Lekkage maar waar..wie helpt??Met foto's

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Lekkage maar waar..wie helpt??Met foto's

Bericht door Dordtmeissie »

Hier ben ik weer..aangezien die vriend van mij me in de steek heeft gelaten met het maken van mijn auto zit ik nu nog met de lekkage van me auto..Heb er wat foto's van gemaakt.Misschien kunnen jullie er wijzer van worden wat het kan zijn..Dan ga ik ik desnoods gewoon na de garage of misschien iemand die me wel echt wil helpen..Hier de foto's

Hier de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=YWYZPLFS

Ik heb zo goed mogelijk de fotos genome waar de lekkage vandaan komt..

Ik heb nog een nieuwe carterpan pakking liggen maar omdat die zogenaamde jongen die zou helpen zei dat dat het niet is zitie nog steeds in de verpakking...

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen..

Ook zit ik nog steeds met dat rare geluid rechts voor bij me wiel..dat kon de stabilisatie stang zijn dan ofzo??Kan ik evt daar ook foto van maken zodat ik zeker weet dat dat het is??

[/list]
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik zie een aantal problemen:

1) Oliefilterhuis lek, kan zijn dat er een van d ebanjobouten van de oliekoeler lekt, of het oliefilter zelf (rubberen ring). Is niet zo dramatisch.

2) Lekkage achterste motorkering.
Das wel wat minder leuk, Om die keering te vervangen moet de versnellingsbak erachter weg en koppeling en vliegwiel ook. Hoop werk dus.

3) Lekkende kleppendekselpakking.

4) En dat dat geluid.
Dat gele ding zoals op de foto hieronder, hoor tmet een tapeind en een moer aan de draagarm vast te zitten, niet los zoals bij deze:

Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

En volgens mij heb je ook een lekkage bij de pakking van je oliepeilstokhouder. Maar dat kan ook van je klepdeksel zijn, dus die eerst oplossen en schoonmaken de boel.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Bekijk het onstekingshuis v.d. onderzijde eens, als die ook vet is, o-ring van dat huis vernieuwen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

GSi Twente schreef:Bekijk het onstekingshuis v.d. onderzijde eens, als die ook vet is, o-ring van dat huis vernieuwen.
zit daar een gewone o ring in dan???
want die van mij is daar ook niet helemaal dicht :oops:
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Dordtmeissie »

Klote is dat ik hier niemand in de buurt heb die me auto kan maken of iig even goed naar kan kijken..Ja heb wel een paar mense maar die beloven veel alleen doen niks :( en zijn ook nog geen opel kenners dus volgens mij lulle ze maar wat raak..Als iemand toevallig in de buurt woont en een keer een plekje vrij heeft... :roll:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Foto's bekeken, kdenk zelfde als Laag, 3 dingen, magoed is van veraf, ga maar van kleppendeksel pakking uit, die is te doen, achterste krukas keerring, hebk ook, 1 op 5000 km olie ipv 1 op 10.000. Leer maar mee leven. Wordttie sowieso oud mee. Of als bak eraf gaat.

Als het meer is, zoek even uit waar je meeste verliest wat je denkt.

Dus beetje praktisch denken. Magoed, hoeveel olie verlies je ??? en Waar ??? En geef eens aan WAAR je denkt meeste te verliezen, pak je dat aan, en laat je bv zo'n achterste krukaskeering zitten, da's dan voor tegen die tijd bij koppeling. Gewoon heftigste even aanpakken.

Oliefilterhuis, geen idee, mag Marcel of Erwin of Niels even zeggen. Vul olie gewoon netjes bij, en maakt geen kloot uit. Maar stel prioriteiten, pak even de nummer 1 aan. Rest boeien. Gewoon bijvullen. tLijkt meer olie dan is vaak, zorg gewoon dat je netjes olie bijhoudt.

Niks om zorgen over te maken verder. En zoek even waar die dan volgend jouw meeste lekt uit. Maar hou iig je vloeistoffen netjes bij. Dan kan er niks stuk verder.
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Dordtmeissie »

pluggie schreef:Foto's bekeken, kdenk zelfde als Laag, 3 dingen, magoed is van veraf, ga maar van kleppendeksel pakking uit, die is te doen, achterste krukas keerring, hebk ook, 1 op 5000 km olie ipv 1 op 10.000. Leer maar mee leven. Wordttie sowieso oud mee. Of als bak eraf gaat.

Als het meer is, zoek even uit waar je meeste verliest wat je denkt.

