nieuwwaarde astra gsi

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

nieuwwaarde astra gsi

Bericht door shania »

van de week hadden we het op het werk over de nieuw waarde van auto's. nu vroeg ik mij af wat een astra gsi ooit gekost heeft. en wat voor opties er danm opgezeten hebben.

weet iemand van jullie dit of weet iemand waar ik dit kan vinden??

alvast bedankt.

greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Voor de 16V 55.000
met wat opties airco oid ga je naar 60.000
DURE auto's dus toen !

Ter vergelijk een Impreza GTT/555 kostte 55.555 gulden.

En je kunt het uiteraard op pagina's als autotelegraaf, autotrader, etc vinden in de Databases.
r_o__m_e_o
forum-gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
Locatie: Zoetermeer

Bericht door r_o__m_e_o »

Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

wat is eigelijk de dagwaarde als ik em total loss rij ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Roy 2.0 16v schreef:wat is eigelijk de dagwaarde als ik em total loss rij ?
Kwartje gulden ongeveer...valt belabbert tegen iig! Daarom is het ook slim om hem regelmatig te laten taxeren als hij in betere staat is dan de gemiddelde Astra!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Het is NOG slimmer om hem niet plat te rijden :oops: :oops:

Heb hem trouwens maar even in Kletspraat gegooid, ik vinnut niet zo'n 'probleem' die nieuwwaarde :wink:

Als je hem platrijdt, en de expert ziet 3 spikkels roest >>> 1000 - 1500 €

Nette staat, met aantoonbare restauratie (rekeningen) 2500 + motorisch opgeleukt/revisie -->> 3500 MAX

Ergens halverwege die rits is het al handig om hem te laten taxeren omdat de waarde daarvan veel hoger is, dus na ECHTE restauratie zoals die van Melbo for example :wink: of motorombouw (op kenteken) zoals Laag nu gaat doen. neem aan dat ie daarna ook laat taxeren :wink:

Maar voor een gewone '13 in een dozijn' GSi zou ik mijn adem maar inhouden mocht je eens wat hebben :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ik laat hem taxeren, sterker nog. dat wil de verzekering ook.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Mijne wordt na de motorombouw ook getaxeerd.

Dan heb ik zowel de carrosserie als de motor weer in nieuwstaat. Dan zal de taxatiewaarde aanzienlijk hoger liggen dan de dagwaarde.

Daarna moet ie dan voor de verzekering elk jaar getaxeerd worden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Ik help het je hopen.. Blijven nu auto's van +10 jaar..
Tekst..
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Dat klopt, maar de dagwaarde is nu ongeveer 1.250 - 1.500 euro.

Kijk naar Melbo's wagen, die is na de restauratie op het tienvoudige getaxeerd. Tuurlijk niet de nieuwwaarde, maar ik ben al tevreden als die van mij op 7.500 wordt getaxeerd. Wordt ie dan in puin gereden, krijg ik in ieder geval genoeg geld terug om een andere auto te kopen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Heb je idd groot gelijk aan, taxeren behoudt ook de dagwaarde beter bij eventuele verkoop aan een particulier.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Dat is inderdaad waar.. als je verzekering erin mee gaat. Hoe zit dat eigenlijk met premie? Dan zou je premie per maand ook wat omhoog moeten gaan lijkt me.
Tekst..
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:ik laat hem taxeren, sterker nog. dat wil de verzekering ook.
ja duhh ken je lekker meer voor gaan dokke aan de verzekering :wink:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

waarom? Je auto is nu verzekert voor een aanschafwaarde van 55.000 gulden. :lol:
Je betaald wel iet smeer maar nie veel als ik het goed begrepen heb
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Het enige verschil is dat ik van WA+ naar All risk wil... Dat gaat dus wel wat meer kosten, maar so be it...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:waarom? Je auto is nu verzekert voor een aanschafwaarde van 55.000 gulden. :lol:
Je betaald wel iet smeer maar nie veel als ik het goed begrepen heb
lijkt mij dat ze ook kijken naar vermogen?
want als je ziet het verschil tussen astra 1.4 en 2.0 denk dat daar wel een redelijk verschilletje in te vinden valt.

maar is altijd afwachten misschien valt het allemaal wel mee :D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

RedBill schreef:Het enige verschil is dat ik van WA+ naar All risk wil... Dat gaat dus wel wat meer kosten, maar so be it...
Zou me ernstig verbazen als je dat gaat lukken, meestal doen ze dat niet meer boven de 8 jaar ofzo :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Mijn astra is uiteindelijk nu verzekerd op basis van de taxatiewaarde.

