Ben ik helaas weer..HELP tipsssss
- Dordtmeissie
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ben ik helaas weer..HELP tipsssss
Heb weer wat probleempjes met de auto helaas misschien hebben jullie wat tips of iedeeen voor me..Zaterdag wordt iig eindelijk de carterpan pakking vervangen..Hopen dat de lekkage eindelijk verholpen is..Ik vraag dan ook of die gozer dan naar me onderstaande problemen ook wil kijken..maar is geen opel kenner..dus ben daar nogal voorzichtig mee..
Heb nu een ander probleem waar ik nie zo blij mee ben..
Het is als ik pas weg rijd of een korte bocht naar links of naar rechts maakt..Ik voel dan rechts bij mijn wiel of iig rechts voor een heel vaag iets.(beetje knak geluid of iets) Is geen homokineet want dat weet ik hoe dat voelt..je hoor ook een heel raar geluid.Net of er iets krom zit daar..het gevoel en geluid is heel moeilijk uit te leggen.heb het alleen bij pas wegrijden of een korte bocht maakt.
Onder het rijden zelf voelk en hoor ik het nooit.Kan er iets met mij as zijn ofzo??Het was er wel opeens..Ben wel eens per ongeluk iets te hard over een drempel gegaan..maar was niet zo dat ik het daarna gelijk voelde.
2e probleem is dat als ik tussen de 40/50 km in zijn 3 rijd dattie op een bepaald moment gaat schokken...Meestal schakel ikm dan gelijk door naar zijn 2 en is het weg.Zelfs een evaren monteur kwam er niet achter waar het door kwam..(nou en ik al helemaal niet)
Nog een probleem..Mijn etc lampje gaat regelmatig branden..en houd in.Op verschillende momenten gebeurd dat..Maar meestal bij het wegrijden met invoegen...zou het door me banden kunnen komen..? Die zijn wel aan vervanging toe.
Laatste probleempje..Me dakraam lekt Nou iig dat hendeltje waar jem mee open draait ..Hoe kan ik dat het beste maken??
Alvast bedankt voor ut lezen
Heb nu een ander probleem waar ik nie zo blij mee ben..
Het is als ik pas weg rijd of een korte bocht naar links of naar rechts maakt..Ik voel dan rechts bij mijn wiel of iig rechts voor een heel vaag iets.(beetje knak geluid of iets) Is geen homokineet want dat weet ik hoe dat voelt..je hoor ook een heel raar geluid.Net of er iets krom zit daar..het gevoel en geluid is heel moeilijk uit te leggen.heb het alleen bij pas wegrijden of een korte bocht maakt.
Onder het rijden zelf voelk en hoor ik het nooit.Kan er iets met mij as zijn ofzo??Het was er wel opeens..Ben wel eens per ongeluk iets te hard over een drempel gegaan..maar was niet zo dat ik het daarna gelijk voelde.
2e probleem is dat als ik tussen de 40/50 km in zijn 3 rijd dattie op een bepaald moment gaat schokken...Meestal schakel ikm dan gelijk door naar zijn 2 en is het weg.Zelfs een evaren monteur kwam er niet achter waar het door kwam..(nou en ik al helemaal niet)
Nog een probleem..Mijn etc lampje gaat regelmatig branden..en houd in.Op verschillende momenten gebeurd dat..Maar meestal bij het wegrijden met invoegen...zou het door me banden kunnen komen..? Die zijn wel aan vervanging toe.
Laatste probleempje..Me dakraam lekt Nou iig dat hendeltje waar jem mee open draait ..Hoe kan ik dat het beste maken??
Alvast bedankt voor ut lezen
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
1) Stabilisator eind kan idd.
2) Schokken doen ze onderin laag in toeren altijd iets, of LFR vies, slaattie ook af stationair ?
3) ETC hoort zo te werken, op moment van kort knipperen grijpttie in, en issie aan het werk, rechts naast je stoel zit een knop. Zet je hem mee uit. Lampje continu branden = ETC uit.
2) Schokken doen ze onderin laag in toeren altijd iets, of LFR vies, slaattie ook af stationair ?
