Astra 1.6i 16V vraagje
Astra 1.6i 16V vraagje
hallo,
Ik kan voor een mooi prijsje een astra 1.6i 16V kopen, alleen wat het probleem is is dat ik zaterdag proefritje ging maken begon het motorstorings lampje te branden en die bleef branden maar kon wel gewoon doorrijden, dus ik trug aangekomen bij die man, toen vertelde hij dat er een keer verkeerde benzine in was getankt en dat het daar mee te maken had, hij liep stationair ookniet helemaal lekker...
dus mijn pa zo'n mannetje gebeld die aan auto's klust enzo, die zegt het kan een of andere sensor zijn dat kost maar paar euro ofzo...
Of de katalysator kan kapot zijn (door het verkeerd tanken ofzo)
maar dan moest hij even op een of andere iets getest worden...
mijn vraag aan jullie, wat denken jullie dat het anders nog kan zijn..???
(het is ook een ecotec motor weet nie of da uitmaakt)
Alvast bdankt, en ik weet dat het geen 2.0 gsi is maar toch...
Ik kan voor een mooi prijsje een astra 1.6i 16V kopen, alleen wat het probleem is is dat ik zaterdag proefritje ging maken begon het motorstorings lampje te branden en die bleef branden maar kon wel gewoon doorrijden, dus ik trug aangekomen bij die man, toen vertelde hij dat er een keer verkeerde benzine in was getankt en dat het daar mee te maken had, hij liep stationair ookniet helemaal lekker...
dus mijn pa zo'n mannetje gebeld die aan auto's klust enzo, die zegt het kan een of andere sensor zijn dat kost maar paar euro ofzo...
Of de katalysator kan kapot zijn (door het verkeerd tanken ofzo)
maar dan moest hij even op een of andere iets getest worden...
mijn vraag aan jullie, wat denken jullie dat het anders nog kan zijn..???
(het is ook een ecotec motor weet nie of da uitmaakt)
Alvast bdankt, en ik weet dat het geen 2.0 gsi is maar toch...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
kan van alles zijn.
Katalysator die kapot is ziet de computer niet dus dat valt af.
Ik vermoedt dat de EGR klep defect is.
Is vrij dure klep, maar is meestal nog wel schoon te maken.
alleen is pokkewerk om erbij te komen.
pas op bij deze motoren, ze kunnen enorm olie zuipen.
Kan geen kwaad verder, maar is maar dat je het weet.
Katalysator die kapot is ziet de computer niet dus dat valt af.
Ik vermoedt dat de EGR klep defect is.
Is vrij dure klep, maar is meestal nog wel schoon te maken.
alleen is pokkewerk om erbij te komen.
pas op bij deze motoren, ze kunnen enorm olie zuipen.
Kan geen kwaad verder, maar is maar dat je het weet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
mensen die zeggen dat de lambda stuk is zijn mensen die er geen verstand genoeg van hebben en het gewoon niet meer weten wat het dan wel zou kunnen zijn, totaal het injectiesysteem niet begrijpend.
Dat is mijn conclusie na 8 jaar storingzoeken in GM auto's.
Dat is mijn conclusie na 8 jaar storingzoeken in GM auto's.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Als het de Lambda is, gaat het lampie (meestal) ook weer uit als je even onder de 4000 toeren blijft
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
mooie is, daar kun je NIETS!!!! van zeggen.
Dat lampje kan op EXACT dezelfde manier reageren als bv de luchtmassameter nie goed is.
Aan hoe en wanneer het lampje brand kun je NOOIT een storing opsporen.
Dat zou alles wel erg makkelijk maken.
Het is een computer, dom ding. Kan alleen maar meten aan zijn ingangen en eindtrappen. Meer niet!!!!!! Dat is het enige waarop hij een fout moet herkennen. puur spanning over een meetweerstand intern.
een foutcode is een hulpmiddel om de "monteur" een richting aan te geven. Daarvoor zijn er een hondertal foutcodes bedacht.
Dus bv een lampje wat op maar 2 manieren een signaal kan geven (aan of uit) kan nooit een richting geven waar je moet zoeken.
is paperclip of TECH voor nodig.
@Jeff, hetgeen jij beschrijft lijtk mij meer een probleem met de mengselsamenstelling bij hogere toeren, niets met de lambda te maken dus. Is de lambdasonde die constateert dat ie bv te arm loopt, dan geeft ie idd fout op de lambda. Dat wil niet zeggen dat dat onderdeel defect is.
oorzaak is gevolg.
Is een closed loop! remember.
Dat lampje kan op EXACT dezelfde manier reageren als bv de luchtmassameter nie goed is.
Aan hoe en wanneer het lampje brand kun je NOOIT een storing opsporen.
Dat zou alles wel erg makkelijk maken.
Het is een computer, dom ding. Kan alleen maar meten aan zijn ingangen en eindtrappen. Meer niet!!!!!! Dat is het enige waarop hij een fout moet herkennen. puur spanning over een meetweerstand intern.
een foutcode is een hulpmiddel om de "monteur" een richting aan te geven. Daarvoor zijn er een hondertal foutcodes bedacht.
Dus bv een lampje wat op maar 2 manieren een signaal kan geven (aan of uit) kan nooit een richting geven waar je moet zoeken.
is paperclip of TECH voor nodig.
@Jeff, hetgeen jij beschrijft lijtk mij meer een probleem met de mengselsamenstelling bij hogere toeren, niets met de lambda te maken dus. Is de lambdasonde die constateert dat ie bv te arm loopt, dan geeft ie idd fout op de lambda. Dat wil niet zeggen dat dat onderdeel defect is.
oorzaak is gevolg.
Is een closed loop! remember.