AstraLaVista Goes..... 2.0 16v GSi!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22
AstraLaVista Goes..... 2.0 16v GSi!
Na een hoop trammelant met m'n 1.8 GSi, waar om de haverklap wel iets kapot aan was, heb ik vandaag een 'nieuwe' auto uitgezocht.
Het betreft een Astra 2.0 16v GSi van februari 1996, 4 deurs, blauw/paars, 98.000 km gelopen, compleet standaard behalve de uitlaat.
Hij heeft wel lichte voorschade (linker en rechter scherm hebben wat deukjes en de voorbumper heeft schaafwonden), maar dit mag de pret niet drukken! Nieuwe schermpjes en voorbumper erop, even laten spuiten we kunnen er tegenaan! Voorbumper heb ik vanmiddag al gehaald.
M'n 1.8 GSi laat ik daar achter, aangezien ze momenteel toch al niet lekker in de markt liggen, en ik de plaats niet meer heb om em in onderdelen te verkopen.
Wat plaatjes bij het praatje (Telefoonpicaz)
Als het goed is, is ie dinsdag al klaar en dan kan ik wat betere foto's maken van mijn nieuwe aanwinst!
Het betreft een Astra 2.0 16v GSi van februari 1996, 4 deurs, blauw/paars, 98.000 km gelopen, compleet standaard behalve de uitlaat.
Hij heeft wel lichte voorschade (linker en rechter scherm hebben wat deukjes en de voorbumper heeft schaafwonden), maar dit mag de pret niet drukken! Nieuwe schermpjes en voorbumper erop, even laten spuiten we kunnen er tegenaan! Voorbumper heb ik vanmiddag al gehaald.
M'n 1.8 GSi laat ik daar achter, aangezien ze momenteel toch al niet lekker in de markt liggen, en ik de plaats niet meer heb om em in onderdelen te verkopen.
Wat plaatjes bij het praatje (Telefoonpicaz)
Als het goed is, is ie dinsdag al klaar en dan kan ik wat betere foto's maken van mijn nieuwe aanwinst!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22
Steeds wat kleine dingen...contactslot, handrem, startmotor, centrale vergrendeling die af en toe weigerde...heb wel alles nog gemaakt, maar ik kon het niet meer opbrengen om per week 6 dagen te sleutelen en 1 dag te rijden...Laagvlieger schreef:Leuk!!!
Wat voor probleempjes had je dan met je oude?
Staat ook donders leuke Ascona achter op de foto trouwens
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Volgens mij niet, een 5 deurs is echies wel langer als een 3 deurs en dus de uitlaat ookRedBill schreef:Uitlaatlijn 5- en 3 drs is gelijk. De wielbasis is bij beide uitvoeringen namelijk even lang, de hele bodemplaat is dus gelijk.
Ik heb het al 3 keer aangepast op mijn station, scheelt een cm of 25 tpv de middendemper/achterdemper... simpelweg de middendemper aan het einde een stukkie verlengen does the job
Ik weet eigenlijk niet of er nou ook nog verschil zit in de 5 deurs of een sedan
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Jeh, vertel mij wat...een of andere slimmerd heeft de schokbrekers in de weg gezet
Maar wel raar dat de 3 en 5 deurs gelijk zijn...als je zo kijkt dan kan je op een 3 deurs die 2e deur niet kwijt, ook al denk je een stuk van de deur af, want die is wel een flink eind langer in een hatch...
D8 eigenlijk dat de 5 deurs en de sedan broertjes waren
Maar wel raar dat de 3 en 5 deurs gelijk zijn...als je zo kijkt dan kan je op een 3 deurs die 2e deur niet kwijt, ook al denk je een stuk van de deur af, want die is wel een flink eind langer in een hatch...
D8 eigenlijk dat de 5 deurs en de sedan broertjes waren
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Zit de extra lengte van de station dan alleen maar achter de achteras ??? of is de wielbasis van een station ook langer ??
De deuren van de 5 deurs zijn volgens mij ook anders als bij de station, bij mij zit er een dubbele ruit in de achterste zijdeur
Mijn middendempervervanger is ook van een GSi, en die kwam qua maat en vorm perfekt uit over de achteras, moest alleen ietsie verlengen en die maffe bocht naar de demper even pas maken..
De deuren van de 5 deurs zijn volgens mij ook anders als bij de station, bij mij zit er een dubbele ruit in de achterste zijdeur
Mijn middendempervervanger is ook van een GSi, en die kwam qua maat en vorm perfekt uit over de achteras, moest alleen ietsie verlengen en die maffe bocht naar de demper even pas maken..
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22
Even een kleine update!
Gisteren heb ik m'n 1.8 GSi als donorauto gebruikt voor mijn vriend z'n 2.0 8v GSi. Hij had wat kapotte/beschadigde interieurdeeltjes en die hebben we even geswapt. Carkit eruit gehaald, radio laat ik mooi zitten, met de voorspeakers en de tweeters.
Hoedenplank, ruitenwissermotor, versnellingspookhoes en einddemper (Remus, net een jaar oud) worden omgezet naar de nieuwe GSi.
Vanavond wou m'n pa al alles om gaan zetten, dus met een beetje geluk rij ik vanavond al naar huis met mijn nieuwe aanwinst!
Gisteren heb ik m'n 1.8 GSi als donorauto gebruikt voor mijn vriend z'n 2.0 8v GSi. Hij had wat kapotte/beschadigde interieurdeeltjes en die hebben we even geswapt. Carkit eruit gehaald, radio laat ik mooi zitten, met de voorspeakers en de tweeters.
Hoedenplank, ruitenwissermotor, versnellingspookhoes en einddemper (Remus, net een jaar oud) worden omgezet naar de nieuwe GSi.
Vanavond wou m'n pa al alles om gaan zetten, dus met een beetje geluk rij ik vanavond al naar huis met mijn nieuwe aanwinst!