3) ETC hoort zo te werken, op moment van kort knipperen grijpttie in, en issie aan het werk, rechts naast je stoel zit een knop. Zet je hem mee uit. Lampje continu branden = ETC uit.
- Dordtmeissie
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik ga dan even zoiezo vragen of die jonge het wiel er even af haalt..en hoor ook op een bepaald moment een tik..bij zo een bocht...Wordt zeker duur grappje zo te horen.
En dat schokke merkte ik vandaag dattie het ook in zijn 2 doet ja..en hij slaat nooit af de motor.
Ja de etc knop knipperd en gaat dan in werking ja..maar doet het wel op rare momenten..daarom vroeg ikmezelf af of het door me banden kan komen..Hij hoor toch te werken als je te weinig grip heb op de weg..?
En dat schokke merkte ik vandaag dattie het ook in zijn 2 doet ja..en hij slaat nooit af de motor.
Ja de etc knop knipperd en gaat dan in werking ja..maar doet het wel op rare momenten..daarom vroeg ikmezelf af of het door me banden kan komen..Hij hoor toch te werken als je te weinig grip heb op de weg..?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
1) idd laat stabilisatoroog checken,
2) Kan zoveel wezen, moet i evoor aan de computer,
3) Moet ie ook voor aan de computer, banden KUNNEN er mee te maken hebben. Als banden per as teveel verschillen kwa profiel kan er teveel verschil ontstaan tussen de waardes L/R. Maar waarschijnlijker vind ik een probleem wat gecombineerd is met het inhouden van de motor probleem. Bv temp.sensor of gaskleppositie.
Dus voor 3, ook aan de computer hangen.
2) Kan zoveel wezen, moet i evoor aan de computer,
3) Moet ie ook voor aan de computer, banden KUNNEN er mee te maken hebben. Als banden per as teveel verschillen kwa profiel kan er teveel verschil ontstaan tussen de waardes L/R. Maar waarschijnlijker vind ik een probleem wat gecombineerd is met het inhouden van de motor probleem. Bv temp.sensor of gaskleppositie.
Dus voor 3, ook aan de computer hangen.
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 21 aug 2006 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
3) kan ook zijn dat een of meerdere abs sensoren of poolwielen vies of kapot is.Laagvlieger schreef:1) idd laat stabilisatoroog checken,
2) Kan zoveel wezen, moet i evoor aan de computer,
3) Moet ie ook voor aan de computer, banden KUNNEN er mee te maken hebben. Als banden per as teveel verschillen kwa profiel kan er teveel verschil ontstaan tussen de waardes L/R. Maar waarschijnlijker vind ik een probleem wat gecombineerd is met het inhouden van de motor probleem. Bv temp.sensor of gaskleppositie.
Dus voor 3, ook aan de computer hangen.
dan krijgt die ook een verschil te zien. dan springt of op storing of hij begint te werken
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Wiellagers zitten in je fusee (botweg genoemd in z'n geheel veerpoot).
Meeste Opel bakken gaan niet vaak kapot, sporadisch dat dit gebeurt.
Dus niet de lagers met elkaar gaan verwarren.
Je wiellagers is wel belangrijk om te vervangen, want als deze inslijten op je naaf kun je die weer erbij gaan zoeken.
Zijn opzich wel prijzig per stuk die lagers, en het is ook nog wel een werkje kwa inbouw.
Meeste Opel bakken gaan niet vaak kapot, sporadisch dat dit gebeurt.
Dus niet de lagers met elkaar gaan verwarren.
Je wiellagers is wel belangrijk om te vervangen, want als deze inslijten op je naaf kun je die weer erbij gaan zoeken.
