nieuwwaarde astra gsi
nieuwwaarde astra gsi
van de week hadden we het op het werk over de nieuw waarde van auto's. nu vroeg ik mij af wat een astra gsi ooit gekost heeft. en wat voor opties er danm opgezeten hebben.
weet iemand van jullie dit of weet iemand waar ik dit kan vinden??
alvast bedankt.
greetzz
weet iemand van jullie dit of weet iemand waar ik dit kan vinden??
alvast bedankt.
greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Het is NOG slimmer om hem niet plat te rijden
Heb hem trouwens maar even in Kletspraat gegooid, ik vinnut niet zo'n 'probleem' die nieuwwaarde
Als je hem platrijdt, en de expert ziet 3 spikkels roest >>> 1000 - 1500 €
Nette staat, met aantoonbare restauratie (rekeningen) 2500 + motorisch opgeleukt/revisie -->> 3500 MAX
Ergens halverwege die rits is het al handig om hem te laten taxeren omdat de waarde daarvan veel hoger is, dus na ECHTE restauratie zoals die van Melbo for example of motorombouw (op kenteken) zoals Laag nu gaat doen. neem aan dat ie daarna ook laat taxeren
Maar voor een gewone '13 in een dozijn' GSi zou ik mijn adem maar inhouden mocht je eens wat hebben
Heb hem trouwens maar even in Kletspraat gegooid, ik vinnut niet zo'n 'probleem' die nieuwwaarde
Als je hem platrijdt, en de expert ziet 3 spikkels roest >>> 1000 - 1500 €
Nette staat, met aantoonbare restauratie (rekeningen) 2500 + motorisch opgeleukt/revisie -->> 3500 MAX
Ergens halverwege die rits is het al handig om hem te laten taxeren omdat de waarde daarvan veel hoger is, dus na ECHTE restauratie zoals die van Melbo for example of motorombouw (op kenteken) zoals Laag nu gaat doen. neem aan dat ie daarna ook laat taxeren
Maar voor een gewone '13 in een dozijn' GSi zou ik mijn adem maar inhouden mocht je eens wat hebben
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Mijne wordt na de motorombouw ook getaxeerd.
Dan heb ik zowel de carrosserie als de motor weer in nieuwstaat. Dan zal de taxatiewaarde aanzienlijk hoger liggen dan de dagwaarde.
Daarna moet ie dan voor de verzekering elk jaar getaxeerd worden...
Dan heb ik zowel de carrosserie als de motor weer in nieuwstaat. Dan zal de taxatiewaarde aanzienlijk hoger liggen dan de dagwaarde.
Daarna moet ie dan voor de verzekering elk jaar getaxeerd worden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat klopt, maar de dagwaarde is nu ongeveer 1.250 - 1.500 euro.
Kijk naar Melbo's wagen, die is na de restauratie op het tienvoudige getaxeerd. Tuurlijk niet de nieuwwaarde, maar ik ben al tevreden als die van mij op 7.500 wordt getaxeerd. Wordt ie dan in puin gereden, krijg ik in ieder geval genoeg geld terug om een andere auto te kopen...
Kijk naar Melbo's wagen, die is na de restauratie op het tienvoudige getaxeerd. Tuurlijk niet de nieuwwaarde, maar ik ben al tevreden als die van mij op 7.500 wordt getaxeerd. Wordt ie dan in puin gereden, krijg ik in ieder geval genoeg geld terug om een andere auto te kopen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
lijkt mij dat ze ook kijken naar vermogen?Laagvlieger schreef:waarom? Je auto is nu verzekert voor een aanschafwaarde van 55.000 gulden.
Je betaald wel iet smeer maar nie veel als ik het goed begrepen heb
want als je ziet het verschil tussen astra 1.4 en 2.0 denk dat daar wel een redelijk verschilletje in te vinden valt.
maar is altijd afwachten misschien valt het allemaal wel mee
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Zou me ernstig verbazen als je dat gaat lukken, meestal doen ze dat niet meer boven de 8 jaar ofzoRedBill schreef:Het enige verschil is dat ik van WA+ naar All risk wil... Dat gaat dus wel wat meer kosten, maar so be it...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Mijn astra is uiteindelijk nu verzekerd op basis van de taxatiewaarde.
En dat is niet zo gemakkelijk al het lijkt.
Ten eerste hoef je zelf al niet aan te kloppen bij een verzekeringsmaatschappij, om te vragen of ze je auto tegen taxatiewaarde willen verzekeren.
Omdat de astra ouder dan tien jaar is, kan je hem al niet all risk laten verzekeren. En vanaf 20 jaar is een auto voor de verzekering een oldtimer, en kan je hem dus weer wel all risk laten verzekeren. Dus alles tussen de tien en twintig jaar is een probleem.
Dan krijg je het volgende;
De verzekering gaat eisen dat je een goedgekeurd alarm in (laat) bouwen, met certificaat, en minimaal een klasse 3 !
....en als je dan uiteindelijk via bv een tussenpersoon, een verzekering hebt afgesloten op de taxatiewaarde van de auto, is het bij 9 van de 10 gevallen ook nog eens zo, dat ze bij een schade uit gaan van de dagwaarde, en daarnaast dan je taxatierapport leggen. Dus je komt altijd ergens in het midden terecht en vaak zelfs maar een klein beetje boven de dagwaarde.
