Fuseekogel ,smeerhoes gescheurd ,wat nu?
Fuseekogel ,smeerhoes gescheurd ,wat nu?
Hoi mensen misschien al een topic maar niks erover gevonden.
Me fuseekogel linksvoor de smeerhoes is gescheurd ik weet dat ik hem moet laten vervangen iemand enig idee hoe en wat het me gaat kosten?
En is dit zelf te doen? wat erbij nodig?
Me fuseekogel linksvoor de smeerhoes is gescheurd ik weet dat ik hem moet laten vervangen iemand enig idee hoe en wat het me gaat kosten?
En is dit zelf te doen? wat erbij nodig?
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
waarom as los?????
HEEL simpel!
Wiel eraf.
Borgpin van kroonmoer fusee eraf en kroonmmoer losdraaien.
Dan paar ferme tikken tegen het fuseelichaam, dan springt de kogel eruit als je geluk hebt. Zoniet heb je speciale soort klem nodig.
Als de kogel los is het kapotte rubbertje eraf halen.
Fuseekogel goed inspecteren op roest/vuil. Zonodig schoonmaken.
Nieuw vet erin drukken en het nieuwe rubbertje eroverheen schuiven en vastklemmen met de bijgeleverde "elastiekjes".
Dan fuseekogel weer in fuseelichaam drukken, moer erop, GOED vast en weer borgen.
Dus alleen kogel hergebruiken als ie SPELING en ROESTvrij is van binnen.
HEEL simpel!
Wiel eraf.
Borgpin van kroonmoer fusee eraf en kroonmmoer losdraaien.
Dan paar ferme tikken tegen het fuseelichaam, dan springt de kogel eruit als je geluk hebt. Zoniet heb je speciale soort klem nodig.
Als de kogel los is het kapotte rubbertje eraf halen.
Fuseekogel goed inspecteren op roest/vuil. Zonodig schoonmaken.
Nieuw vet erin drukken en het nieuwe rubbertje eroverheen schuiven en vastklemmen met de bijgeleverde "elastiekjes".
Dan fuseekogel weer in fuseelichaam drukken, moer erop, GOED vast en weer borgen.
Dus alleen kogel hergebruiken als ie SPELING en ROESTvrij is van binnen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
bedankt mannen
Ik hoef alleen voor de fuseekogel een hoes te halen ,fuseekogelhoesje 4 euro nieuw met elastiekjes ,vanochtend gevraagd bij garage
Volgens de garage hoef me fuseekogel erniet uit.
Ok thats it
Maar weten jullie wel wat het moment is om je steekas vast te draaien??
Ik hoef alleen voor de fuseekogel een hoes te halen ,fuseekogelhoesje 4 euro nieuw met elastiekjes ,vanochtend gevraagd bij garage
Volgens de garage hoef me fuseekogel erniet uit.
Ok thats it
Maar weten jullie wel wat het moment is om je steekas vast te draaien??
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
kzou helemaal makelijk zijn als je subframe eronder uit haalt. even motor eruit.
Waarom zo moeilijk doen????
Ik werk altijd volgens principe zo min mogelijk loshalen.
Is maar een rubber hoesje, daar is nix moeilijks aan.
Om daar nou hele as voor te gaan loshalen......
aanhaalmoment is 20Nm + 90 graden!!!!!! voro het geval je hem toch los wilt halen. 100 Nm is VEEL te weinig!
Waarom zo moeilijk doen????
Ik werk altijd volgens principe zo min mogelijk loshalen.
Is maar een rubber hoesje, daar is nix moeilijks aan.
Om daar nou hele as voor te gaan loshalen......
aanhaalmoment is 20Nm + 90 graden!!!!!! voro het geval je hem toch los wilt halen. 100 Nm is VEEL te weinig!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ik genaaid!!Markwout schreef:bedankt mannen
Ik hoef alleen voor de fuseekogel een hoes te halen ,fuseekogelhoesje 4 euro nieuw met elastiekjes ,vanochtend gevraagd bij garage
Volgens de garage hoef me fuseekogel erniet uit.
Ok thats it
Maar weten jullie wel wat het moment is om je steekas vast te draaien??
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Wat Laag en ik al eerder zeiden, gewoon de veerpoot aan de kant drukken.
Pak een stuk touw of een stel tie-raps, en naar achteren hangen.
@2.nulletje, hoezo genaaid?
Als ze de fuseekogel geheel vervangen hebben, is het eveneens niet erg veel werk (naar eigen mening)...
Pak een stuk touw of een stel tie-raps, en naar achteren hangen.
@2.nulletje, hoezo genaaid?
Als ze de fuseekogel geheel vervangen hebben, is het eveneens niet erg veel werk (naar eigen mening)...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ik bedoel dat ik 12,50 betaalde voor die hoes!!GSi Twente schreef:Wat Laag en ik al eerder zeiden, gewoon de veerpoot aan de kant drukken.
Pak een stuk touw of een stel tie-raps, en naar achteren hangen.
@2.nulletje, hoezo genaaid?
Als ze de fuseekogel geheel vervangen hebben, is het eveneens niet erg veel werk (naar eigen mening)...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!