En dat is niet zo gemakkelijk al het lijkt.
Ten eerste hoef je zelf al niet aan te kloppen bij een verzekeringsmaatschappij, om te vragen of ze je auto tegen taxatiewaarde willen verzekeren.

Omdat de astra ouder dan tien jaar is, kan je hem al niet all risk laten verzekeren. En vanaf 20 jaar is een auto voor de verzekering een oldtimer, en kan je hem dus weer wel all risk laten verzekeren. Dus alles tussen de tien en twintig jaar is een probleem.

Dan krijg je het volgende;
De verzekering gaat eisen dat je een goedgekeurd alarm in (laat) bouwen, met certificaat, en minimaal een klasse 3 !

....en als je dan uiteindelijk via bv een tussenpersoon, een verzekering hebt afgesloten op de taxatiewaarde van de auto, is het bij 9 van de 10 gevallen ook nog eens zo, dat ze bij een schade uit gaan van de dagwaarde, en daarnaast dan je taxatierapport leggen. Dus je komt altijd ergens in het midden terecht en vaak zelfs maar een klein beetje boven de dagwaarde.
Dus als je een maatschappi9j bereid hebt gevonden, om je te verzekeren tegen de taxatiewaarde, zorg er dan voor dat dit ook duidelijk in je overeenkomst staat!

Ik vertel dit natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring en ook met behulp van de verhalen van mijn eigen taxateur, die tevens ook schade's taxeren.

In mijn geval is het me gelukt, omdat mijn auto via een vriend van me voorzien is van een goedgekeurd klasse 3 alarm met certificaat.
En de astra verzekerd is via onze verzekeringsagent, waar ook al onze andere verzekeringen van het huis en de corsa lopen.
(dus dan willen ze al wat meer voor je uitzoeken/regelen)

Bovendien moet de auto een taxatie rapport hebben, dat niet ouder is dan een half jaar en voorzien van (kleuren)foto's. Na goedkeuring volstaat het dan dat de auto elke drie jaar opnieuw getaxeerd wordt. (waar veel mensen dan ook weer niet bij stilstaan)

Feit blijft altijd dat het bij een evt schade altijd gezeik gaat geven, omdat bv de verzekeringsmaatschappij van de tegnstander een taxateur van de schade laat kijken naar jou schade. En als die man dan geen zin heeft om erg veel rekening te houden met het taxatierapport heb je een probleem.
Je gaat dan altijd afspreken om er een onafhankelijke partij naar te laten kijken, en aan het einde van het liedje krijg je uiteindelijk het bedrag wat precies tussen de twee taxaties in valt. En dus ben je toch nog genaaid.

Gaat zeker niet altijd zo, maar de kans is zeker aanwezig
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

duidelijk en helder verhaal bart!
W201 fan boy o_0
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Inderdaad! Misschien ook een leuk stukkie voor het archief.. Krijg je een leuke bibliotheek.
Tekst..
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Een klasse 3 alarm houd in dat je:

- Dubbele Startonderbreking (Dus zowel op startmotor als op brandstoftoevoer)
- Alarm (met sirene)

moet hebben? Of zie ik iets over het hoofd?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

En daar hoort volgens mij nog bij dat je alarm (sirene) een noodstroom voorziening moet hebben plus een hellingshoek detector (als ze de auto slepen of opladen dan gaat je alarm ook af).

Dat is toch een klasse 3 dacht ik.
Tekst..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

klopt.
- startonderbeker, hellingshoek en noodstroom.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

En gecertificeerd !

Dus bij een officieel bedrijf ingebouwd en aangemeld
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hmmm... daar kom ik dus niet aan ik heb een Type 2 van Texalarm, netjes SMC goedgekeurd, voorzien van noodstroomvoorziening, maar geen hellingshoekdetector, en geen inbouwcertificaat... (wel door professioneel bedrijf ingebouwd overigens).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie