porky,problemen met uitlezen van computer

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
porky
forum-gebruiker

porky,problemen met uitlezen van computer

Bericht door porky »

Hallo allemaal,ik heb een astra gsi 1.8 XE 16v.
Deze auto is eigenlijk een hobby-project,ik ben al met de motor bezig geweest. Maar nu komt het probleem;de computer moet worden uitgelezen.Ik ben al bij een paar garages geweest,maar die zeggen dat ze hem niet kunnen uitlezen en dat het vanalles kan zijn.
Nu vermoed ik zelf dat het probleem in de kabel zit,die vanaf het blok naar de computer ligt.
Wie kan mij helpen :?: Ik word van het kastje na de muur gestuurd.
HELP HELP

groetjes Theo
Ik heb een astra gsi 1.8 16v,deze auto heb ik van de zomer gekocht als hobbie project,er hoef niet echt veel aan te gebeuren,maar wil hem straks als die helemaal klaar is overspuiten.
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Opel dealer kan hem uitlezen.

Maar wat is er exact aan de hand met je motor?
Of wil je puur het wissen van een foutmelding?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
porky
forum-gebruiker

Bericht door porky »

Hoi,het probleem is dat het motorstorings lampje blyft branden.De kop is er afgeweest,dus moet eigenlyk de computer worden uitgelezen.Nu zeggen ze by de opeldealer dat ze hem niet kunnen uitlezen,omdat het uitleeskastje geen stroom heeft,maar ik heb wel stroom gemeten.Volgens de dealer kan het zyn dat er geen stroom of massa opzit,of dat het probleem in de computer zit,of dat er iets met de bekabeling niet klopt.
De afstelling van de motor is niet goed,dat regelt de computer toch??
HELP

groetjes Theo
Ik heb een astra gsi 1.8 16v,deze auto heb ik van de zomer gekocht als hobbie project,er hoef niet echt veel aan te gebeuren,maar wil hem straks als die helemaal klaar is overspuiten.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

check de zekeringen maar eens dan.
Zonder stroom op de ADLD stekker (zit in je zekeringkast) is hij idd niet uit te lezen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
porky
forum-gebruiker

Bericht door porky »

oke,dank je wel,ga ik dat wel nakyken.

groetjes Theo
Plaats reactie