3.0 V6

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ging lekker vandaag 8)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Harm
forum-gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2006 10:49
Locatie: Tholen, Zeeland

Bericht door Harm »

woow!!!

ziet er goed uit!!!!

ga zo door.......... :thumbsup:
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

druklager is niet aangepast. Alleen de druklagerhouder.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nee ik ga er pattent op aanvragen :lol: maar ik ga nog een bus draaien, exact hetzelfde als de houder maar dan 2,5 cm langer die monteer ik op de oude houder. Zo kan je altijd een nieuw druklager er op zetten als die versleten is en hoeft hij dus niet altijd aangepast te worden. Over de priesas hebben we al zitten denken, maar zoals het er naar uit ziet past hij goed, dus maak je niet druk :wink: En even een prisas verlengen doe je niet zomaar.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nog even een bus getekend

Afbeelding

Afbeelding
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Mooi! 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

heb vandaag gehoord dat het om keuren van een auto van 4 naar 6 cilinder niet bij de rdw meer nodig is
:!: :!: :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

dat kan. APK hoeft er ook niet meer na gekeken te worden.
Neemt niet weg dat ie TOCH moet ivm de vermogenstoename.

maare wat of wie is je bron dan?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Een van zn internet warrior vriendjes natuurlijk :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

bij rob hadden ze bij de opel dealer een steekproef
en toen kwam het ter spraken
de persoon van de rdw heeft het zelf daar verteld
geen om keuring nodig dus niet alleen voor apk maar gewoon niet meer nodig
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja het is weer eens zo vaag in Nederland, een zegt mag wel ander zegt mag niet. Marcel moet toch zowiezo heen omdat hij boven de 40% vermogens toename zit. Bij de rally reden we ook allemaal met 1.4 chassis rond en dan vertelden we de verzekering gewoon dat er een andere motor in lag endat was 9 van de 10 keer geen probleem. Je zou hem niet kunnen keuren en het alleen aageven bij de verzekering maar goed zou toch niet het risico willen lopen dat er iets mis gaat.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Beter teveel doen, als te weinig.
Dan weet je altijd dat je goed zit. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Staat ook wel pimp op je kentekenpapieren natuurlijk "X30XE"(?)... 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

yupz en maakt hem meer waard.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ook dat, maar dan weet je wel ZEKER dat je achteraf bij een ongeval ofzo, geen gezeur krijgt :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Sounddragon schreef:Ook dat, maar dan weet je wel ZEKER dat je achteraf bij een ongeval ofzo, geen gezeur krijgt :wink:
Dat weet je nooit zeker, maar meer kan je zelf niet doen.

Ongevallen geven bijna altijd gezeik !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Jah, wrijf het er nog maar even in :?


:wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Station rijders he :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Hmm, over de herkeuring. Ik kreeg deze mail op een vraag over een herkeuring, dateert van 04-09-2006:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd.

U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring worden het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of zijn in Nederland gemachtigde importeur.

Wanneer er een typegoedkeuring bestaat dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval dan wordt u doorgestuurd naar het Test Centrum in Lelystad (TCL)voor een geluidstest en wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen tevens een weggedragtest .Totale kosten voor uw voertuig bedragen circa 1000,--euro.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Technische Helpdesk.

Technische helpdesk telefoonnummer: 0900 0739 (0,10 euro p/m).

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Ik neem aan dat als het niet nodig is het vermeld zou zijn... :?
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Wie haalt wat door elkaar ? :roll:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Lees nou de post eens een stukje naar boven

"Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd."

Welk gedeelte van dit stuk snappen mensen nou niet ? altijs maar met excusen dit en dat zo is het klaar doe lekker wat je zelf wil maar ga geen ideote dingen verzinnen om ergens onderuit te komen. Als je in princiepe al van een C16NE naar een NZ gaat weet ik het waterver moet je officeel al keuren omdat je motor code geweizigd is punt zo is het regels zijn duidelijk genoeg. Verder staat er duidelijk dat er dan gekeken word of er al een type goedkeuring is dus je zou eraltijd heen moeten of er nou al een goedkeuring voor is ofniet.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie