Stuurapparaat heeft storing?
Stuurapparaat heeft storing?
Dag heren GSI liefhebbers,
Mijn astra GSI C18XE uit 94 geeft een foutmelding. Ben onlangs bij de dealer geweest om hem uit te laten lezen.
De dealer constateerde twee meldingen:
* 38, opwarmspanning lambda sonde hoog
* 91, weet ik niet meer, maar zou een gevolg zijn van die 38
Nu is de lambda sonde onlangs vervangen (origineel uiteraard), dus dat kan het niet zijn. De bedrading heb ik zelf al nagekeken, leek de dealer overigens sterk dat het daar aan zou liggen.
Conclusie, er zit een storing in het stuurapparaat.
Mijn vraag, zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn. En komt het vaak voor dat er storing zit in een stuurapparaat.
Heb geinformeerd bij de sloop, zou rond de €75,- gaan kosten. Maar had de juiste codes van het stuurapparaat toen niet bij de hand. Ben bang dat deze stuurapparaten schaars zijn, op de sloop.
Alvast bedankt.
Mijn astra GSI C18XE uit 94 geeft een foutmelding. Ben onlangs bij de dealer geweest om hem uit te laten lezen.
De dealer constateerde twee meldingen:
* 38, opwarmspanning lambda sonde hoog
* 91, weet ik niet meer, maar zou een gevolg zijn van die 38
Nu is de lambda sonde onlangs vervangen (origineel uiteraard), dus dat kan het niet zijn. De bedrading heb ik zelf al nagekeken, leek de dealer overigens sterk dat het daar aan zou liggen.
Conclusie, er zit een storing in het stuurapparaat.
Mijn vraag, zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn. En komt het vaak voor dat er storing zit in een stuurapparaat.
Heb geinformeerd bij de sloop, zou rond de €75,- gaan kosten. Maar had de juiste codes van het stuurapparaat toen niet bij de hand. Ben bang dat deze stuurapparaten schaars zijn, op de sloop.
Alvast bedankt.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
de sensor krijgt 5 v vanaf het stuurapparaat. Das voor je lambdafunctie.
Daar heb je 2 draden voor. Dan heb je nog 2 draden voor de verwarming. Daar zou 12 volt en massa op moeten staan.
Kleuren heb ik geen idee van. Ik ben meer een Motronic -man. Heb dus ook geen schema helaas.
Daar heb je 2 draden voor. Dan heb je nog 2 draden voor de verwarming. Daar zou 12 volt en massa op moeten staan.
Kleuren heb ik geen idee van. Ik ben meer een Motronic -man. Heb dus ook geen schema helaas.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Zal eens proberen te meten.
Wat ik vergeten ben te zeggen is dat de storing niet continu aanwezig is. Dus 's ochtends rij ik weg en na een minuut of 5 gaat het storings lampje weer uit. Andere keer is de storing lamger aanwezig, dan doe ik de motor uit en weer aan, vervolgens is de storing ook niet meer aanwezig.
Wat ik vergeten ben te zeggen is dat de storing niet continu aanwezig is. Dus 's ochtends rij ik weg en na een minuut of 5 gaat het storings lampje weer uit. Andere keer is de storing lamger aanwezig, dan doe ik de motor uit en weer aan, vervolgens is de storing ook niet meer aanwezig.
Heb gemeten, maar de spanningen lijken te kloppen.
Een keer met stilstaande motor, op contact. Dit gaf inderdaad 12V, massa en 2x 5V (ongeveer, net geen 5V).
Maar met draaiende motor (sensor niet aangesloten) 14V, massa, 5V en 2V. Komt dat dan omdat de sensor niet is aangesloten, of omdat hij niks meet.
In ieder geval, ik dacht dat die waarden mochten schommelen tussen een een bepaald voltage. En de fout is nu niet aanwezig, nadat ik de computer los heb gehad en gereset. maar voor hoelang weet ik niet.
Een keer met stilstaande motor, op contact. Dit gaf inderdaad 12V, massa en 2x 5V (ongeveer, net geen 5V).
Maar met draaiende motor (sensor niet aangesloten) 14V, massa, 5V en 2V. Komt dat dan omdat de sensor niet is aangesloten, of omdat hij niks meet.
In ieder geval, ik dacht dat die waarden mochten schommelen tussen een een bepaald voltage. En de fout is nu niet aanwezig, nadat ik de computer los heb gehad en gereset. maar voor hoelang weet ik niet.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
deze specifieke storing heb ik nog niet eerder gezien alszijnde een defect stuurapparaat. Maja blijft Siemens. kan altijd stuk gaan
Maar dan zou het betekenen dat de eindtrap voor de lambdaverwarming defect is.
Kijk maar even of het nog weer terugkomt. Zoja en je weet 100% zeker dat de bekabeling goed is zou je het stuurapparaat even open kunnen schroeven en soldeerverbindingen van de eindtrap bekijken/ opnieuw vertinnen. En wie weet is de eindtrap een universeel verkrijgbaar type.
Bosch gebruikt nog wel eens exotische componenten. laatst gemerkt bij een BMW 750i met defecte computer.
Misschien met een Siemens meer geluk.
maar die computers heb ik nooit open gehad.
Maar dan zou het betekenen dat de eindtrap voor de lambdaverwarming defect is.
Kijk maar even of het nog weer terugkomt. Zoja en je weet 100% zeker dat de bekabeling goed is zou je het stuurapparaat even open kunnen schroeven en soldeerverbindingen van de eindtrap bekijken/ opnieuw vertinnen. En wie weet is de eindtrap een universeel verkrijgbaar type.
Bosch gebruikt nog wel eens exotische componenten. laatst gemerkt bij een BMW 750i met defecte computer.
