Sorry, maar ik heb weer een vraag.
-
- forum-gebruiker
Sorry, maar ik heb weer een vraag.
Deze keer heb ik een vraagje m.b.t mijn abs systeem.
Als ik de auto start brand het abs lampje kort dus je zou zeggen dat het er op zit en dat het werkt.
Maar ik wil weten hoe ik kan testen of het idd werkt.
Kun je dat uberhoubt testen ?
Heb nog nooit een auto met abs gehad dus ben erg nieuwschierig
Als ik de auto start brand het abs lampje kort dus je zou zeggen dat het er op zit en dat het werkt.
Maar ik wil weten hoe ik kan testen of het idd werkt.
Kun je dat uberhoubt testen ?
Heb nog nooit een auto met abs gehad dus ben erg nieuwschierig
vlak voor een bocht vol op de rem..kun je nog gewoon de hoek om sturen,dan werkt het..
blokeren je remmen,en ga je gewoon rechtdoor dan werkt het niet,en dan denk ik dat je nog wel wat meer vragen gaat stellen hier op het forum met betrekking tot blikschade..
neehoor gekheid
gewoon eens bij een nat wegdek vol op de rem gaan staan.
als je abs het doet zal je auto stotterend tot stilstand komen,en NIET gaan slippen..ook zal het abs lampje dan gaan knipperen..
blokeren je remmen,en ga je gewoon rechtdoor dan werkt het niet,en dan denk ik dat je nog wel wat meer vragen gaat stellen hier op het forum met betrekking tot blikschade..
neehoor gekheid
gewoon eens bij een nat wegdek vol op de rem gaan staan.
als je abs het doet zal je auto stotterend tot stilstand komen,en NIET gaan slippen..ook zal het abs lampje dan gaan knipperen..
astra gsi turbo
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
en bij sneeuw heb ik liever geen abs omdat je dan verder doorglijdt dan met absRoy 2.0 16v schreef:nat gras is ook een leuke testbaan
maar ik heb bij mijnes de abs eerlijk gezegd nog maar 1 keer goed gevoeld, een keer met ijzel en sneeuw op de weg...
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
-
- forum-gebruiker
abs
Oke,
dus als ik het goed begrijp (heineken) dan kun je het ook aan het abs lampje zien dat het systeem iets doet ?. zal het als de omstandigheden er zijn even proberen. Bedankt voor alle info
dus als ik het goed begrijp (heineken) dan kun je het ook aan het abs lampje zien dat het systeem iets doet ?. zal het als de omstandigheden er zijn even proberen. Bedankt voor alle info
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Nee hoor, lampje van de ABS knippert inderdaad niet zoals Laag zegt. Mijn ABS grijpt regelmatig in (maarja ik hou van hard remmen). Alleen het lampje van de traction control knippert voor zover ik weet wanneer de traction control in werking treed.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Mijn ABS doet het elke dag wel paar keer ofzo, daar issie ook voor, DRRRRRR.
Sterker nog, ik ben der van overtuigt dat als je hard remt en stuur zowat omgooit, gaattie de ABS in, EN hij gaat op zijn klep op een bepaalde manier. Zal wel links rechts verschil zijn, dan rem je amper nog. Doettie DRRR terwijl je in principe tractie hebt. Raar is dat.
Testen is HEEL makkelijk, pak een stuk nat wegdek, en WAM de ankers in, doettie DRRR werkttie. Claro. Of idd gras idd [woeps dubbel]
Sterker nog, ik ben der van overtuigt dat als je hard remt en stuur zowat omgooit, gaattie de ABS in, EN hij gaat op zijn klep op een bepaalde manier. Zal wel links rechts verschil zijn, dan rem je amper nog. Doettie DRRR terwijl je in principe tractie hebt. Raar is dat.
Testen is HEEL makkelijk, pak een stuk nat wegdek, en WAM de ankers in, doettie DRRR werkttie. Claro. Of idd gras idd [woeps dubbel]
Mijne slipt heel even en daarna hoor je een soort gebonk bij je voorwielen
Ik vind de remmen van een astra trouwens bijzonder kut, ook al heb ik rondom nieuwe schijven en blokken. En ja, alles is ingeremd
Mn vriendin heeft een 306 uit 1995 en als je die rem aanraakt zit je bijna gelijk met je bek op de vooruit, dat ding remt tenminste!!
Bij mn gsi moet ik toch altijd vrij hard trappen, weet niet hoe dat bij jullie is?!
Ik vind de remmen van een astra trouwens bijzonder kut, ook al heb ik rondom nieuwe schijven en blokken. En ja, alles is ingeremd
Mn vriendin heeft een 306 uit 1995 en als je die rem aanraakt zit je bijna gelijk met je bek op de vooruit, dat ding remt tenminste!!
Bij mn gsi moet ik toch altijd vrij hard trappen, weet niet hoe dat bij jullie is?!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Gaat niet om de reactie v.d. remmen, maar om de remkracht.
Bora, Passat 3B, Golf IV hebben allemaal snelle reactie kwa remmen.
Maar standaard VW setup is puur fading als je op de lange baan remt.
306 ook zo, ik heb af en toe nog eens een 306 S16 in onderhoud.
Dat ding begint alom met fading als je vol in de ankers gaat, en de rem goed vast houdt.
Remmen en remmen is nog wel een verschil.
Als men maar eens goed met fading in aanraking komt, dan helpt zelfs ABS niet meer.
Bora, Passat 3B, Golf IV hebben allemaal snelle reactie kwa remmen.
Maar standaard VW setup is puur fading als je op de lange baan remt.
306 ook zo, ik heb af en toe nog eens een 306 S16 in onderhoud.
Dat ding begint alom met fading als je vol in de ankers gaat, en de rem goed vast houdt.
Remmen en remmen is nog wel een verschil.
Als men maar eens goed met fading in aanraking komt, dan helpt zelfs ABS niet meer.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
ABS is zowieso werkeloos als je geen druk meer op je remmetjes hebt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
die van mij remt zacht vergeleken met andere wagens... (normaal remmen)
als ik het pedaal goed intrapt,, tsja dan wil die wel
maar in het algemeen met normaal remmen vindt ik mijn auto erg tegenvallen.
alles is orgineel en in goede staat!
pas nieuwe remblokken en schijven en remsysteem zelf allemaal in oorde.
ook zijn er nieuwe remleidingen op gegaan
als ik het pedaal goed intrapt,, tsja dan wil die wel
maar in het algemeen met normaal remmen vindt ik mijn auto erg tegenvallen.
alles is orgineel en in goede staat!
pas nieuwe remblokken en schijven en remsysteem zelf allemaal in oorde.
ook zijn er nieuwe remleidingen op gegaan
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Zou zeggen stap eens bij mij in de auto Orgineel remt wel goed, alleen die doet dan 2 of 3 keer achter elkaar en dan gaan ze faden.RedBill schreef:Ik weet niet wat jullie allemaal hebben dan maar mijn GSi remt als een beest, terwijl ik volgens mij toch echt een origineel remsysteem heb...
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109