Zijn opzich wel prijzig per stuk die lagers, en het is ook nog wel een werkje kwa inbouw.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Dordtmeissie
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Dat zou wel fijn zijnopelforum schreef:dord is niet zover !!!
woon zelf in ridderkerk
ken er wel even naar kijken voor je als je wilt
Zaterdag gaat iig die carterpan pakking erin..en laat ik die gast wel even kijke of die zoiezo wat vind..weet nie of die daar verstand van heb..zeg wel even wat jullie hier hebben gezegd..kijke wat hij er mee kan..denk nie veel maja
stab stang
mischien domme opmerking maar ik heb het gehad
als je hem op de brug zet om het stabilisator stang stukje te checke zet hem dan niet op ze wielen. bij mij ging het eindstukje namelijk weer precies op de plek als ik hebn op de wielen had. kwam er dus pas na 3x achter dat het wel het stab stang eindje was.
dom van mij maar dat je niet hetzelfde overkomt:P
als je hem op de brug zet om het stabilisator stang stukje te checke zet hem dan niet op ze wielen. bij mij ging het eindstukje namelijk weer precies op de plek als ik hebn op de wielen had. kwam er dus pas na 3x achter dat het wel het stab stang eindje was.
dom van mij maar dat je niet hetzelfde overkomt:P
Check even met je ETC of nu echt probleem hebt, of je gewoon net auto hebt, en ETC gewoon netjes werkend, niet verwart met 'goh was dah nou', klinkt zoals je verteld als 'niks aan de hand' ding grijpt gewoon in.
Je merkt alssie aanstaat behoorlijk in bochten omdat we geen sper hebben, schakel je lomp met de C20XE kun je in 3 nog wielspin op rechte weg hebben, en als je in bocht zit en gas derop hebt, zegttie binnen no time 'ik grijp in'. Zit je meteen met je kop in voorruit, kzet hem zelf daarom meestal meteen uit.
Je merkt alssie aanstaat behoorlijk in bochten omdat we geen sper hebben, schakel je lomp met de C20XE kun je in 3 nog wielspin op rechte weg hebben, en als je in bocht zit en gas derop hebt, zegttie binnen no time 'ik grijp in'. Zit je meteen met je kop in voorruit, kzet hem zelf daarom meestal meteen uit.
- Dordtmeissie
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
wat lekt er dan precies????
Komt er water uit het hendeltje? bedoel je dat?
je hebt kans dat de afwatering van het dakkie verstopt zit. Zit op alle 4 de hoeken van de opvangbak om het raam een afwateringsslang naar de 4 hoeken van de auto.
Komt er water uit het hendeltje? bedoel je dat?
je hebt kans dat de afwatering van het dakkie verstopt zit. Zit op alle 4 de hoeken van de opvangbak om het raam een afwateringsslang naar de 4 hoeken van de auto.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Dordtmeissie
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
het hendeltje zelf en nu ook bij alle randen van het dak kwam ik gister achter..heel me stoel van de passagiers kant nat :SLaagvlieger schreef:wat lekt er dan precies????
Komt er water uit het hendeltje? bedoel je dat?
je hebt kans dat de afwatering van het dakkie verstopt zit. Zit op alle 4 de hoeken van de opvangbak om het raam een afwateringsslang naar de 4 hoeken van de auto.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
dan zijn waarschijnlijk de pijpjes dicht.
Om je dak zit een soort grote opvangbak.
Al het lekwater valt daarin en gaat via de pijpjes weg naar buiten.
Als je het dakkie nu wegsschuift en je kijkt van boven in die lekbak zie je in de hoeken al de 2 voorste afwatergaatjes.
Die kun je even doorblazen.
Achterste 2 is stuk moeilijker. Kweet niet hoe je daar bij kan? Misschien hemeltje uitbouwen ofzo? Iemand die dat toevallig weet?
Om je dak zit een soort grote opvangbak.
Al het lekwater valt daarin en gaat via de pijpjes weg naar buiten.
Als je het dakkie nu wegsschuift en je kijkt van boven in die lekbak zie je in de hoeken al de 2 voorste afwatergaatjes.
Die kun je even doorblazen.
Achterste 2 is stuk moeilijker. Kweet niet hoe je daar bij kan? Misschien hemeltje uitbouwen ofzo? Iemand die dat toevallig weet?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
En gaan daar via een doorvoer naar buiten !GSi Twente schreef:Jep, hemeltje weghalen, en de c-stijl kappen.
Slangetjes komen achter bij het lekbakje uit.
Belangrijk is ook dat de slangen goed in de doorvoerrubbers zitten, anders verzamelt het water zich in de lekbakjes, die dan gaan rotten en de naam wel erg veel eer gaan geven