knipperlicht blijft soms branden..
knipperlicht blijft soms branden..
hallo,
heb sinds kort een probleem met mijn gemini alarm.
als ik het alarm in of uitschakel blijft regelmatig na het knipper signaal me'n linker knipperlicht branden.
moet het dan een paar keer in en uitschakelen,voordat het knipperlicht gewoon uitgaat
weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn??
alvast bedankt
als ik het alarm in of uitschakel blijft regelmatig na het knipper signaal me'n linker knipperlicht branden.
moet het dan een paar keer in en uitschakelen,voordat het knipperlicht gewoon uitgaat
alvast bedankt
astra gsi turbo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
ik had precies hetzelfde..
me linker voor en achter knipperlicht.
na heel lang zoeken was ik erachter wat het is.
in het kastje van het gemini alarm zitten 4 relais
1tje daarvan is kapot alleen deze zitten gesoldeerd en weet ook niet welke dit is!
als jij ken uitzoeken welke relais het is en waar je er zo 1tje ken halen let me know
ik heb nu me alarm maar uitgezet want had het een keer niet door en kon de volgende dag mooi de startkabels tevoorschijn halen
me linker voor en achter knipperlicht.
na heel lang zoeken was ik erachter wat het is.
in het kastje van het gemini alarm zitten 4 relais
1tje daarvan is kapot alleen deze zitten gesoldeerd en weet ook niet welke dit is!
als jij ken uitzoeken welke relais het is en waar je er zo 1tje ken halen let me know
ik heb nu me alarm maar uitgezet want had het een keer niet door en kon de volgende dag mooi de startkabels tevoorschijn halen
- GrinX
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Re: knipperlicht blijft soms branden..
Standaard probleem met Gemini, heb er zelf 3 gehad en alle 3 hetzelfde euvel. Mogelijke oorzaak : te lichte relais.heineken schreef:hallo,
alvast bedankt
Grtz, GrinX
Re: knipperlicht blijft soms branden..
misschien beetje domme vraag maar zijn relais speciaal gemaakt voor bepaalde onderdelen of hebben ze allemaal dezelfe funtie: aan/uit schakelaar?GrinX schreef:Standaard probleem met Gemini, heb er zelf 3 gehad en alle 3 hetzelfde euvel. Mogelijke oorzaak : te lichte relais.heineken schreef:hallo,
alvast bedankt
of moet je echt bij gemini de relais bestellen en dan vervangen?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
oke weet ik dat ook... ken ik me alarmpie ook weer even fixen.Laagvlieger schreef:openmaken en kijken welk merk het relais is.
Zijn meestal gewoon universeelrelais.
alleen als je het gaat meten...
dan moet je even net zo lang kutten totdat de knipperlichten blijven branden (links) en als ze blijven branden, dan de relais door meten.
is het zo dat er dan dus 1 stroom moet geven en de andere 3 niet?
en moet je deze op weerstand meten of Voltage?
moet toch op 1 of andere manier uitsluiten welke relais de boosdoener is en om nou meteen 4 relais te kopen wordt denk beetje prijzig?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
1) Relais kosten geen drol
2) Mochten het open relais zijn (dus waar je de contacten zo ziet) dan kun je hem met de hand even "aantrekken" en zien welke functie die heeft.
makkelijkste is misshcien gewoon de printbanen volgen. Je weet op welke aansluiting je knippers zit, die volg j e naar het relais toe.
2) Mochten het open relais zijn (dus waar je de contacten zo ziet) dan kun je hem met de hand even "aantrekken" en zien welke functie die heeft.
makkelijkste is misshcien gewoon de printbanen volgen. Je weet op welke aansluiting je knippers zit, die volg j e naar het relais toe.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