Misschien met een Siemens meer geluk.
maar die computers heb ik nooit open gehad.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Toen ik de boel heb gedemonteerd, heb ik gelijk het stuurapparaat opengeschroefd. Maar kon niks bijzonders ontdekken. Wist niet waar die eindtrap zat, of uberhaupt van zijn bestaan.
Maar goed ik wacht nog wel even af.
Deze specifieke storing heb ik nog niet eerder gezien alszijnde een defect stuurapparaat
Maar goed ik wacht nog wel even af.
Deze specifieke storing heb ik nog niet eerder gezien alszijnde een defect stuurapparaat
Welke oorzaken dan? Die je al eerder noemde, of nog andere.
In ieder geval bedankt alvast
Het wordt steeds leuker!
Nu wil mijn auto niet meer starten, naar de dealer gebracht. Na wat zoek werk bleek dat de computer stoorde. Stekker los en weer vast en ja hoor, hij loopt weer even. Even een klap op de computer en hij deed het weer.
Nieuwe kost me 750,-. Heb al wat rondgekeken, maar kan nog weinig vinden. Onderdelen lijn, wordt wel gebeld, maar steeds de verkeerde.
Iemand hier nog suggesties, adresjes.
Nu wil mijn auto niet meer starten, naar de dealer gebracht. Na wat zoek werk bleek dat de computer stoorde. Stekker los en weer vast en ja hoor, hij loopt weer even. Even een klap op de computer en hij deed het weer.
Nieuwe kost me 750,-. Heb al wat rondgekeken, maar kan nog weinig vinden. Onderdelen lijn, wordt wel gebeld, maar steeds de verkeerde.
Iemand hier nog suggesties, adresjes.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
bwhehe.. dacht laat ik es effe voor je op marktplaats rondspeuren:
Hehehe
Maar zullen ze die dingen niet genoeg bij sloperijen hebben liggen dan?
Hehehe
Maar zullen ze die dingen niet genoeg bij sloperijen hebben liggen dan?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Heb al wat berichtjes gehad van sloperijen, via de onderdelen lijn.
Die gezocht advertentie had ik later op marktplaats gezet. Heb ik reactie op gehad, morgen kijken of die kerel daadwerkelijk de goede heeft. Hij zei van wel in ieder geval.
Dus hopelijk de goede computer, kost me in ieder geval geen 750,-. Hij vroeg 50,- , alleen die kan ook zo weer kapot gaan.
Die gezocht advertentie had ik later op marktplaats gezet. Heb ik reactie op gehad, morgen kijken of die kerel daadwerkelijk de goede heeft. Hij zei van wel in ieder geval.
Dus hopelijk de goede computer, kost me in ieder geval geen 750,-. Hij vroeg 50,- , alleen die kan ook zo weer kapot gaan.
Wordt er onderhand flauw van die kut auto. Eerst meende de dealer dat het de computer was, omdat de auto het weer deed als de stekker even los werd gehaald (van de computer).
Ik een andere computer gehaald, aangesloten en lopen als een zonnetje. Thuis aangekomen auto uitgezet, moest weer weg dus starten, niks!! Dus ik stekker los en weer vast, ja hoor. Naar dealer, gelukkig dat ik daar nog kwam en de auto wou helemaal niks meer.
Kwam eruit dat de krukas sensor kapot was. Vervangen, hij doet het nu wel maar wil slecht starten. Nu denken ze dat er wat is met het "tanwiel" op de krukas, waar het sensor zijn bovenste dode punt afleest.
Lijkt mij een beetje vaag dat daar wat mee kan zijn, maar goed zal wel even controleren.
Ik een andere computer gehaald, aangesloten en lopen als een zonnetje. Thuis aangekomen auto uitgezet, moest weer weg dus starten, niks!! Dus ik stekker los en weer vast, ja hoor. Naar dealer, gelukkig dat ik daar nog kwam en de auto wou helemaal niks meer.
Kwam eruit dat de krukas sensor kapot was. Vervangen, hij doet het nu wel maar wil slecht starten. Nu denken ze dat er wat is met het "tanwiel" op de krukas, waar het sensor zijn bovenste dode punt afleest.
Lijkt mij een beetje vaag dat daar wat mee kan zijn, maar goed zal wel even controleren.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ik gok de BDP (Bovenste dooie punt) sensor ?Gilles schreef:Wordt er onderhand flauw van die kut auto. Eerst meende de dealer dat het de computer was, omdat de auto het weer deed als de stekker even los werd gehaald (van de computer).
Ik een andere computer gehaald, aangesloten en lopen als een zonnetje. Thuis aangekomen auto uitgezet, moest weer weg dus starten, niks!! Dus ik stekker los en weer vast, ja hoor. Naar dealer, gelukkig dat ik daar nog kwam en de auto wou helemaal niks meer.
Kwam eruit dat de krukas sensor kapot was. Vervangen, hij doet het nu wel maar wil slecht starten. Nu denken ze dat er wat is met het "tanwiel" op de krukas, waar het sensor zijn bovenste dode punt afleest.
Lijkt mij een beetje vaag dat daar wat mee kan zijn, maar goed zal wel even controleren.
Schijnen nog al eens te hiemelen.
Grtz, GrinX
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Dat getande wiel wat op je krukas kan 99% NIETS mis mee wezen.
Maar nu die BDP/Krukas sensor erop zit, geeft ie dan nog weer foutcodes?
Als je onsteking verder goed... gok ik op enkel gevoelsensoren, maar vooralsnog, geeft ie foutcodes na vervanging van die krukas-sensor?
Maar nu die BDP/Krukas sensor erop zit, geeft ie dan nog weer foutcodes?
Als je onsteking verder goed... gok ik op enkel gevoelsensoren, maar vooralsnog, geeft ie foutcodes na vervanging van die krukas-sensor?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: