C20XE - specials topic
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
C20XE - specials topic
C20XE specials.
Er komen de laatste tijd veel speciale versies van de C20XE voorbij.
Nu staan deze wel bij het "algemeen bullshit topic" enkel, zulke dingen moet je centraal houden.
Speciaal is niet zomaar speciaal.
Dus als iedereen z'n favorieten nog eens nazoekt.
Ik bedoel dan geen veranderde motoren met sjonnie luchtfilter e.d.
Maar speciale versies, TB's, kompressor versies, omgekeerde kop versies, DTM versies 2.1, 2.2 en 2.3 versies, enz.
Om maar eens van start te gaan.
Weinig mensen, zelfs ik hebben van Spiess tuning gehoord.
Nu kwam ik vandaag eens aan het zoeken naar deze Firma.
Deze maken o.a. Formule 3 motoren, de welbekende C20XE dus.
Gegevens:
Leistung: ca. 156 kW/212 PS bei 6000 U/min
Drehmoment: ca. 264 Nm bei 4950 U/min
Opzich weinig pk's, maar wel een bult koppel voor een 2.0 liter inhoud.
Er komen de laatste tijd veel speciale versies van de C20XE voorbij.
Nu staan deze wel bij het "algemeen bullshit topic" enkel, zulke dingen moet je centraal houden.
Speciaal is niet zomaar speciaal.
Dus als iedereen z'n favorieten nog eens nazoekt.
Ik bedoel dan geen veranderde motoren met sjonnie luchtfilter e.d.
Maar speciale versies, TB's, kompressor versies, omgekeerde kop versies, DTM versies 2.1, 2.2 en 2.3 versies, enz.
Om maar eens van start te gaan.
Weinig mensen, zelfs ik hebben van Spiess tuning gehoord.
Nu kwam ik vandaag eens aan het zoeken naar deze Firma.
Deze maken o.a. Formule 3 motoren, de welbekende C20XE dus.
Gegevens:
Leistung: ca. 156 kW/212 PS bei 6000 U/min
Drehmoment: ca. 264 Nm bei 4950 U/min
Opzich weinig pk's, maar wel een bult koppel voor een 2.0 liter inhoud.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
C. Boehm Motorsport.
C20XE met throttle bodies met programmeerbare injectie.
231pk destijds, huidig 266pk volgens de eigenaar.
http://www.c20xer.de/gallery2/main.php? ... alNumber=2
C20XE met throttle bodies met programmeerbare injectie.
231pk destijds, huidig 266pk volgens de eigenaar.
http://www.c20xer.de/gallery2/main.php? ... alNumber=2
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Re: C20XE - specials topic
hoezo opzich weinig pk??GSi Twente schreef:C20XE specials.
Gegevens:
Leistung: ca. 156 kW/212 PS bei 6000 U/min
Drehmoment: ca. 264 Nm bei 4950 U/min
Opzich weinig pk's, maar wel een bult koppel voor een 2.0 liter inhoud.
156kW= 156x1.36= 212.16 pk
of heeft de motor tb's?
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: C20XE - specials topic
Kun je zien op de foto heeddie gsi schreef:hoezo opzich weinig pk??GSi Twente schreef:C20XE specials.
Gegevens:
Leistung: ca. 156 kW/212 PS bei 6000 U/min
Drehmoment: ca. 264 Nm bei 4950 U/min
Opzich weinig pk's, maar wel een bult koppel voor een 2.0 liter inhoud.
156kW= 156x1.36= 212.16 pk
of heeft de motor tb's?
@ Delax80
Zijn zo getuned, maar denk niet dat je met 5000 euro klaar bent, vanaf prijs zal een 10.000 euro zijn voor een motor zonder aandrijving, de gemiddelde race versnellingsbak kost zo tussen de 10 en 30.000 euro
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
ik ben laatst bij rica tuning op de bank geweest
een nieuwe 4x4 bank
207 pk
225 nm koppel
met tb's
een nieuwe 4x4 bank
207 pk
225 nm koppel
met tb's
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
tuurlijkMelbo schreef:Toevallig een filmpje gemaakt Fred??chucky66 schreef:ik ben laatst bij rica tuning op de bank geweest
een nieuwe 4x4 bank
207 pk
225 nm koppel
met tb's
als ik het wat minder druk heb zal ik kijken hoe ik hem op de site moet zetten
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
nee wateringen dij den haag
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Koop zo'n set als deze:
http://cgi.ebay.de/Opel-c20xe-Dbilas-Ei ... dZViewItem
Dan komen er tenminste echt pk's uit rollen, zoals o.a. Fred ze heeft.
http://cgi.ebay.de/Opel-c20xe-Dbilas-Ei ... dZViewItem
Dan komen er tenminste echt pk's uit rollen, zoals o.a. Fred ze heeft.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
let op geen injectoren geen kabelboom geen dta comp.
en past alleen op de aan gevenen motoren welke 16v dit ook mag wezen!
en past alleen op de aan gevenen motoren welke 16v dit ook mag wezen!
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik