Aantal technische vragen
Aantal technische vragen
Ten eerste wil ik me even voorstellen.
Ik ben Jan Willem, 22 jaar en kom uit Toldijk (gelderland) en ben in het bezit van een Opel Astra 2.0 8V GSI uit 94.
Ik had een paar vraagjes:
- Ik heb er nu een powerfilter op zitten en sinds die er op zit heb ik steeds problemen dat hij inderdaad bij het uitrollen af kan slaan. Is dit te verhelpen zonder de orginele luchtfilter er op te zetten?
- En is er verder een manier om het "brullen" flink op te krikken?
- Als ik nu een onderlip zou halen komt deze in standaard wit grondverf neem ik aan? Als ik deze naar mijn kleur wil overspuiten... ben ik dan echt honderden euro's daar aan kwijt? (donkerblauw)
- Verder heb ik ook dat hij met het optrekken iets inhoudt.. niet veel maar ik merk het wel... wat kan ik hiervoor schoonmaken wat binnen handbereik zit?
Alvast bedankt voor de reactie's !
P.S. zal binnenkort foto maken en op mijn profiel zetten van m'n GSI
Ik ben Jan Willem, 22 jaar en kom uit Toldijk (gelderland) en ben in het bezit van een Opel Astra 2.0 8V GSI uit 94.
Ik had een paar vraagjes:
- Ik heb er nu een powerfilter op zitten en sinds die er op zit heb ik steeds problemen dat hij inderdaad bij het uitrollen af kan slaan. Is dit te verhelpen zonder de orginele luchtfilter er op te zetten?
- En is er verder een manier om het "brullen" flink op te krikken?
- Als ik nu een onderlip zou halen komt deze in standaard wit grondverf neem ik aan? Als ik deze naar mijn kleur wil overspuiten... ben ik dan echt honderden euro's daar aan kwijt? (donkerblauw)
- Verder heb ik ook dat hij met het optrekken iets inhoudt.. niet veel maar ik merk het wel... wat kan ik hiervoor schoonmaken wat binnen handbereik zit?
Alvast bedankt voor de reactie's !
P.S. zal binnenkort foto maken en op mijn profiel zetten van m'n GSI
C20XE '94
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Volgens mij doet je originele luchtfilter wonderen! Maar dat laat ik toch maar aan de expers over hier
Om je auto wat meer te laten brullen zal je het een en ander aan je uitlaat moeten doen
Een nieuwe lip komt in het wit volgens mij. Spuiten kost niet echt zoveel.
Het ligt er maar aan wat je wilt laten spuiten. De hele bumper erbij of alleen de lip?
Om je auto wat meer te laten brullen zal je het een en ander aan je uitlaat moeten doen
Een nieuwe lip komt in het wit volgens mij. Spuiten kost niet echt zoveel.
Het ligt er maar aan wat je wilt laten spuiten. De hele bumper erbij of alleen de lip?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Verschilt per bedrijf.Baas J. schreef:Voor die lip is 100 euro een redelijke prijs!
De een spuit met bladverf, de ander niet.
Gewoon een aantal zaken langsgaan en hun werk bekijken.
Kom je het verste mee.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Re: Aantal technische vragen
JW schreef: Opel Astra 2.0 8V GSI uit 94.
even een kleine opmerking:
2.0 8v is geintroduceerd in augustus 1991 en is gemaakt tot september 1993.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22
Lampjes zijn makkelijk te vervangen. Haal het rubberen deel onder je bc uit, draai de 2 kruisschroefjes los waar de bc mee vast zit, pak 2 KLEINE platte schroevendraaiers en haal de bc er voorzichtig uit. De 2 lampjes zijn volgens mij met een groene fitting, die kun je dan zo eruit draaien.JW schreef: en 1 lampje er in is kapot.
Zijn deze lampjes makkelijk te vervangen?
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
dat afslaan betreft...
ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Bij mij kwam ik er uiteindelijk achter dat deze twee stekkertjes helemaal geoxideerd waren:
goed ingespoten met contactreiniger, schoongemaakt en weer ingespoten...
Mocht dat het probleem niet zijn, moet je je gasklephuis schoonmaken. Als je je luchtfilter losschoeft, kijk je aan de ene kant in je gasklephuis. Gasklephuis haal je los en maakt hem van binnen goed schoon met carb. reiniger o.i.d. totdat ie weer brandschoon is:
wellicht dat ie dan weer goed loopt!
ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Bij mij kwam ik er uiteindelijk achter dat deze twee stekkertjes helemaal geoxideerd waren:
goed ingespoten met contactreiniger, schoongemaakt en weer ingespoten...
Mocht dat het probleem niet zijn, moet je je gasklephuis schoonmaken. Als je je luchtfilter losschoeft, kijk je aan de ene kant in je gasklephuis. Gasklephuis haal je los en maakt hem van binnen goed schoon met carb. reiniger o.i.d. totdat ie weer brandschoon is:
wellicht dat ie dan weer goed loopt!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: