Fuseekogel ,smeerhoes gescheurd ,wat nu?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Markwout
forum-gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 aug 2006 17:48
Locatie: Rotterdam

Fuseekogel ,smeerhoes gescheurd ,wat nu?

Bericht door Markwout »

Hoi mensen misschien al een topic maar niks erover gevonden.

Me fuseekogel linksvoor de smeerhoes is gescheurd ik weet dat ik hem moet laten vervangen iemand enig idee hoe en wat het me gaat kosten?

En is dit zelf te doen? wat erbij nodig?


:)
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

waarom as los?????

HEEL simpel!

Wiel eraf.
Borgpin van kroonmoer fusee eraf en kroonmmoer losdraaien.
Dan paar ferme tikken tegen het fuseelichaam, dan springt de kogel eruit als je geluk hebt. Zoniet heb je speciale soort klem nodig.
Als de kogel los is het kapotte rubbertje eraf halen.
Fuseekogel goed inspecteren op roest/vuil. Zonodig schoonmaken.
Nieuw vet erin drukken en het nieuwe rubbertje eroverheen schuiven en vastklemmen met de bijgeleverde "elastiekjes".
Dan fuseekogel weer in fuseelichaam drukken, moer erop, GOED vast en weer borgen.

Dus alleen kogel hergebruiken als ie SPELING en ROESTvrij is van binnen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Amen, het fusee kun je normaal zo opzij drukken.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

yupz, da shet voordeel van een homokineet. Die kan bewegen en knikken enzo dus hoef je niet los te halen :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

hoesje zelf kost iets van 12,50 ofzo...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Markwout
forum-gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 aug 2006 17:48
Locatie: Rotterdam

Bericht door Markwout »

bedankt mannen :)

Ik hoef alleen voor de fuseekogel een hoes te halen ,fuseekogelhoesje 4 euro nieuw met elastiekjes ,vanochtend gevraagd bij garage :)

Volgens de garage hoef me fuseekogel erniet uit.

Ok thats it

Maar weten jullie wel wat het moment is om je steekas vast te draaien??
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Pff... het beste is met lucht altijd.

Vond ik nog ergens...:
Centrale moer vastzetten op 100 Nm
Centrale moer loshalen
Weer vastzetten op 20 Nm
Verder vastzetten met een hoek van 90 graden
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

klopt Erwin, maar die hoeft dus NIET los he hiervoor!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Markwout
forum-gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 aug 2006 17:48
Locatie: Rotterdam

Bericht door Markwout »

dus als ik het goed begrijp is de centrale moer gewoon weer op 100nm na het losmaken of 20 nm?

Niet los? werkt toch makkelijker?
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

kzou helemaal makelijk zijn als je subframe eronder uit haalt. even motor eruit.
Waarom zo moeilijk doen????
Ik werk altijd volgens principe zo min mogelijk loshalen.
Is maar een rubber hoesje, daar is nix moeilijks aan.
Om daar nou hele as voor te gaan loshalen......

aanhaalmoment is 20Nm + 90 graden!!!!!! voro het geval je hem toch los wilt halen. 100 Nm is VEEL te weinig!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Markwout schreef:bedankt mannen :)

Ik hoef alleen voor de fuseekogel een hoes te halen ,fuseekogelhoesje 4 euro nieuw met elastiekjes ,vanochtend gevraagd bij garage :)

Volgens de garage hoef me fuseekogel erniet uit.

Ok thats it

Maar weten jullie wel wat het moment is om je steekas vast te draaien??
:evil: ik genaaid!!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Wat Laag en ik al eerder zeiden, gewoon de veerpoot aan de kant drukken.
Pak een stuk touw of een stel tie-raps, en naar achteren hangen.

@2.nulletje, hoezo genaaid?
Als ze de fuseekogel geheel vervangen hebben, is het eveneens niet erg veel werk (naar eigen mening)...
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

GSi Twente schreef:Wat Laag en ik al eerder zeiden, gewoon de veerpoot aan de kant drukken.
Pak een stuk touw of een stel tie-raps, en naar achteren hangen.

@2.nulletje, hoezo genaaid?
Als ze de fuseekogel geheel vervangen hebben, is het eveneens niet erg veel werk (naar eigen mening)...
ik bedoel dat ik 12,50 betaalde voor die hoes!!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Plaats reactie