Dus beetje praktisch denken. Magoed, hoeveel olie verlies je ??? en Waar ??? En geef eens aan WAAR je denkt meeste te verliezen, pak je dat aan, en laat je bv zo'n achterste krukaskeering zitten, da's dan voor tegen die tijd bij koppeling. Gewoon heftigste even aanpakken.

Oliefilterhuis, geen idee, mag Marcel of Erwin of Niels even zeggen. Vul olie gewoon netjes bij, en maakt geen kloot uit. Maar stel prioriteiten, pak even de nummer 1 aan. Rest boeien. Gewoon bijvullen. tLijkt meer olie dan is vaak, zorg gewoon dat je netjes olie bijhoudt.

Niks om zorgen over te maken verder. En zoek even waar die dan volgend jouw meeste lekt uit. Maar hou iig je vloeistoffen netjes bij. Dan kan er niks stuk verder.
Ja rechtsvoor lektie super veel ik rij nu korte stukken dan hebk er niet zo last van omdat de auto niet echt warm is dan.Maar alsk lange stukken ga rijden is het echt niet te doen want dan lektie onderand als een zachtjes openstaande kraan bij wijze van spreken..en klopt idd dat hij op verschillende plekken lekt.Kijk vaak eronder dan zie ik echt 4 plasjes liggen..de grootste is rechts onder.

http://www.mijnalbum.nl/Album=YWYZPLFS deze foto dat ding met dat nummer erop weet echt niet wat daar is komt bij de schroeven olie vandaan en ook aan de achterkant..daar komt de meeste olie vandaan.

Weten jullie anders een goeie goedkope garage waar ik hem evt kan brengen? Vooral ook voor dat rare geluid rechts voor bij me wiel..heel erg gekraak en soms zelfs knakken heb nog niet gekeke of het is wat laagvlieger zei..Maar hoorde juist dat het de stabilisator stang kan zijn ofzo..TJa moet toch naar de garage maar hier in de buurt vind ik ze niet zo goed en zijngeen opel kenners..
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Dat "ronde" ding is Oliefilter. Die Bouten daarbij zijn Aanvoer en retour leiding Oliekoeler. Zie commentaar Laagvlieger en Pluggie.

Nieuw Oliefilter en nieuwe Banjo bouten met koperen ringen erop draaien zou wellicht al heel veel schelen.

Als dat het niet olost zal het de pakking van Oliepomp zijn, das een veel lastiger klusje en niet gemakkelijk zelf te doen!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

das waar maar wel te doen :lol:
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Pak je die aan, rechtsvoor das prioriteit, die moet je gaan doen.

2e) klepseldekkingpakking is geen moeilijke, is geen prio.
3e) krukaskeering, lekker laten zitten voor nu: wordtie oud mee, of meenemen bij kopelling cq bak eraf.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Haal even een nieuwe Olie filter en 2 banjo boutjes + ringetjes voor die oliekoeler slangen.

(en een Bus olie)

Filter en bouten vervangen en kijken of lekkage over is, zo niet dan Pomp pakking laten vervangen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Markwout
forum-gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 aug 2006 17:48
Locatie: Rotterdam

Bericht door Markwout »

Dat ding van je draagarm kan ik wel maken voor je heb em zelf al 2x vervangen.

Je oliefilter kan ik ook wel vervangen voor je.

Voor je draagarm kost dat ding bij brezan 8 euro nieuw.
Oliefilter nieuw 6 a 7 euro nieuw.

Misschien dat je gereden heb met een lekkende oliefilter en dan spat overal dat olie heen.
Aangezien dat plaatje van je oliefilter lijk mij dat ie lek is het stroomt erzo wat uit.

Maar ok PM maar als je denk dat je er wat aan heb.
Rdam zuid woon ik 15min van dord.
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Dordtmeissie »

Markwout schreef:Dat ding van je draagarm kan ik wel maken voor je heb em zelf al 2x vervangen.

Je oliefilter kan ik ook wel vervangen voor je.

Voor je draagarm kost dat ding bij brezan 8 euro nieuw.
Oliefilter nieuw 6 a 7 euro nieuw.

Misschien dat je gereden heb met een lekkende oliefilter en dan spat overal dat olie heen.
Aangezien dat plaatje van je oliefilter lijk mij dat ie lek is het stroomt erzo wat uit.

Maar ok PM maar als je denk dat je er wat aan heb.
Rdam zuid woon ik 15min van dord.

je hebt pb :D
Plaats reactie