stabilisator stang bevesteging afgebroken.
stabilisator stang bevesteging afgebroken.
links voor is mijn stabilisator stang bevesteging afgebroken.
weet iemand of je die zelf kan vervangen of heb je er speciaal gereedschap voor nodig????
en wat die dingen nieuw kosten???
weet iemand of je die zelf kan vervangen of heb je er speciaal gereedschap voor nodig????
en wat die dingen nieuw kosten???
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
tientjeswerk.
gewoon met ijzerzaag het oog doorzagen.
dan blijft er een metalen bus om de stang gelemd. Die moet j eook doorzagen en met bijtel eraf tikken.
Dan het uiteinde van de stang goed blank schuren en met veel vaseline het nieuwe oog monteren.
Niet moeilijk, wel naar klusje. maargoed.
gewoon met ijzerzaag het oog doorzagen.
dan blijft er een metalen bus om de stang gelemd. Die moet j eook doorzagen en met bijtel eraf tikken.
Dan het uiteinde van de stang goed blank schuren en met veel vaseline het nieuwe oog monteren.
Niet moeilijk, wel naar klusje. maargoed.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: stabilisator stang bevesteging afgebroken.
twee sterke handen en wat doorzettingsvermogen...sandro schreef:links voor is mijn stabilisator stang bevesteging afgebroken.
weet iemand of je die zelf kan vervangen of heb je er speciaal gereedschap voor nodig????
en wat die dingen nieuw kosten???
Je moet even de auto opkrikken, dan slijp je de rubber + het plastic door tot aan de stang. Eraf breken m.b.v. grote schoevendraaier... Nieuwe erop plaatsen (goed stang vet maken en erover heen persen)... auto beetje laten zakken, terwijl je een steun onder de wielophanging zodat deze stukje omhoog komt en zorg ervoor dat de bout in het gat schuift. Vervolgens moertje(s) erop.
steun kost iets van 7 euro nog wat...
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 09 okt 2006 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Hoe ik het gedaan heb.
Ik heb me draagarm van de fuseekogel afgehaalt en de draagarm opzijgezet met tussen de remschijven een pen die je dan op de klinkers van de straat klemt.
Doorzagen van de oog en gewoon open getikt met een grote schroeverdraaier.
Wat men al zegt goed schuren de stabi.stang en goed insmeren en ik meen een dop van 24 met de dopkant op de nieuwe tezetten en erop slaan met een vuistje.
Vergeet niet in de bocht van de stabi.stang een stuk hout of wat je er tussen kan proppen om de klappen op te vangen want de stabi.stang veert mee.
Eenmaal gelukt dan een koevoet tussen het de stang en motor gedeelte (niet de motor maar wat daarvoor zit de carroserie) je kan daarop met je gewicht hangen enzo de stang naar beneden duwen en zodoende em gauw vast draaien.
Vergeet niet de moertje en rubber de onder te leggen voor je gaat hangen.
Suc6 en misschien ter tip haal een nieuwe fuseekogel hoes je bent misschien 4 euro kwijt met vet erbij als ie stuk gaat.
Suc6
Heb het al 2x zo gedaan en ging prima.
Ik heb me draagarm van de fuseekogel afgehaalt en de draagarm opzijgezet met tussen de remschijven een pen die je dan op de klinkers van de straat klemt.
Doorzagen van de oog en gewoon open getikt met een grote schroeverdraaier.
Wat men al zegt goed schuren de stabi.stang en goed insmeren en ik meen een dop van 24 met de dopkant op de nieuwe tezetten en erop slaan met een vuistje.
Vergeet niet in de bocht van de stabi.stang een stuk hout of wat je er tussen kan proppen om de klappen op te vangen want de stabi.stang veert mee.
Eenmaal gelukt dan een koevoet tussen het de stang en motor gedeelte (niet de motor maar wat daarvoor zit de carroserie) je kan daarop met je gewicht hangen enzo de stang naar beneden duwen en zodoende em gauw vast draaien.
Vergeet niet de moertje en rubber de onder te leggen voor je gaat hangen.
Suc6 en misschien ter tip haal een nieuwe fuseekogel hoes je bent misschien 4 euro kwijt met vet erbij als ie stuk gaat.
Suc6
Heb het al 2x zo gedaan en ging prima.
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Ik heb net de dealer gebeld ,die gaf aan dat er twee modellen zijn 18 mm en 22 mm.
Hij kon me niet vertellen welke ik moet hebben,weet iemand welke ik nodig heb??
Astra gsi 16v 1992 ...
Alvast bedankt.
Hij kon me niet vertellen welke ik moet hebben,weet iemand welke ik nodig heb??
Astra gsi 16v 1992 ...
Alvast bedankt.
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
heb hem pas vervangen. Is 22mm.
En gewoon auto opkrikken en dan vervolgens als hij gemonteerd is gewoon even een ander krikje onder de draagarm platen net onder de homokineet en dan krikken todat hij op de plaats valt en dan vast draaien.
je hoeft niet de lopen kloten met breekijzers. Is 10 min werk.
En gewoon auto opkrikken en dan vervolgens als hij gemonteerd is gewoon even een ander krikje onder de draagarm platen net onder de homokineet en dan krikken todat hij op de plaats valt en dan vast draaien.
je hoeft niet de lopen kloten met breekijzers. Is 10 min werk.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Stang is natuurlijk zeker niet willekeurig gemonteerd! Boven bepaalde motorvermogens werd de 22 mm stang gemonteerd.2.nullutje schreef:haha ja das idd waar... je moet effe met een schuifmaatje de diameter van je stang opmeten, ze zijn namelijk willekeurig gemonteerd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
hmm, leek mij ook al, maar die man vertelde mij dat het willekeurig werd gemonteerd.RedBill schreef:Stang is natuurlijk zeker niet willekeurig gemonteerd! Boven bepaalde motorvermogens werd de 22 mm stang gemonteerd.2.nullutje schreef:haha ja das idd waar... je moet effe met een schuifmaatje de diameter van je stang opmeten, ze zijn namelijk willekeurig gemonteerd...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: