Audio aangesloten maar nu...?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Als ie andere HU hetzelfde doet, ligt het dus NIET aan de radio he :wink:

Instellingen van de versterker misschien ?? :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Sounddragon schreef:Als ie andere HU hetzelfde doet, ligt het dus NIET aan de radio he :wink:

Instellingen van de versterker misschien ?? :wink:
je kan op de versterker geen links en rechts van front veranderen.
maar btw toen ik hem in het begin testte deed links en rechts het wel dacht ik ineens aan.
alleen ik had eerst rechts aangesloten, dat ging toen goed.
alleen toen ik links ook had aangesloten gingen ze alle 2 kraken :?

maar ik heb nu weer stap voor stap alles aangesloten en faderen van voor naar achter gaat nu wel.
alleen als ik alles naar voren heb gefadert en ik doe de balans naar links of rechts blijft hetzelfde! (de rechter box blijft geluid geven).

alles doet het, behalve me linker compo :? :cry: hij doet het wel maar heel zachtjes!
als ik me volume harder zet dan hoor ik bijna geen verschil in de linker compo.

hier de aansluiting:
Afbeelding
Afbeelding

begin bijna te denken dat die compo is opgeblazen :roll:
maar lijkt me heel stug want me tweeter en deur box doen het alle 2 niet meer.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Filter zou kunnen evt.... :?

Alleen een rechter of linker kanaal aansluiten is ook niet echt een goed plan.... vindt je versterker niet echt fijn...

Blijft moeilijk zo op afstand....tis gewoon een kwestie van elimineren, je hebt alles dubbel dus ga op je gemakkie puzzelen en het komt goed :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

nou ik had me voorboxen aangesloten rechtstreeks op me radio en dat doet het gewoon goed.

ik vindt het wel goed zo.. ben net klaar met puzzelen en het werd steeds vager.

nu deed me level knop het nieteens meer op me versterker... ik moest volume volgas zetten en nu kwam er alleen muziek uit me linker compo en rechts niks.

ik laat het wel lekker allemaal inbouwen.
vindt het goed zo! ik kap ermee....
Laatst gewijzigd door D_V_R_O_S op 22 aug 2006 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Ik gaat donderdagavond "even" naar die zaak toe om hem om te ruilen en dan ken ik evt. zaterdagmiddag (als je tijd heb) even langs komen.
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

nu ik alles er weer uit heb gehaald ga ik even het volgende testen om uit te sluiten of het idd aan de versterker ligt of niet.

ik ga me oude versterker er even bij pakken (2-kanaals) en daar zet ik dan alleen even me front op aan.

ik heb namelijk ook nog een klein vermoeden dat me tulpkabel niet helemaal fit meer is (heb eigenlijk nog geen andere kabel getest).
toen ik of de zwarte of de rode eruit trok, dezelfde compo bleef het gewoon doen.

BTW... kan het ook zijn dat ik te dikke speakerdraad gebruikt?
ik heb namelijk het speakerdraad nar voren getrokken en dan achter me radio op de standaard bekabeling aangesloten. deze gaat dan via de bekende deurrubber de deur in en dan gaat ie zo het filter in.

misschien dat ie dan teveel weerstand krijg???

achter speakers zitten gewoon alleen met die dikkere speakerkabels aangesloten dus die krijg ook geen weerstand van een (veel) dunnere kabel en werken dus wel gewoon.
PaRa
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door PaRa »

Vaak ( bijna altijd ).. zit er een switch in je filter van je compo set..

0 / -3 en -6 db.

Kijk of die 2 switches het zelfde staan... ( MUCHO IMPORTANTE ).

overigens kan ik je vertellen dat de VIBE een prima versterker is. !

...

vervolgens.. het BBBBBBBBzp probleem

Massa punt. onder je wielbak weg.. en onder een gordel bout plaatsen.
het is namelijk zo dat de reserve wiel maar een klein stukje plaat is. terweil je gordelbout direct het chassis in gaat. ( daar waar ook de massa van de accu op zit ). als je nummer skipt. hoor je dan ook een "plop"??
of als je radio aangaat. ?

Nog een tip inderdaad.. is de massa van je radio.. EXTRA aansluiten op de massa van je versterker onder de gordelbout dus :lol: :lol: . hiermee kan je eventueel een massa verschil oplossen ( dat is dus de oorzaak vaak van een bzzt.. een massa verschil

.. ook wat eventueel. als al het andere niet meer werkt. zijn er ground loop filters te verkrijgen.
preparation is the key not to fail, fail is to forget the preparation
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

PaRa schreef:Vaak ( bijna altijd ).. zit er een switch in je filter van je compo set..

0 / -3 en -6 db.

Kijk of die 2 switches het zelfde staan... ( MUCHO IMPORTANTE ).

overigens kan ik je vertellen dat de VIBE een prima versterker is. !

...

vervolgens.. het BBBBBBBBzp probleem

Massa punt. onder je wielbak weg.. en onder een gordel bout plaatsen.
het is namelijk zo dat de reserve wiel maar een klein stukje plaat is. terweil je gordelbout direct het chassis in gaat. ( daar waar ook de massa van de accu op zit ). als je nummer skipt. hoor je dan ook een "plop"??
of als je radio aangaat. ?

Nog een tip inderdaad.. is de massa van je radio.. EXTRA aansluiten op de massa van je versterker onder de gordelbout dus :lol: :lol: . hiermee kan je eventueel een massa verschil oplossen ( dat is dus de oorzaak vaak van een bzzt.. een massa verschil

.. ook wat eventueel. als al het andere niet meer werkt. zijn er ground loop filters te verkrijgen.
dat bzzzz is zo goed als weg.
maar die plop is idd erg goed hoorbaar als de radio aan/uit gaat maar niet van switchen naar ander nummer.

maar ik gaat eens kijken naar die filter instelling.
en waar zou die dan op moeten staan? :roll:
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

heb me deurpaneel er even afgehaald en naar het filter gekeken.
maar er zit geen schakelaartje op oid. (aan beide filters niet)

heb ook even me oude radio (1 pre-out) en me oude versterker (2 kanaals) aangesloten.

en ook gewoon maar 1 kant geluid en de andere kant heel zacht. (nu ging links aan en rechts zacht).

toen even de compo weer geheel direct op de radio aangesloten en gewoon goed draaien!
dus het licht niet aan de versterker.

kan het niet aan de speakerdraden liggen die van de versterker naar de draadjes achter me radio lopen (die standaard draadjes die vanaf je radio je deur in gaan). heb helaas geen dunner draad liggen dus kan dat niet testen.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Kom zaterdagmiddag maar langs, dan gaan we even meten --> meten = weten :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

PaRa
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door PaRa »

DaVaRiOuS schreef:heb me deurpaneel er even afgehaald en naar het filter gekeken.
maar er zit geen schakelaartje op oid. (aan beide filters niet)

heb ook even me oude radio (1 pre-out) en me oude versterker (2 kanaals) aangesloten.

en ook gewoon maar 1 kant geluid en de andere kant heel zacht. (nu ging links aan en rechts zacht).

toen even de compo weer geheel direct op de radio aangesloten en gewoon goed draaien!
dus het licht niet aan de versterker.

kan het niet aan de speakerdraden liggen die van de versterker naar de draadjes achter me radio lopen (die standaard draadjes die vanaf je radio je deur in gaan). heb helaas geen dunner draad liggen dus kan dat niet testen.
De plop. KAN komen.. door de iso stekker van standaard opel
Er zit namelijk :D ook een kabel aangesloten op de tel mute van de radio

dus wat je dan doet. is even kijken waar de telmute van je radio zit. .. en vervolgens kijken wat er op aangesloten zit. ( bij opel zit er 1 of ander kabeltje op wat euh .. stoort :D.. simpel gezegd. )
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

is goed...
ik ga zowiezo donderdagavond even langs ron de vries.

gaat de versterker even op de testbank en als er wat loos is krijg ik een nieuwe mee (had ze vanmiddag even gebelt).
dan heb ik iig zekerheid!

echt heel erg vaag allemaal...

maar sound dan zie ik jou zoiezo zaterdagmiddag!

PM even je adres enzo, die heb ik niet meer :wink:
PaRa
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door PaRa »

ik heb ooit bij rdv gewerkt :D als inbouwer
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Multimedia technicus klinkt beter 8) :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Hoppaaaa!!!

probleem is opgelost en draait nu piekfijn! :lol:
alleen zit nog heel klein ruisje in...

wat was het probleem...
achter je radio heb je zegmaar de standaard draden voor de deurboxen en achterboxen.

ik had bij de linker compo de massa van de rechter compo gebruikt en bij de rechter compo de massa van 1 van de draden die naar achter loopt.

dus had ze omgedraait want dacht dat ze verkeer om zaten.
nou toen deed me rechter compo het perfect en links deed nu helemaal niks.
dus ik dacht ik zit in de buurt!

dus een andere massadraad gepaakt en aangesloten op de linker compo en jahoor draaien als een tiet! :lol:

ik kon niet zien welke massadraad waarheen gaat omdat dat allemaal weggeknutselt zit achter het dash.

maar hij doet het en kan beginnen met afstellen! 8)
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

:D Mooi zo ! ! ! :thumbsup:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Sounddragon schreef::D Mooi zo ! ! ! :thumbsup:
ja ken je wel zeggen... je wil niet weten hoe blij ik was toen die het deed gek... pffff :lol: :lol: :lol:

heb er 3 dagen hard aan zitten zwoegen, werd er gewoon saggo door (op me werk en tegen het vrouwtje)
ja je heb er gvd dik 650,- eur voor uitgeven en dan wil het niet draaien! nou hoe gek wordt je dan :twisted:

maja eind goed... al goed 8) :lol:
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

even nog een klein vraagje...

wat is eigenlijk het verschil tussen High pass Low Pass en Full mode???
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

High pass --> al het sublaag eruit, dus voor je compo's
Low pass --> al het midden en hoog eruit, dus voor je sub
Full range --> filtert niks, dus voor een goede 6x9 speaker aan een lichte amp of voor een speaker die aktief of passief gefilterd wordt...

Het beste is om altijd de filters te gebruiken, als je op je amp filtert, versterkt ie dus alléén wat je wilt horen uit het desbetreffende kanaal, als je een passief of aktief extern filter het werk laat doen NA de amp, pleur je dus dat vermogen gewoon in de Kliko, wordt dan door het filter omgezet in warmte of licht, en kost dus een bak rendement :wink:

Daarom zal ik ook noooit een amp of sub kopen waar teveel lichies of neon troep op zit...ik heb liever dattie dat vermogen uit mijn speakers gooit, als ik kermis wil dan koop ik het zelf wel :twisted:

Ik filter zelf in de HU, daarna de evt restjes in de amp, dus mijn speakers krijgen een redelijk schoon en aangepast audiofiel dieet :P
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Sounddragon schreef:High pass --> al het sublaag eruit, dus voor je compo's
Low pass --> al het midden en hoog eruit, dus voor je sub
Full range --> filtert niks, dus voor een goede 6x9 speaker aan een lichte amp of voor een speaker die aktief of passief gefilterd wordt...

Het beste is om altijd de filters te gebruiken, als je op je amp filtert, versterkt ie dus alléén wat je wilt horen uit het desbetreffende kanaal, als je een passief of aktief extern filter het werk laat doen NA de amp, pleur je dus dat vermogen gewoon in de Kliko, wordt dan door het filter omgezet in warmte of licht, en kost dus een bak rendement :wink:

Daarom zal ik ook noooit een amp of sub kopen waar teveel lichies of neon troep op zit...ik heb liever dattie dat vermogen uit mijn speakers gooit, als ik kermis wil dan koop ik het zelf wel :twisted:

Ik filter zelf in de HU, daarna de evt restjes in de amp, dus mijn speakers krijgen een redelijk schoon en aangepast audiofiel dieet :P
oke thnx...
heb namelijk net even het boekje doorgelezen en kwam daar idd ook ahter (zag het ook op me amp staan).
dus vandaar even de vraag!

ik ga dus eerst even alles op de HU instellen en als evt. nodig is ook op de amp!

pfff wat een werk nog een versterkertje inbouwen :D
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Ben in Marty's auto ook een uurtje of 50 bezig geweest geloof ik.... maar da's inclusief kisten bouwen en bekleden he....en met wat hulp van Marty en Clintjuh met het kabelwerk door de auto trekken :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

nou het zit erin en is klaar voor gebruik (8)
moet alleen die remote draad en me hoedenplank-speakerdraad nog even netjes maken maar ben even helemaal verrot!

Radio + Subwoofer-controller (links)
Afbeelding

Versterker en wat andere boxies
Afbeelding
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bij de Halfords kan je voor een prikkie van die klittenband 'hou je bagage op zijn plek' units kopen, die klitten perfekt op die grijze bekleding, en voorkomen dat alles beschadigt door een rondglijdende subkist :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Sounddragon schreef:Bij de Halfords kan je voor een prikkie van die klittenband 'hou je bagage op zijn plek' units kopen, die klitten perfekt op die grijze bekleding, en voorkomen dat alles beschadigt door een rondglijdende subkist :wink:
wij hebben hier geen halfords in de buurt :)

maar het rondglijden valt best mee.
zit ook te denken om hem vast te zetten maar dat is ook kut want nu is het best makkelijk als die er even uit moet ofzo.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Vandaar ook die klittenbandunits, dan trek je de het er zó weer uit :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Plaats reactie