Dus als je een maatschappi9j bereid hebt gevonden, om je te verzekeren tegen de taxatiewaarde, zorg er dan voor dat dit ook duidelijk in je overeenkomst staat!
Ik vertel dit natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring en ook met behulp van de verhalen van mijn eigen taxateur, die tevens ook schade's taxeren.
In mijn geval is het me gelukt, omdat mijn auto via een vriend van me voorzien is van een goedgekeurd klasse 3 alarm met certificaat.
En de astra verzekerd is via onze verzekeringsagent, waar ook al onze andere verzekeringen van het huis en de corsa lopen.
(dus dan willen ze al wat meer voor je uitzoeken/regelen)
Bovendien moet de auto een taxatie rapport hebben, dat niet ouder is dan een half jaar en voorzien van (kleuren)foto's. Na goedkeuring volstaat het dan dat de auto elke drie jaar opnieuw getaxeerd wordt. (waar veel mensen dan ook weer niet bij stilstaan)
Feit blijft altijd dat het bij een evt schade altijd gezeik gaat geven, omdat bv de verzekeringsmaatschappij van de tegnstander een taxateur van de schade laat kijken naar jou schade. En als die man dan geen zin heeft om erg veel rekening te houden met het taxatierapport heb je een probleem.
Je gaat dan altijd afspreken om er een onafhankelijke partij naar te laten kijken, en aan het einde van het liedje krijg je uiteindelijk het bedrag wat precies tussen de twee taxaties in valt. En dus ben je toch nog genaaid.
Gaat zeker niet altijd zo, maar de kans is zeker aanwezig
En dat is niet zo gemakkelijk al het lijkt.
Ten eerste hoef je zelf al niet aan te kloppen bij een verzekeringsmaatschappij, om te vragen of ze je auto tegen taxatiewaarde willen verzekeren.
Omdat de astra ouder dan tien jaar is, kan je hem al niet all risk laten verzekeren. En vanaf 20 jaar is een auto voor de verzekering een oldtimer, en kan je hem dus weer wel all risk laten verzekeren. Dus alles tussen de tien en twintig jaar is een probleem.
Dan krijg je het volgende;
De verzekering gaat eisen dat je een goedgekeurd alarm in (laat) bouwen, met certificaat, en minimaal een klasse 3 !
....en als je dan uiteindelijk via bv een tussenpersoon, een verzekering hebt afgesloten op de taxatiewaarde van de auto, is het bij 9 van de 10 gevallen ook nog eens zo, dat ze bij een schade uit gaan van de dagwaarde, en daarnaast dan je taxatierapport leggen. Dus je komt altijd ergens in het midden terecht en vaak zelfs maar een klein beetje boven de dagwaarde.
Dus als je een maatschappi9j bereid hebt gevonden, om je te verzekeren tegen de taxatiewaarde, zorg er dan voor dat dit ook duidelijk in je overeenkomst staat!
Ik vertel dit natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring en ook met behulp van de verhalen van mijn eigen taxateur, die tevens ook schade's taxeren.
In mijn geval is het me gelukt, omdat mijn auto via een vriend van me voorzien is van een goedgekeurd klasse 3 alarm met certificaat.
En de astra verzekerd is via onze verzekeringsagent, waar ook al onze andere verzekeringen van het huis en de corsa lopen.
(dus dan willen ze al wat meer voor je uitzoeken/regelen)
Bovendien moet de auto een taxatie rapport hebben, dat niet ouder is dan een half jaar en voorzien van (kleuren)foto's. Na goedkeuring volstaat het dan dat de auto elke drie jaar opnieuw getaxeerd wordt. (waar veel mensen dan ook weer niet bij stilstaan)
Feit blijft altijd dat het bij een evt schade altijd gezeik gaat geven, omdat bv de verzekeringsmaatschappij van de tegnstander een taxateur van de schade laat kijken naar jou schade. En als die man dan geen zin heeft om erg veel rekening te houden met het taxatierapport heb je een probleem.
Je gaat dan altijd afspreken om er een onafhankelijke partij naar te laten kijken, en aan het einde van het liedje krijg je uiteindelijk het bedrag wat precies tussen de twee taxaties in valt. En dus ben je toch nog genaaid.
Gaat zeker niet altijd zo, maar de kans is zeker aanwezig
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Een klasse 3 alarm houd in dat je:
- Dubbele Startonderbreking (Dus zowel op startmotor als op brandstoftoevoer)
- Alarm (met sirene)
moet hebben? Of zie ik iets over het hoofd?
- Dubbele Startonderbreking (Dus zowel op startmotor als op brandstoftoevoer)
- Alarm (met sirene)
moet hebben? Of zie ik iets over het hoofd?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hmmm... daar kom ik dus niet aan ik heb een Type 2 van Texalarm, netjes SMC goedgekeurd, voorzien van noodstroomvoorziening, maar geen hellingshoekdetector, en geen inbouwcertificaat... (wel door professioneel bedrijf ingebouwd overigens).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)