Homokineet die de geest geeft?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Homokineet die de geest geeft?
Ik ben vandaag voor mijn werk op cursus geweest en op de terugweg hoorde ik iets tikken links voor.
Werd steeds erger en het was te voelen door de hele auto. Snel effe de auto om kwart over 5 op de brug gezet en gekeken.
As heeft speling in beide richtingen. Links-rechts heel klein beetje maar daar is niks van te horen en voor-achter hoor je de tikken. Het is niet veel maar het gebonk word steeds erger!
Auto staat voor de deur en ik rij er voorlopig even niet mee.
Kan iemand bevestigen dat dit de homokineet is?
Op mijn werk doe ik daar niks mee dus heb daar ook geen ervaring mee.
Werd steeds erger en het was te voelen door de hele auto. Snel effe de auto om kwart over 5 op de brug gezet en gekeken.
As heeft speling in beide richtingen. Links-rechts heel klein beetje maar daar is niks van te horen en voor-achter hoor je de tikken. Het is niet veel maar het gebonk word steeds erger!
Auto staat voor de deur en ik rij er voorlopig even niet mee.
Kan iemand bevestigen dat dit de homokineet is?
Op mijn werk doe ik daar niks mee dus heb daar ook geen ervaring mee.
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
NU in de auto stappen.
Stuur helemaal naar links of rechts gooien. en met flink gas wegrijden.
Hoor je rare rollende geluiden -> homokineet kapot.
Hoor je nix moet je hem even de andere kant op sturen enprobeer rechtuit ok even. rechtuit hoort ie stil te zijn.
Stuur helemaal naar links of rechts gooien. en met flink gas wegrijden.
Hoor je rare rollende geluiden -> homokineet kapot.
Hoor je nix moet je hem even de andere kant op sturen enprobeer rechtuit ok even. rechtuit hoort ie stil te zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Ik ben dus bang als ik ga rijden dat het helemaal verkeerd gaat.
Het rammelen is echt door heel de auto te voelen maar het is weg als ik snelheid opbouw of als ik rem.
Als ik 100 blijf rijden gaat het klapperen als een gek!
Ik heb onderweg op een parkeerplaats al geprobeerd om gas te geven met het stuur naar links maar hoorde niks. Hoor het ook rammelen als ik rechtdoor ga.
Wat kan het zijn???
Heb net gehoord dat het eventueel ook speling van de as kan zijn. Kan dat? Heeft iemand eventueel nog een linkeras van een c20xe liggen?
Het rammelen is echt door heel de auto te voelen maar het is weg als ik snelheid opbouw of als ik rem.
Als ik 100 blijf rijden gaat het klapperen als een gek!
Ik heb onderweg op een parkeerplaats al geprobeerd om gas te geven met het stuur naar links maar hoorde niks. Hoor het ook rammelen als ik rechtdoor ga.
Wat kan het zijn???
Heb net gehoord dat het eventueel ook speling van de as kan zijn. Kan dat? Heeft iemand eventueel nog een linkeras van een c20xe liggen?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Linkerwiel heeft geen speling van wat ik kan voelen.
Toen de auto op de brug stond aan de as gevoelt en toen ik deze gewoon naar voor en achter draaide hoorde ik de tik. Als ik rij is het echt stukken harder en trilt heel me auto.
Wil ook zeker weten wat het is voordat ik ook maar iets ga halen of vervangen vandaar dat ik het maar effe neergegooit heb
Toen de auto op de brug stond aan de as gevoelt en toen ik deze gewoon naar voor en achter draaide hoorde ik de tik. Als ik rij is het echt stukken harder en trilt heel me auto.
Wil ook zeker weten wat het is voordat ik ook maar iets ga halen of vervangen vandaar dat ik het maar effe neergegooit heb
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
Idd wat Marcel zegt, gewoon stilstand, stuur volle uitslag, en dan iets meer dan normaal gas, ratelttie -> homokineet.
Rechterbocht ratelttie rechts ? probleem gevonden, nl kant waar gewicht op staat, linkerbocht, idem.
Niks geks.
Linker gaat meeste kapot, dus 'korte kant'. Ist geen homokineet even verder kijken. Naast marcel tip, Stabi kan ook nog.
Rechterbocht ratelttie rechts ? probleem gevonden, nl kant waar gewicht op staat, linkerbocht, idem.
Niks geks.
Linker gaat meeste kapot, dus 'korte kant'. Ist geen homokineet even verder kijken. Naast marcel tip, Stabi kan ook nog.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Een homokineet kan namelijk nooit zo erg gaan trillen, ik heb het op de terug weg van de ring gehad op de snelweg dat er ineens 2 wielbouten afknapen nou dan word je er niet blij van Laatst een C Kadettje gekocht, potentiele koper gaat er mee rijden ja homokineet stuk hij klappert ( wat al niet kon omdat het een achterwielaandrijver was ) ik wielbouten controleren en jawel hoor los.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109