rally gsi
rally gsi
vraagje heeft er iemand ervaring met het rijden op circuit , we hebben net een astra gsi aangeschaft volledig rally klaar , nu zijn we hem gaan testen op circuit zolder
nu heb ik een probleempje telkens we een rechtse bocht nemen komt er een witte rookpluim uit de uitlaat
heeft iemand hier ook ervaring mee
nu heb ik een probleempje telkens we een rechtse bocht nemen komt er een witte rookpluim uit de uitlaat
heeft iemand hier ook ervaring mee
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik heb jaartje of 5 nu ervaring in de rallysport, wat jou probleen zou kunnen zijn zou ik zo moeilijk kunnen zeggen is het echt wit of meer blauw wit ? Als het blauw wit zou zijn zou het kunnen zijn dat je teveel olie op je motor hebt, wat je ook kunt doen is het carter er even onderweg halen en een anti klots schot boven in je carter lassen.
p.s heb je een foto van je auto en van wie heb je hem gekocht ?
p.s heb je een foto van je auto en van wie heb je hem gekocht ?
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
het was wel blauw wit maar miniem blauw hoor
foto s heb ik er nog niet opstaan maar komen er zeker aan we zijn nu intereur aan het opknappen want binnenzijde was echt niet aantrekkelijk
krijgt mooi nieuwe witte kleur , nieuw traanplaatjes er in , ander dash , nieuwe stoelen enzo
vorige eigenaar vertelde me ook da het zou komen via de olie die door het kleppendeksel onluchting zo in de inlaat komt
foto s heb ik er nog niet opstaan maar komen er zeker aan we zijn nu intereur aan het opknappen want binnenzijde was echt niet aantrekkelijk
krijgt mooi nieuwe witte kleur , nieuw traanplaatjes er in , ander dash , nieuwe stoelen enzo
vorige eigenaar vertelde me ook da het zou komen via de olie die door het kleppendeksel onluchting zo in de inlaat komt
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Via de carterontluchting lijkt me sterk aangezien daar een spatplaat onder zit, vaak worden er wel gaten in die spatplaatgeboord om zo van je carterdampen af te komen, mochten er teveel gaten in geboord zitten of op teveel plekken kan dat idd een oorzaak zijn.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Klotsplaat....
Olie kan niet gemakkelijk meer van Links naar Rechts "klotsen" / verplaatsen. Blijft het allemaal wat beter op ze plek zitten als je aan het gooien en smijten bent met je Astra.
Olie kan niet gemakkelijk meer van Links naar Rechts "klotsen" / verplaatsen. Blijft het allemaal wat beter op ze plek zitten als je aan het gooien en smijten bent met je Astra.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Of een dry-sump plaatsen
Dry sump Olie zit in een aparte tank naast de motor, een pomp transporteert de olie vanuit het carter naar de tank, een andere pomp verspreidt het smeermiddel vanuit de tank naar de motor. Toegepast bij sportauto's. Voordelen t.o.v. wet sump: kleiner carter en dus kan de motor lager worden, tijdens acceleratie, remmen en snelle bochten spoelt de grote wet sump olieplas naar een richting (bemoeilijkt de smering) en bij wet sump poedelt de krukas door de olie (kost vermogen)
Dry sump Olie zit in een aparte tank naast de motor, een pomp transporteert de olie vanuit het carter naar de tank, een andere pomp verspreidt het smeermiddel vanuit de tank naar de motor. Toegepast bij sportauto's. Voordelen t.o.v. wet sump: kleiner carter en dus kan de motor lager worden, tijdens acceleratie, remmen en snelle bochten spoelt de grote wet sump olieplas naar een richting (bemoeilijkt de smering) en bij wet sump poedelt de krukas door de olie (kost vermogen)
Grtz, GrinX
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
sper is al geplaatst onderstel nog beetje werk vooral richting aangepaste rubbers , profelx vering ook reeds aanwezig
scherper nokken tot max voor hydro ook aanwezig
spaghetie uitlaat gr n ook
enkel nog op zoek naar calibra turbo remmen want die stonden er onder maar zijn niet mee verkocht
voor tweede(reseve) blok de zuigers aanpassen zodat er verstelbare nokkenas tandwielen op kunnen , dit doen we in onze reserve blok omdat hij na revisie word overgeplaatst in wagen maar dat we nu nog een test rally kunnen meepikken op 26 NOV te zolder
scherper nokken tot max voor hydro ook aanwezig
spaghetie uitlaat gr n ook
enkel nog op zoek naar calibra turbo remmen want die stonden er onder maar zijn niet mee verkocht
voor tweede(reseve) blok de zuigers aanpassen zodat er verstelbare nokkenas tandwielen op kunnen , dit doen we in onze reserve blok omdat hij na revisie word overgeplaatst in wagen maar dat we nu nog een test rally kunnen meepikken op 26 NOV te zolder
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ik heb binnenkort wel een setje Calibra Turbo Klauwen + schijven en blokken over. (klauwen 20.000km.terug gereviseerd, blokken schijven gebruikt.) Met een set nieuwe staalgevlochten remleidingen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
hij is gehomologeerd of goedgekeurd er voor met calibra turbo remmen
dus verwacht niet al teveel probleemen als ik ze kan monteren voor de prekeuring van volgende rally
hopen we tenminste
de wagen heeft in zijn jonge begin jaren (99') de condros enzo gereden en nationaal kamp geweest in zijn devisie
dus verwacht niet al teveel probleemen als ik ze kan monteren voor de prekeuring van volgende rally
hopen we tenminste
de wagen heeft in zijn jonge begin jaren (99') de condros enzo gereden en nationaal kamp geweest in zijn devisie
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop