3.0 V6
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nee ik ga er pattent op aanvragen maar ik ga nog een bus draaien, exact hetzelfde als de houder maar dan 2,5 cm langer die monteer ik op de oude houder. Zo kan je altijd een nieuw druklager er op zetten als die versleten is en hoeft hij dus niet altijd aangepast te worden. Over de priesas hebben we al zitten denken, maar zoals het er naar uit ziet past hij goed, dus maak je niet druk En even een prisas verlengen doe je niet zomaar.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
heb vandaag gehoord dat het om keuren van een auto van 4 naar 6 cilinder niet bij de rdw meer nodig is
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
bij rob hadden ze bij de opel dealer een steekproef
en toen kwam het ter spraken
de persoon van de rdw heeft het zelf daar verteld
geen om keuring nodig dus niet alleen voor apk maar gewoon niet meer nodig
en toen kwam het ter spraken
de persoon van de rdw heeft het zelf daar verteld
geen om keuring nodig dus niet alleen voor apk maar gewoon niet meer nodig
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ja het is weer eens zo vaag in Nederland, een zegt mag wel ander zegt mag niet. Marcel moet toch zowiezo heen omdat hij boven de 40% vermogens toename zit. Bij de rally reden we ook allemaal met 1.4 chassis rond en dan vertelden we de verzekering gewoon dat er een andere motor in lag endat was 9 van de 10 keer geen probleem. Je zou hem niet kunnen keuren en het alleen aageven bij de verzekering maar goed zou toch niet het risico willen lopen dat er iets mis gaat.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ook dat, maar dan weet je wel ZEKER dat je achteraf bij een ongeval ofzo, geen gezeur krijgt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Hmm, over de herkeuring. Ik kreeg deze mail op een vraag over een herkeuring, dateert van 04-09-2006:
Ik neem aan dat als het niet nodig is het vermeld zou zijn...In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd.
U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring worden het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of zijn in Nederland gemachtigde importeur.
Wanneer er een typegoedkeuring bestaat dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval dan wordt u doorgestuurd naar het Test Centrum in Lelystad (TCL)voor een geluidstest en wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen tevens een weggedragtest .Totale kosten voor uw voertuig bedragen circa 1000,--euro.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Technische Helpdesk.
Technische helpdesk telefoonnummer: 0900 0739 (0,10 euro p/m).
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Lees nou de post eens een stukje naar boven
"Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd."
Welk gedeelte van dit stuk snappen mensen nou niet ? altijs maar met excusen dit en dat zo is het klaar doe lekker wat je zelf wil maar ga geen ideote dingen verzinnen om ergens onderuit te komen. Als je in princiepe al van een C16NE naar een NZ gaat weet ik het waterver moet je officeel al keuren omdat je motor code geweizigd is punt zo is het regels zijn duidelijk genoeg. Verder staat er duidelijk dat er dan gekeken word of er al een type goedkeuring is dus je zou eraltijd heen moeten of er nou al een goedkeuring voor is ofniet.
"Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd."
Welk gedeelte van dit stuk snappen mensen nou niet ? altijs maar met excusen dit en dat zo is het klaar doe lekker wat je zelf wil maar ga geen ideote dingen verzinnen om ergens onderuit te komen. Als je in princiepe al van een C16NE naar een NZ gaat weet ik het waterver moet je officeel al keuren omdat je motor code geweizigd is punt zo is het regels zijn duidelijk genoeg. Verder staat er duidelijk dat er dan gekeken word of er al een type goedkeuring is dus je zou eraltijd heen moeten of er nou al een goedkeuring voor is ofniet.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109