haha jah weet ik... maar nu het probleem dat het volledige huisje een dakje mist... dus zeg maar het glaasje waar dat gaatje in zit zal er afgebroken zijn ofzo... was ineens weg terwijl de rest er nog in zit (lampje brand ook nog gewoon) ik weet dat het gek klinkt maar het is echt waarpluggie schreef:Nie zo mooi 2 null, maar wel fijn dat je nu iig weet wat het is !
Da's de vierde C20NE koppakking dit jaar overigens.
Schroevendraaier glaasje eruitwippen, lampie erin, en terugklik.2.nullutje schreef: - Kentekenplaatverlichtingskapje (linker) is spontaan verdwenen (tapie erover voor de keuringsacceptatie)
Koelprobleem houdt aan, oorzaak gevonden!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
nou, vandaag wat kleine dingetjes gedaan en gelijk de nieuwe banden gehaald. Heb pas voor 10 nov. een afspraak kunnen maken. Dan worden de koplampen afgesteld en het olieprobleem in de ontsteking wordt nagekeken. Dan is hij weer goedgekeurd.
Dan kan ik zelf mooi voor die tijd het kopprobleem aanpakken.
Nieuwe bandjes:
goed profiel bij elkaar voor 200 euro'tjes...
Heb geen zin om ongeplant een slipcursus mee te moeten maken of ineens uit de bocht te vliegen..
Dan kan ik zelf mooi voor die tijd het kopprobleem aanpakken.
Nieuwe bandjes:
goed profiel bij elkaar voor 200 euro'tjes...
Heb geen zin om ongeplant een slipcursus mee te moeten maken of ineens uit de bocht te vliegen..
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
haha jah kwikfit....
die lijers daar krijgen niks meer van mij... is nu idd actie van 40 % korting, maar dan betaal je alsnog dikke duiten!!
vorige keer was die actie ook, toen hadden ze ook een actie van 40% korting op banden, maar al dat geld voor een paar standaard bandjes van standaard 14 inch (toendertijd met vorige astra) vind ik toch "beetje" belachelijk. 150 euro per band toen!!! ik dacht toen meteen van: koop wel andere velgen met band voor dat geld. Ik kwam toen bij de kwitfit door een aantrekkelijke aanbieding:
"Nu keuring voor 20 euro!!!"
Ik dacht zo van ja lekker goedkoop, dus laten keuren.... Ze rekenden voor het hele plaatje (nieuwe banden en nieuwe homokin.as hoes links) 1000 euro!!
Uiteindelijk dingetjes ergens anders laten fixen en was toen 170 euro voor 4 bijna nieuwe banden en 45 euro voor die hoes laten vervangen door kennis.
verschil tussen 215 en 1000 euro is toch wel behoorlijk...
zijn idd goeie gebruikte (maar voor mij nieuwe )
die lijers daar krijgen niks meer van mij... is nu idd actie van 40 % korting, maar dan betaal je alsnog dikke duiten!!
vorige keer was die actie ook, toen hadden ze ook een actie van 40% korting op banden, maar al dat geld voor een paar standaard bandjes van standaard 14 inch (toendertijd met vorige astra) vind ik toch "beetje" belachelijk. 150 euro per band toen!!! ik dacht toen meteen van: koop wel andere velgen met band voor dat geld. Ik kwam toen bij de kwitfit door een aantrekkelijke aanbieding:
"Nu keuring voor 20 euro!!!"
Ik dacht zo van ja lekker goedkoop, dus laten keuren.... Ze rekenden voor het hele plaatje (nieuwe banden en nieuwe homokin.as hoes links) 1000 euro!!
Uiteindelijk dingetjes ergens anders laten fixen en was toen 170 euro voor 4 bijna nieuwe banden en 45 euro voor die hoes laten vervangen door kennis.
verschil tussen 215 en 1000 euro is toch wel behoorlijk...
zijn idd goeie gebruikte (maar voor mij nieuwe )
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Moet altijd zo lachen.
kwik fit sloopt/verwijderd standaard bandenspanningmeetventielen van Vectra-C, Signum, Astra-H enz. bij het monteren van banden.
Mooie is dat die dingen €80 per stuk kosten. En hun mollen ze gewoon.
Leuk, goedkope bandjes, paar tientjes goedkoper dan de dealer, en ondertussen mollen ze je ventielen voor €320 excl. montage want de banden moeten er weer af dan.
Astra GSi heeft dat systeem niet, maar is even ter verduidelijking van hun werkwijze.
kwik fit sloopt/verwijderd standaard bandenspanningmeetventielen van Vectra-C, Signum, Astra-H enz. bij het monteren van banden.
Mooie is dat die dingen €80 per stuk kosten. En hun mollen ze gewoon.
Leuk, goedkope bandjes, paar tientjes goedkoper dan de dealer, en ondertussen mollen ze je ventielen voor €320 excl. montage want de banden moeten er weer af dan.
Astra GSi heeft dat systeem niet, maar is even ter verduidelijking van hun werkwijze.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ga ik ook doen, vraagbaak halen.Laagvlieger schreef:EPC is ook geen werkplaatshandboek he
Electronic Parts Catalog.
Wat jij zoekt is TIS2000.
maar ik adviseer je gewoon vraagbaak te halen.
Daar staat de informatie wat toegankelijker in.
Deze zag ik toevallig langskomen op het OGC, dus vandaar..
gewoon een hardcopy handboek werkt toch wel even lekkerder.
Tis2000 stond op mn laptop, die is gecrashed
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
tja, weet het niet... ik gooi er regelmatig shell v-power in en das eigg het enige waarmee ik me bezighoudt. Is er een goed middeltje wat bij de olie kan zodat die aanslag beetje verminderd, want dan komt dat er later ook eens in.
die keerring van de onsteking....
Je hebt de rotor zelf, die zit met twee imbusboutjes op een rond plaatje vast. Als je die lostrekt zie je dat er een glimmende ring omheen zit (die zit er vast op).
In de cillinderkop zelf zit een soort rubberen ring waar dat plaatje in draait.
Welke is nu precies de keerring die kapot kan zijn?
die keerring van de onsteking....
Je hebt de rotor zelf, die zit met twee imbusboutjes op een rond plaatje vast. Als je die lostrekt zie je dat er een glimmende ring omheen zit (die zit er vast op).
In de cillinderkop zelf zit een soort rubberen ring waar dat plaatje in draait.
Welke is nu precies de keerring die kapot kan zijn?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
mijn astra heeft vorige week ook helemaal uit elkaar gelegen.
- Nieuwe koppakking, kopbouten en alle bijbehorende pakkingen.
- Oliefilter
- Waterpomp
- Bougies
- Bougies kabels
- Verdelerkap
- Distributie riem
- Vloeistoffen ( olie, Koelwater ).
- Nieuwe remblokken
- Gereviseerde kop van ander motorblok, en nokkenas.
enz enz
- Nieuwe koppakking, kopbouten en alle bijbehorende pakkingen.
- Oliefilter
- Waterpomp
- Bougies
- Bougies kabels
- Verdelerkap
- Distributie riem
- Vloeistoffen ( olie, Koelwater ).
- Nieuwe remblokken
- Gereviseerde kop van ander motorblok, en nokkenas.
enz enz
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: