf en is gewassen en gevlakt, kleppen zijn ook weer mooi schoon en heb ook een vliegwiel af laten draaien..
Ondertussen heb ik ook het kleppendeksel weer mooi zilver gespoten, oliedop is matzwart en het bougiekapje in de kleur van de auto.. maar ik twijfel nog een beetje om die ook matzwart te maken..
En zoals eerder aangegeven ben ik er heftig op los aan het polijsten
Gr. Bart
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Hallo, ik ben...GSi Twente schreef:Goed bezig Bart.
En even een duidelijke foto van je GSi missen we nog.
Allereerst mijn welgemeende excuses, voor het lange wachten..
want ik heb natuurlijk ook niet stil gezeten..
zie hier de foto's!!
de ringetjes terug geplaatst die er voor zorgen dat de klepveer niet in de kop slaat:
Klepseals/-rubbers gemonteerd:
En toen ging het mis!!:
Ik had per ongeluk al een klepseal erop gezet terwijl er eerst nog zo'n ringetje onder moest..
de klepseal moest er dus weer af, maar ik had er precies 16..
maarja, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet
Deze is dus niet meer te gebruiken, omdat het zo kan scheuren..:
Het monteren van de kleppen..:
De kleppen weer op hun plekje..:
Stoters weer terug:
Alles weer netjes...
Koppakking erop:
nokkenassen weer erop..:
volgende week weer een update want ik had deze week weer volop de tijd!!
En van de week de auto weer op de winter voorbereid, back2basic..
ik moest alleen wel wat plaklood eraf steken..
want ik heb natuurlijk ook niet stil gezeten..
zie hier de foto's!!
de ringetjes terug geplaatst die er voor zorgen dat de klepveer niet in de kop slaat:
Klepseals/-rubbers gemonteerd:
En toen ging het mis!!:
Ik had per ongeluk al een klepseal erop gezet terwijl er eerst nog zo'n ringetje onder moest..
de klepseal moest er dus weer af, maar ik had er precies 16..
maarja, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet
Deze is dus niet meer te gebruiken, omdat het zo kan scheuren..:
Het monteren van de kleppen..:
De kleppen weer op hun plekje..:
Stoters weer terug:
Alles weer netjes...
Koppakking erop:
nokkenassen weer erop..:
volgende week weer een update want ik had deze week weer volop de tijd!!
En van de week de auto weer op de winter voorbereid, back2basic..
ik moest alleen wel wat plaklood eraf steken..
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Ik ken het probleem Bart !
Heb ook sinds afgelopen week de winterwaaiers eronder gezet.
En idd plaklood gewoon vervangen door slaglood op de randen.
Heb vorig seizoen trouwens ook gewoon met die setup zonder problemen kunnen rijden, maar ben toch blij dat het maar winterwielen zijn
(....een steentje tussen de velg en klauw is niet leuk)
Heb ook sinds afgelopen week de winterwaaiers eronder gezet.
En idd plaklood gewoon vervangen door slaglood op de randen.
Heb vorig seizoen trouwens ook gewoon met die setup zonder problemen kunnen rijden, maar ben toch blij dat het maar winterwielen zijn
(....een steentje tussen de velg en klauw is niet leuk)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik het echt heel vet vind dat er hier heel veel 's winters op waaiers rijden!
Ik doe het zelf dus ook, en het is toch een beetje retro, gewoon "die original ausgabe". (Maar dan verlaagd).
Ik doe het zelf dus ook, en het is toch een beetje retro, gewoon "die original ausgabe". (Maar dan verlaagd).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente