AstraLaVista Goes..... 2.0 16v GSi!

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

AstraLaVista Goes..... 2.0 16v GSi!

Bericht door AstraLaVista »

Na een hoop trammelant met m'n 1.8 GSi, waar om de haverklap wel iets kapot aan was, heb ik vandaag een 'nieuwe' auto uitgezocht.

Het betreft een Astra 2.0 16v GSi van februari 1996, 4 deurs, blauw/paars, 98.000 km gelopen, compleet standaard behalve de uitlaat.
Hij heeft wel lichte voorschade (linker en rechter scherm hebben wat deukjes en de voorbumper heeft schaafwonden), maar dit mag de pret niet drukken! Nieuwe schermpjes en voorbumper erop, even laten spuiten we kunnen er tegenaan! Voorbumper heb ik vanmiddag al gehaald.

M'n 1.8 GSi laat ik daar achter, aangezien ze momenteel toch al niet lekker in de markt liggen, en ik de plaats niet meer heb om em in onderdelen te verkopen.

Wat plaatjes bij het praatje (Telefoonpicaz)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het goed is, is ie dinsdag al klaar en dan kan ik wat betere foto's maken van mijn nieuwe aanwinst!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Leuk!!!
Wat voor probleempjes had je dan met je oude?

Staat ook donders leuke Ascona achter op de foto trouwens 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Bericht door AstraLaVista »

Laagvlieger schreef:Leuk!!!
Wat voor probleempjes had je dan met je oude?

Staat ook donders leuke Ascona achter op de foto trouwens 8)
Steeds wat kleine dingen...contactslot, handrem, startmotor, centrale vergrendeling die af en toe weigerde...heb wel alles nog gemaakt, maar ik kon het niet meer opbrengen om per week 6 dagen te sleutelen en 1 dag te rijden...
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

haha neej das nie de bedoeling neej :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. 't Is een X20XEV toch?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3762
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Si, uitlaat valt me op !
Hebben die latere 2.0 C20XEs zelfde einddemper als C20XE ?
Is uitlaatlijn eigenlijk anders 5 deurs of 3 deurs ?

Verder congrats met nieuwe aanwinst !
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Uitlaatlijn 5- en 3 drs is gelijk. De wielbasis is bij beide uitvoeringen namelijk even lang, de hele bodemplaat is dus gelijk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Nette auto,veel rijplezier met je goed uitgekozen nieuwe GSI :D
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Nette auto hoor! :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

RedBill schreef:Uitlaatlijn 5- en 3 drs is gelijk. De wielbasis is bij beide uitvoeringen namelijk even lang, de hele bodemplaat is dus gelijk.
Volgens mij niet, een 5 deurs is echies wel langer als een 3 deurs en dus de uitlaat ook :wink:
Ik heb het al 3 keer aangepast op mijn station, scheelt een cm of 25 tpv de middendemper/achterdemper... simpelweg de middendemper aan het einde een stukkie verlengen does the job :wink:

Ik weet eigenlijk niet of er nou ook nog verschil zit in de 5 deurs of een sedan :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

3 drs en 5 drs is gelijk.
Sedan heeft langere eindemper (eindpijp),
Station heeft helemaal aparte hokkietokkie uitlaat met rare knik erin.
:lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:D Jeh, vertel mij wat...een of andere slimmerd heeft de schokbrekers in de weg gezet :lol: :lol:

Maar wel raar dat de 3 en 5 deurs gelijk zijn...als je zo kijkt dan kan je op een 3 deurs die 2e deur niet kwijt, ook al denk je een stuk van de deur af, want die is wel een flink eind langer in een hatch... :)

D8 eigenlijk dat de 5 deurs en de sedan broertjes waren :roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

3 en 5 drs zijn kwa auto exact, alleen zijn de voordeuren bij een 5 drs korter om ruimte te creeeren voor de achterflappers.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Zit de extra lengte van de station dan alleen maar achter de achteras ??? of is de wielbasis van een station ook langer ??
De deuren van de 5 deurs zijn volgens mij ook anders als bij de station, bij mij zit er een dubbele ruit in de achterste zijdeur :)

Mijn middendempervervanger is ook van een GSi, en die kwam qua maat en vorm perfekt uit over de achteras, moest alleen ietsie verlengen en die maffe bocht naar de demper even pas maken.. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

extra lengte zit hem na de achteras ja.
Achterdeuren zijn idd anders. Kwa vorm, niet kwa lengte.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Bericht door AstraLaVista »

Even een kleine update!
Gisteren heb ik m'n 1.8 GSi als donorauto gebruikt voor mijn vriend z'n 2.0 8v GSi. Hij had wat kapotte/beschadigde interieurdeeltjes en die hebben we even geswapt. Carkit eruit gehaald, radio laat ik mooi zitten, met de voorspeakers en de tweeters.
Hoedenplank, ruitenwissermotor, versnellingspookhoes en einddemper (Remus, net een jaar oud) worden omgezet naar de nieuwe GSi.
Vanavond wou m'n pa al alles om gaan zetten, dus met een beetje geluk rij ik vanavond al naar huis met mijn nieuwe aanwinst!
Plaats reactie