Water in de auto

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Water in de auto

Bericht door D_V_R_O_S »

Ik zag ineens een natte plek zitten onder me vloermat dus had even de stoel eruit gehaald en de bekleding los gehaald.
en alles was drijfnat (die rubbere matten)

Punt waar een schroef zat van een kabelboom, trok deze zo kapot.
Afbeelding

Deze is zijknat
Afbeelding

Deze mat die naar boven loopt ook en is al helemaal beschimmelt :cry:
Afbeelding

Even soort kneedbaar spul op de gaten geplakt (tijdelijk).
Afbeelding

Het water komt iig ergens van bovenaf maar echt geen idee waar vandaan... heeft iemand ook al zoiets meegemaakt?
en die rubbere matten moeten zeker allemaal vervangen worden en ook het vloerkleed.

onder het rubbere matje op de vloer zat een soort zwarte plaat, ik brak hier zo stukken af want wilde even eronder kijken of daar rotte plekken zaten maar dat was nog helemaal netjes.

het zit even niet mee.. heb net nieuwe apk en grote beurt en distrubtie laten vervangen was ook weer een kleine 500 euro en nou dit :(
Laatst gewijzigd door D_V_R_O_S op 07 okt 2006 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Man, het is een Opel, dat roest gewoon af en toe. :wink:

Die rubberen matten gewoon op de verwarming leggen, vraag maar aan Melbo...
En wanneer je je auto niet gebruikt, even een vochtvreter erin.
Probleem met een week of wat weer opgelost, let maar op.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

GSi Twente schreef:Man, het is een Opel, dat roest gewoon af en toe. :wink:

Die rubberen matten gewoon op de verwarming leggen, vraag maar aan Melbo...
En wanneer je je auto niet gebruikt, even een vochtvreter erin.
Probleem met een week of wat weer opgelost, let maar op.
ja die matten krijg je er niet zo simpel uit.. loopt helemaal ook door naar de passagierskant.
maar dat is me grootste zorg niet.
ik vraag me echt af waar dat water vandaan komt!

zijn net 2 sponsen.. helemaal zeik en zeiknat!
die 2 gaatjes in de bodemplaat is niet zo ramp dat is even nieuw stukkie inlassen. maar dat is niet het punt waar het water binnenkomt want bovenin bij de pedalen is het ook nat.
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

waar ik dus een vermoeden bij heb zijn deze gaatjes.
12 gaatje waar die groene en zwartekabeltjes ingaan en het gaatje waar me versterkabel ingaat.
Deze zijn nu met soort plakgum gedicht.
Afbeelding

maar hoe moet in godsnaam daar water komen en dan vooral nog zoveel!?
GSi Twente
forum-gebruiker

Is je wielkuip bij je A-stijl wel in orde verder?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Ga eerst eens onder de parafaan kijken naar de filterbak. Deze kan slecht afdichten.

Ooit nieuwe voorruit gehad - misschien slecht afgedicht (ahum...carglass.. :roll: )
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

Bij mij liep het door mijn ruitenwissergat naar binnen. Deze dichte niet helemaal af. Gewoon even buiten zetten en de sproeier erop zetten...dan laat je iemand in de auto zitten om te kijken wanneer hij lekt.

Die matten heb ik er bij mij gewoon uitgesneden...daarna kun je ze als een bouwpakketje terugleggen. En de enige manier om ze GOED droog te krijgen is in de badkamer met de kachel op max...uitwringen krijg je ze nooit helemaal droog mee!
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Melbo schreef:Bij mij liep het door mijn ruitenwissergat naar binnen. Deze dichte niet helemaal af. Gewoon even buiten zetten en de sproeier erop zetten...dan laat je iemand in de auto zitten om te kijken wanneer hij lekt.

Die matten heb ik er bij mij gewoon uitgesneden...daarna kun je ze als een bouwpakketje terugleggen. En de enige manier om ze GOED droog te krijgen is in de badkamer met de kachel op max...uitwringen krijg je ze nooit helemaal droog mee!
oke tnx..

oke je heb die matten eruit gesneden en het vloerkleed zegmaar die heb je er niet uitgesneden neem ik aan? :) anders ligt het later een beetje losjes bovenop
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Net bij mij even dat interieurfilter bekeken en damn!!! die was gewoon helemaal dichtgeslipt... was echt helemaal baggervies. Goed schoongemaakt met stofzuiger en weer teruggezet. Maar zoals ik zie sluit de parafaan niet helemaal perfect aan op de ruit. Zal dat door ouderdom ontstaan zijn?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Of door Carglass :?: :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
GSi Twente
forum-gebruiker

2.nullutje schreef:Maar zoals ik zie sluit de parafaan niet helemaal perfect aan op de ruit. Zal dat door ouderdom ontstaan zijn?
Ik moet nog een GSi tegenkomen die z'n parafaan netjes heeft zitten...
"hochdrehzahlprinzip"

AstraPimpie
forum-gebruiker

Bericht door AstraPimpie »

Bij een astra zit het interieurfilter onder de parafan.
Om hierbij te kunnen moet je een afdekplaat tussen je parafan en het schutbord verwijderen. Het gebeurt nogal eens dat deze niet goed teruggeplaats wordt. Met als gevolg dat al het water van je voorruit de filterbak instroomt ipv naar links en rechts afgevoerd wordt.
Het water komt dan binnen in de auto terecht precies onder de vloermat.

Zodoende kan er 5 cm water in het schuim zitten.

Enigste mogelijkheid is dan, interieur eruit, dagen een bouwdroger er in, en interieur terugbouwen.

En als eerste de afdekkapgoed doen en interieurfilter vervangen

Heb dit al een keer moeten doen bij een astra F

Waarschijnlijk komt het hier vandaan...
AstraPimpie drives a Astra F Cabrio 1.8 16V
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

die kap onder de parafaan kijk ik altijd goed naar dat deze op zijn plek zit. heb deze ook weer even los gehaald en intrieurfilter is gewoon helemaal droog.

het is trouwens ook aan de linkerkant nat. het schuim wat zegmaar tegen de zijkant zit (als je in de auto zit en dan met je voet naar links 'schopt').

maar dat wil opzich nog niks zeggen waar het vandaan komt, want het schuimrubber is een 'spons' dus zuigt al het water op.
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

AstraPimpie schreef:Enigste mogelijkheid is dan, interieur eruit, dagen een bouwdroger er in, en interieur terugbouwen.
Met alle respect hoor, maar dan lijkt het me makkelijker om ze er gewoon uit te halen en op de kachel te leggen...
Plaats reactie